بستر رشد علمی کشور فراهم شده است

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان گفت: به برکت انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی بستر مناسب برای رشد و شکوفایی کشور در حوزه علم و فناوری فراهم شده است.

تاریخ انتشار: 11:47 - پنجشنبه 1401/12/4
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
بستر رشد علمی کشور فراهم شده است

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان گفت: به برکت انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی بستر مناسب برای رشد و شکوفایی کشور در حوزه علم و فناوری فراهم شده است.

سیدعلی مدینه در آیین افتتاح پژوهش سرای گلخنی شهر زواره اردستان، افزود: در حال حاضر کشور در بعضی از رشته‌های علمی در رتبه‌های سوم تا دهم جهان قرار دارد و کارهای باقی‌مانده نیز باید انجام شود تا در حوزه علم و فناوری به جایگاه واقعی خود برسیم. / رشد علمی

او اظهار کرد: دشمن مدعی بود که نظام اسلامی چهلمین سال خود را نخواهد دید. اما ما امروز فجر ۴۴ را جشن می‌گیریم. این نظام مردمی است و مردم پشتیبان آن هستند و از دستاوردهای آن محافظت کرده و کارها را خودشان انجام می‌دهند و در این راستا خیران نقش تأثیرگذاری در بحث توسعه زیرساخت‌های علمی و آموزشی دارند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان بیان کرد: در دوران منحوس پهلوی و در سال ۱۳۵۶ تنها شش‌هزار نفر از جمعیت استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی بهره مند بودند؛ اما در حال حاضر دومیلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این نعمت بهره مند هستند و این نعمت‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدینه گفت: باید از ظرفیت خیران در حوزه‌های مختلف به ویژه در بحث ارتقای زیرساخت‌های آموزشی و علمی به درستی استفاده شود. در بیست‌وچهارمین جشنواره خیران که‌در اصفهان برگزار شد خیران یک‌هزار و ۱۰۰میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل زیرساخت‌های آموزشی و مدرسه تعهد کردند.

فرماندار اردستان نیز در این آیین گفت: این شهرستان در دوران پیش از کرونا از رتبه‌های برتر کشوری برخوردار بود که در چندسال اخیر با افت تحصیلی مواجه شد و نیاز است به جایگاه قبلی خود برسد و وجود این پژوهش‌سرا می‌تواند کمک خوبی برای ارتقای تحصیل دانش‌آموزان باشد.

سیدمحمد هادی احمدی‌طبازواره افزود: نقش تحقیق و پژوهش در بالابردن‌ سطح علمی دانش‌آموزان منطقه اثرگذار است و ساخت پژوهش‌سرای زواره یکی از کارهای مهم برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان منطقه است که باید به خوبی از آن استفاده شود.

هم‌زمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر پژوهش‌سرای گلخنی شهر زواره اردستان در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع، زیربنای ۹۰۰ مترمربع و با اعتبار پنج میلیارد تومان به بهره برداری رسید که بخش زیادی از این اعتبار توسط کمک خیری تأمین شده است. عملیات ساخت این پژوهش‌سرا در سال ۱۳۹۵ آغاز و در سال ۱۳۹۹ به پایان رسید؛ اما به‌دلیل اینکه امکان تجهیز آن فراهم نشده بود افتتاح رسمی آن روز ۱۵ بهمن انجام شد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × یک =