
آموزشهای کارگران و نیروی کار جوان باید متناسب با بازار کار باشد ولی سازمان فنی و حرفهای هنوز نتوانسته آموزشهایش را بروز کند. این چالش هم در اظهارنظرهای فعالان کارگری مطرح میشود و هم پژوهشهای سازمان آموزش فنی و حرفهای گواه براین ادعاست.

طرح کارت ملی هوشمند در ایران از اوایل دهه ۱۳۹۰ با هدف ایجاد تحول در نظام هویتبخشی و جایگزینی کارتهای ملی قدیمی آغاز شد.

شاخص محیط کسبوکار بخش ساختمان و بخش املاکومستغلات در تابستان امسال بهترتیب اعداد ۶.۲۵ و ۶.۷۵ را ثبت کردند؛ این ارقام نشان میدهد، مجموعه مسکن و ساختمان در حال حاضر «بدترین وضعیت» را در مقایسه با فعالیتهای اقتصادی دیگر دارد.

خرید پوشاک در اصفهان کاهش یافته است و به زعم متولیان صنعت نساجی اصفهان، مردم بیشتر به خرید کفش و جوراب روی آورده اند.

دو طرح ملی «کارورزی و مشوق بیمهای» و «یارانه دستمزد» باهدف افزایش مهارت جوانان، کاهش هزینههای کارفرمایان و توسعه اشتغال پایدار در استان اصفهان اجرا شده است.

برخی مولفه ها منجر به کاهش سرمایه گذاری در بخش تولید و رونق بخشی به بازارهای غیرمولد شده است.

نرخ تورم استان اصفهان در مهرماه ۲، ۵ درصد اعلام شده است. تورم خوراکیها و آشامیدنیها در مهرماه برای استان اصفهان به ۸، ۶ درصد رسیده است. تورم کالاهای غیرخوراکی و خدمات نیز ۴، ۴ درصد است. با این احتساب نرخ تورم خوراکیها و آشامیدنیها تأثیر بیشتری در افزایش نرخ تورم استان داشته است.

همزمان با توسعه الکترونیکی و استفاده از فناوریهای نوین درحوزههای مختلف، ایجاد سامانههای متعدد به منظور تسهیل و تسریع و همچنین شفاف سازی عملکردها در بخشهای گوناگون در دستور کار قرار گرفت ولی بسیاری از این سامانهها به دلایل مختلف با وجود هزینههای بسیار کارایی ندارند

به گزارش اصفهان زیبا؛

نشست خبری مدیرعامل پالایشگاه اصفهان صبح روز گذشته برگزار شد. براساس اظهارنظرهای لیلا سلطانی، مدیر روابط عمومی و بینالملل پالایشگاه اصفهان، این پالایشگاه روزانه ۲۵ میلیون لیتر گازوئیل تولید میکند و در اجرای پروژههای زیستمحیطی پیشرو است.

دامداران اصفهان می گویند هوشمندسازی دامپروری هم درآمدزاست و هم به بهبود کیفیت محصولات و سلامت دام کمک میکند. برای هوشمندسازی این بخش اما ابتدا باید چالشهای دامپروری حل و فصل شود درواقع تا زمانی که دامدار با مشکلاتی مانند اختصاص ارز، تأمین نهاده، سیاستهای ناکارآمد مواجه است دامدار و کشاورز انگیزهای ندارد تا به سمت هوشمندسازی برود.

در دهههای اخیر، قهجاورستان به یکی از مهمترین قطبهای تولید کفش کشور تبدیل شده است. این منطقه در جنوبشرقی استان اصفهان، با بهرهگیری از تجربه پیشکسوتان، مهارت نسلهای جوان و تلاش مستمر خانوادهها، توانسته جایگاه ویژهای در صنعت کفش ایران به دست آورد.