ایزدی: نام فرهنگی برازنده نقش جهان است:

رونمایی از مجوز رسمی موزه سپاهان

سپاهان یک تاریخ بلند در اصفهان بوده و نام آن با سپاهان عجین شده است و بالندگی و زایندگی آن با زاینده‌رود همراه است.

تاریخ انتشار: 02:50 - چهارشنبه 1402/02/27
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
رونمایی از مجوز رسمی  موزه سپاهان

به گزارش اصفهان زیبا؛در آستانه روز جهانی موزه، آیین رونمایی رسمی از مجوز رسمی موزه باشگاه سپاهان انجام شد و در ادامه، در نشستی خبری، مدیرعامل این باشگاه و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان به جمع خبرنگاران آمدند. در این آیین که با حضور محمد یاوری و امیرحسین شاهزیدی، دو پیش‌کسوت باشگاه سپاهان، صورت گرفت، موزه باشگاه سپاهان که چند وقتی است پذیرای علاقه مندان است، به طور رسمی فعالیتش را آغاز کرد.

این موزه از شش سالن و راهروی اصلی و شش سالن دردست‌احداث تشکیل شده که از بخش‌های گوناگون چون کاپ و جام‌های کسب شده توسط تیم‌های تحت‌پوشش و سیر تاریخی تکمیل باشگاه، افتخارات کسب‌شده توسط ورزشکاران، تصاویر پیشکسوتان و ملی‌پوشان اسبق، هواداران، هنرمندان حامی تیم، بازیکنان نامی تیم‌های مختلف، جام‌های قهرمانی لیگ برتر و جام‌حذفی، وسایل و مدال‌های اهدایی سایر ورزشکاران و بخش موزه ویژه بانوان و پیش‌کسوت عکاسی تشکیل شده است.

محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه فرهنگی‌ورزشی فولادمبارکه سپاهان، در نشست خبری با بیان اینکه سپاهان یک تاریخ بلند در اصفهان بوده و نام آن با سپاهان عجین شده است و بالندگی و زایندگی آن با زاینده‌رود همراه است.

اوتصریح کرد: در این مسیر باشگاه فولادمبارکه سپاهان تلاش کرده است سپاهان را به‌عنوان یک برند معتبر و بالندگی معتبر در عرصه ملی و بین المللی به همت خانواده فولاد مطرح کند.

او با اشاره به اینکه باشگاه سپاهان در ۲۷ رشته ورزشی و در قالب ۸۸ تیم ورزشی فعالیت دارد، گفت: ۲۲۱۲ ورزشکار خانم و آقا در قالب این رشته‌ها تحت نام سپاهان در عرصه‌های ورزشی داخلی و خارجی فعالیت دارند.

ساکت تصریح کرد: افتخار می‌کنیم در سال گذشته 147 ورزشکار به عرصه ملی راه یافتند و در عرصه مسابقات بین‌المللی تلاش کردند و در افتخار آفرینی‌های کشورمان سهم پررنگی داشتند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه از سال‌های دور به این فکر بودیم که سپاهان پرهویت و پرتاریخ باید تاریخ گویایی داشته باشد و تاریخ بصری را به آیندگان هدیه دهد، افزود: از دهه هشتاد ارتباط‌های خوبی با میراث‌فرهنگی داشتیم و در این مسیر از آن‌ها راهنمایی، راهبرد و برنامه گرفتیم تا بتوانیم در قالب باشگاه فولادمبارکه سپاهان نماد عینیتی داشته باشیم و آن را به نمایش بگذاریم.

به گفته او، به‌عنوان الگو بسیاری از باشگاه‌های بزرگ جهان ازجمله بارسلونا و خانواده میلان(آث میلان و اینتر میلان) در قالب الگویی در سازمان‌دهی موزه سپاهان مدنظر قرار گرفت.

ساکت با بیان اینکه شاید امکان بازدید از مجتمع فولاد وجود نداشته باشد، تأکید کرد: در فازی که در حال ساخت هستیم، بخشی را به خود کارخانه و مجتمع فولادمبارکه اختصاص داده‌ایم تا تصاویر و افتخارآفرینی تلاشگران عرصه صنعت و فولاد را نیز به نمایش بگذاریم.

او تصریح کرد: موزه و میراث‌فرهنگی به‌عنوان تاریخ یک کشور ارزیابی می‌شود و تلاش همه در این بخش معرفی فرهنگ و هویت گذشتگان است و ما نیز به‌عنوان اولین باشگاه ایرانی مفتخر هستیم موزه را در نام‌شان نام سپاهان آماده و تقویت کنیم و به نسل آینده هدیه دهیم.

ساکت ادامه داد: مدال یک ورزشکار، خروجی تلاش سی‌ساله اوست که تمام شیرینی و خاطراتش در آن نهفته است و آن را به ما داده تا در معرض نمایش نسل فعلی و آینده قرار دهیم. او بیان داشت: خوشحالیم که امسال بالغ بر یک هزار میهمان نوروزی از موزه بازدید کردند و در کنار آن نیز از میهمانان داخلی و به‌ویژه خارجی استاندار اصفهان نیز میزبانی کردیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز در این نشست، تأکید کرد: خدا را شاکریم که در آستانه چنین روزی این اتفاق مهم و خوب برای ورزش کشورمان رخ می‌دهد و امیدوارم چراغی باشد برای مدیرانی که از وادی فرهنگ فاصله گرفتند.

او با بیان اینکه یکی از مباحث موزه، جلوگیری از گسست‌های فرهنگی بین نسل‌هاست و اگر از گذشته این گونه برنامه‌ها بود، چنین اتفاقی رقم نمی‌خورد، تصریح کرد: مجموعه ورزشگاه نقش‌جهان را یک سایت موزه می‌بینم که بخشی از آن هواداران این باشگاه است و از این جهت شایسته قدردانی هستند.

ایزدی بیان داشت: بسیط‌بودن نگاه مدیرعامل این باشگاه برای ما ارزشمند است. بسیاری از مدیران باشگاه‌ها به دنبال مباحث مالی و مسائل دیگری هستند؛ اما مدیرعامل باشگاه سپاهان در کنار دغدغه فرهنگی که دارد، مباحث اقتصادی را هم دنبال می‌کند تا مباحث مادی رنگ‌ولعاب فرهنگی بگیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: نام فرهنگی به معنای واقعی برازنده این ورزشگاه است و جو این ورزشگاه متفاوت از مجموعه آزادی و دیگر باشگاه‌های ورزشی است.امیدواریم این میوه‌ای که به دست شما چیده می‌شود برای مردم اصفهان و کشور و باشگاه سپاهان پرثمر باشد./اصفهان زیبا

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 + سه =