پروژکتورهای سینمای «شهر واژگون» شهر رویاها به‌روزرسانی شد

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت:ویدئو پروژکتورهای سینمای چند بعدی شهر واژگون شهر رویاها با گذشت نزدیک به ۱۰ سال از زمان بهره‌برداری، نارضایتی زیادی را درخصوص نبود کیفیت به همراه داشت که با همراهی همکاران فنی شرکت به‌روزرسانی این سینمای پرمخاطب انجام شد.

تاریخ انتشار: 13:19 - دوشنبه 1402/08/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
پروژکتورهای سینمای «شهر واژگون» شهر رویاها به‌روزرسانی شد

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، سعید ساکت در خصوص اصلاح و به‌روزرسانی پروژکتورهای سینمای شهر واژگون اظهار کرد: سینما شهر واژگون مجموعه شهر رویاها به عنوان نخستین سینمای چندبعدی پرمخاطب و جذاب این مجموعه محسوب می‌شود که سالانه هزاران نفر از مخاطبان این مجموعه تفریحی را به خود جذب می‌کند، به همین منظور با تأکید هیئت مدیره شرکت و به استناد گزارش‌های فنی و ارزیابی‌های تخصصی با برگزاری جلسات مداوم تخصصی و بهره‌گیری از تجارب و نظرات کارشناسی همکاران بخش فنی و نت شرکت توسعه سیاحتی سپاهان اقدامات لازم برای به روزرسانی و اصلاح این بازی پرمخاطب انجام شد.

وی با بیان آنکه رسیدگی و توجه به کیفیت لامپ‌های پروژکتور در این دست سینماها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: به دنبال پیگیری افزایش بهره‌وری مجموعه‌ها، از گردشگران و همکارانمان طی نظرسنجی صورت گرفته، نسبت به تعویض و به‌روزرسانی لامپ‌های ویدئو پروژکتور این سینما با همراهی ویژه اعضای هیئت مدیره تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ شد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان درخصوص جزئیات این پروژه ویژه به‌روزرسانی، بیان کرد: سینمای شهر واژگون دارای ۱۳ پرده سینما است که شامل ۳۵ ویدئو پروژکتور به منظور اکران فیلم‌ها می‌شود. هر پرده از یک الی ۴ ویدئو پروژکتور را شامل می‌شود که متناسب با ابعاد پرده سینما این تعداد متفاوت است.

وی با بیان آنکه پرده‌های سینمای شهر واژگون در مدل‌های مختلف تخت و کروی شکل هستند، گفت: با توجه به آنکه از ابتدای تأسیس مجموعه شهر رویاها، این نخستین باری است که نسبت به تغییر ویدئو پروژکتورهای این سینما اقدام شده این نکته قابل توجه است که مطابق گفته کارشناسان و متخصصان شرکت، این لامپ‌ها نزدیک به ۴ سال بوده که کیفیت مناسب خود را از دست داده و به لحاظ عملکردی منقضی شده بود.

ساکت ادامه داد: در زمان‌های بهره‌برداری کدر بودن تصاویر نارضایتی برخی از مخاطبان و مردم را به همراه داشت چرا که دیگر این ویدئو پروژکتورها با وجود تعمیرات تخصصی به منظور ارتقای روشنایی، شفافیت ابتدایی و لازم را نداشته به گونه‌ای که با وجود تعویض لامپ داخلی ویدئو پروژکتورها تأثیرگذاری چندانی را شاهد نبودیم.

ساکت خاطرنشان کرد: به دلیل فرسوده شدن قطعات از جمله آینه‌ها، لنزها و عدسی‌ها نسبت به خریداری ۳۴ ویدئو پروژکتور جدید اقدام شد که از جمله ویژگی این محصول می‌توان به لیزری بودن آن توجه داشت که موجب افزایش عمر لامپ از ۲ هزار ساعت به ۲۰ هزار ساعت می‌شود.

وی در خصوص ویژگی‌های ویدئو پروژکتورهای خریداری و جایگزین شده جدید، بیان کرد: ویدئو پروژکتورهای جدید در سال ۲۰۲۳ تولید شده در حالی که پروژکتورهای پیشین این سینما در سال ۲۰۰۶ تولید شده بود. داخل این پروژکتور مزیت جابجایی لنز قرار دارد که در جهت‌های مختلف حرکت می‌کند که با این ویژگی دیگر لازم نیست که برای ارتقای کیفیت و رزولوشن تصویر ویدئو پروژکتور جابه‌جا شود.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به تأمین نور این لامپ تصویر توسط لیزر به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن گفت: عمر لامپ تصویر ویدئو پروژکتورهای پیشین ۲۰۰۰ ساعت بوده اما عمر ویدئو پروژکتورهای کنونی و جدید با افزایش عمر ۱۰ برابری حدود ۲۰ هزار ساعت است.

وی ادامه داد: اعتراضات مردم بیشتر در مورد آن بود که هنگام مراجعه به این سینما تصویر مطلوبی را مشاهده نمی‌کردند و کیفیت تصویر واضح نبود که پیرو برگزاری جلسات مختلف با مدیران و کارشناسان مربوطه و پس از پیگیری‌های لازم نسبت به خریداری و جایگزینی با ویدئو پروژکتورهای پیشین اقدام شد.

ساکت خاطرنشان کرد: این پروژکتورها هم اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال استفاده است. هنگامی که سیستم خاموش می‌شود فرمان اتوماتیک به پروژکتور صادر می‌شود که هیچ سیگنال ورودی ندارد و این دستگاه به صورت اتومات پس از چند دقیقه خاموش می‌شود اما در لامپ تصویرهای پیشین در صورت خاموش شدن سیستم و در صورتی که کسی متوجه خاموش شدن آن نمی‌شد، روشن می‌ماند و منجر به کاهش عمر لامپ تصویر می‌شد که این موضوع مزیت منحصربه‌فرد این ویدئو پروژکتور محسوب می‌شود.

وی درخصوص مشخصات این سینما گفت: سینما شهر واژگون شامل ۵ کابین ۸ نفره است که در مسیر ۴۲۰ متری حمله دایناسورها به شهر را به مدت ۷ دقیقه شبیه‌سازی می‌کند، این سینما دارای ۲۰ افکت مختلف و هیجانی است که از جمله آنها می‌توان به افکت ۴ بعدی چرخش، حرکت بالا و پایین، لرزش و حرکتی اشاره کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به کیفیت تصویری که هم اکنون ارائه می‌شود می‌توان گفت کیفیت ویدئو پروژکتورهای جدید و کنونی این سینما ۲۰ درصد بیشتر از نخستین روز نصب و بهره‌برداری این مجموعه است به گونه‌ای که می‌توان گفت اورهال انجام شده بازدهی ۱۲۰ درصدی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × 2 =