قوه قضاییه:

استفاده از استارلینک جرم است

قوه قضاییه اعلام کرد استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ممنوع است و در صورت دریافت گزارش تخلف، با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

تاریخ انتشار: 14:07 - یکشنبه 22 تیر 1404
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
استفاده از استارلینک جرم است

به گزارش اصفهان زیبا؛ اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه، اعلام کرد که اگر گزارشی درباره استفاده از استارلینک به دستگاه قضایی برسد، این نهاد به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند و برخورد قانونی انجام خواهد داد.


مصوبات مجلس در مورد استارلینک لازم‌الاجراست

جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت‌های مربوط به استارلینک گفت: مصوبات مجلس شورای اسلامی که تأیید شورای نگهبان را گرفته‌اند، قانون محسوب می‌شوند و همه نهادها موظف به اجرای آن هستند. دستگاه‌های مسئول اجرا و نظارت در این قوانین مشخص شده‌اند و قوه قضاییه در صورت دریافت گزارش تخلف، وارد عمل خواهد شد.


جمع‌آوری گزارش‌ها و برخورد قانونی برای استفاده از استارلینک 

سخنگوی قوه قضاییه افزود: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی طبق قانون موظف‌اند گزارش‌های لازم را جمع‌آوری و به نهاد قضایی اعلام کنند. در صورت وجود تخلف، قوه قضاییه با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.