هشدار نسبت به بیماری‌های گوارشی و وبا در فصل گرما

با افزایش دمای هوا، احتمال شیوع بیماری‌های گوارشی و به‌ویژه بیماری خطرناک وبا افزایش می‌یابد.

تاریخ انتشار: 14:26 - یکشنبه 29 تیر 1404
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
هشدار نسبت به بیماری‌های گوارشی و وبا در فصل گرما

به گزارش اصفهان زیبا؛ با افزایش دمای هوا، احتمال شیوع بیماری‌های گوارشی و به‌ویژه بیماری خطرناک وبا افزایش می‌یابد. به گفته دکتر قباد مرادی، رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در این شرایط رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بسیار حیاتی است.

📌 نکات مهم 

  • بیماری‌های دستگاه گوارش مانند اسهال حاد آبکی، تب و دل‌درد در فصل گرما شایع‌تر می‌شوند.

  • در صورت بروز علائم، حتماً به پزشک مراجعه و آزمایش‌های لازم انجام شود.

  • وبا یک بیماری مسری و کشنده است؛ تشخیص سریع و کنترل فوری آن اهمیت بالایی دارد.

  • رعایت بهداشت آب، مواد غذایی و شست‌وشوی دست‌ها از راه‌های اصلی پیشگیری است.

🛡️ همکاری برای مهار بیماری‌های گوارشی

دکتر مرادی بر اهمیت هماهنگی بین وزارت بهداشت، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای کنترل بیماری‌های واگیر تاکید کرد و گفت: «با مشارکت همه‌جانبه می‌توانیم از شیوع بیماری‌ها جلوگیری کرده و سلامت عمومی را حفظ کنیم.»

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي