به گزارش اصفهان زیبا؛ با افزایش دمای هوا، احتمال شیوع بیماریهای گوارشی و بهویژه بیماری خطرناک وبا افزایش مییابد. به گفته دکتر قباد مرادی، رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، در این شرایط رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بسیار حیاتی است.
📌 نکات مهم
-
بیماریهای دستگاه گوارش مانند اسهال حاد آبکی، تب و دلدرد در فصل گرما شایعتر میشوند.
-
در صورت بروز علائم، حتماً به پزشک مراجعه و آزمایشهای لازم انجام شود.
-
وبا یک بیماری مسری و کشنده است؛ تشخیص سریع و کنترل فوری آن اهمیت بالایی دارد.
-
رعایت بهداشت آب، مواد غذایی و شستوشوی دستها از راههای اصلی پیشگیری است.
🛡️ همکاری برای مهار بیماریهای گوارشی
دکتر مرادی بر اهمیت هماهنگی بین وزارت بهداشت، دستگاههای اجرایی و سازمانهای مردمنهاد برای کنترل بیماریهای واگیر تاکید کرد و گفت: «با مشارکت همهجانبه میتوانیم از شیوع بیماریها جلوگیری کرده و سلامت عمومی را حفظ کنیم.»



