به گزارش اصفهان زیبا؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که از امروز دوشنبه ۳۰ تیر، اعتبار کالابرگ الکترونیکی به کدملی سرپرستان خانوار دهکهای چهارم و پنجم درآمدی اختصاص مییابد. همچنین، تخصیص اعتبار برای دهکهای ششم و هفتم از دوشنبه هفته آینده، ۶ مرداد، آغاز خواهد شد.
اعتبار کالابرگ الکترونیکی برای حمایت از معیشت خانوارها
در مرحله سوم طرح کالابرگ، هدف حمایت از معیشت خانوارهای کمدرآمد و تقویت سبد غذایی است. دهکهای اول تا سوم از ۷ تیرماه به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان اعتبار دریافت کردند. اکنون دهکهای چهارم تا هفتم نیز به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی دریافت خواهند کرد.
مزایای طرح کالابرگ و نحوه استفاده از اعتبار
مشمولان میتوانند کالاهای مورد نیاز خود را از بین محصولات لبنیات، پروتئین و خواربار خریداری کنند. فروشگاههای طرف قرارداد طرح بیش از ۲۵۰ هزار واحد هستند. هیچ محدودیتی برای انتخاب برند یا مقدار کالا وجود ندارد. اگر مبلغ خرید از سقف اعتبار بیشتر باشد، خریدار باید مابهالتفاوت را بپردازد. کاربران میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست. اعتبار کالابرگ تا یک ماه پس از شروع مرحله نهم قابل استفاده است.
راههای استعلام و اطلاعرسانی اعتبار کالابرگ
مشمولان میتوانند با دانلود اپلیکیشن «شما» از بازار و مایکت، فروشگاههای طرف قرارداد را ببینند و اعتبار باقیمانده را بررسی کنند. همچنین، پیامک اطلاعرسانی اعتبار از شماره v.refah برای سرپرستان خانوار ارسال میشود. پیامک فقط شامل میزان اعتبار است و هیچ لینکی ندارد. برای استعلام اعتبار، میتوانند کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ را شمارهگیری کنند. در صورت نیاز، مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سوالات است.















