از دست دادن حس بویایی
NONE
14:33 - جمعه 14 آبان 1400

پاروسمی یا بویایی‌پریشی، یکی دیگر از عوارض شایع کرونا

دیردره1 بوی بدن خودش را به پیاز خام تشبیه می‌‌کند. دیپاک می‌‌گوید ژل بعد از اصلاح موردعلاقه‌‌اش بوی تهوع‌‌برانگیزی دارد و قهوه هم بوی محصولات شوینده می‌‌دهد. جولی فکر می‌‌کند که قهوه و شکلات هردو بوی خاکستر سوخته می‌‌دهند. اغلب مردم می‌‌دانند که یکی از نشانه‌‌های اصلی کووید-19، آنوسمی2 یا از دست دادن حس بویایی است. این علامت ممکن است هفته‌‌ها یا حتی ماه‌‌ها طول بکشد. بااین‌‌حال، تعداد فزاینده‌‌ای از کسانی که از کووید-19 بهبود یافته‌‌اند، متعاقباً گرفتار عارضۀ آزاردهنده و سردرگم‌‌کنندۀ دیگری می‌‌شوند که پاروسمی3، بویایی‌‌پریشی یا اختلال حس بویایی نام دارد. این عارضه معمولاً باعث می‌‌شود چیزهایی که زمانی بوی دلپذیر و خوشایندی داشتند، حالا بوی نامطبوع یا بویی شبیه گندیدگی بدهند.