آرشیو سرویس گل و گیاه
شرايط نگهداري از قلمه گیاهان‌آپارتمانی
12:03 - 16 فروردین 1403

شرايط نگهداري از قلمه گیاهان‌آپارتمانی

نگهداری از قلمه گیاهان آپارتمانی شرایط خاصی دارد که به آنها مهندس محسن اسماعیلیان، مسئول فضای سبز منطقه یک اشاره می‌کند:

جشنواره‌ای از جنس هفت‌سین در بازار گل و گیاه
11:43 - 24 اسفند 1402

جشنواره‌ای از جنس هفت‌سین در بازار گل و گیاه

در بازار گل و گیاه شهرداری اصفهان، ضمن برپایی جشنواره  گل و گیاه، جشنواره‌ای نیز از هفت‌سین راه‌اندازی شده است.

جشنواره گل و گیاه در بازار گل و گیاه برپاست
11:09 - 23 اسفند 1402

جشنواره گل و گیاه در بازار گل و گیاه برپاست

بازار گل و گیاه اصفهان واقع در خیابان همدانیان چند روزی است که به خاطر وجود جشنواره حال و هوای دیگری پیدا کرده است، از طرفی زیبایی و صفای محوطه، از طرف دیگر رفت و آمد مردم، شادی و نشاط خاصی به این مکان بخشیده است.

هرس درختان
09:22 - 15 اسفند 1402
به بهانه روز درختکاری:

هرس درختان

یکی از اقدامات مهم برای درختان، هرس آنها است. هرس درختان به اشکال مختلف انجام می شود که به آن مهندس محسن اسماعیلیان، مسئول فضای سبز منطقه یک اشاره می‌کند:

نحوه پرورش گل‌های پیازی
09:16 - 10 اسفند 1402

نحوه پرورش گل‌های پیازی

گل‌های پیازی از گل‌های تزئینی بسیار زیباست که برای نحوه کشت آن می‌توانید از راهنمایی‌های مهندس محسن اسماعیلیان، مسئول فضای سبز منطقه یک استفاده کنید:

جشنواره پاییزی در بازار گیاهان دارویی
16:36 - 30 آبان 1402

جشنواره پاییزی در بازار گیاهان دارویی

گیاهان‌دارویی به عنوان منبع غنی از مواد مغذی، خواص ضد‌باکتریایی و آنتی‌اکسیدانی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و از آنجایی که با طبیعت هماهنگ است، نسبت به محصولات شیمیایی برتری دارند، از این رو به همت بازار گیاهان‌دارویی، جشنواره‌ای در حال برگزاری است.

گل‌های مناسب برای بالکن
14:52 - 6 مهر 1402
دانستنی هفته:

گل‌های مناسب برای بالکن

شاید تا به حال از گل‌های مناسب و روش پرورش گل و گیاه برای خانه‌های آپارتمانی و یا باغچه و سطح شهر شنیده باشید، اما در رابطه با گل‌های مناسب برای بالکن چیزی شنیده‌اید؟…اگر تمایل دارید بدانید چه گل‌هایی مناسب بالکن هست، مهندس محسن اسماعیلیان، مسئول فضای سبز منطقه یک به تعدای از آنها اشاره می‌کند.

گل و گیاه پاییزی
12:47 - 30 شهریور 1402
دانستنی خانواده:

گل و گیاه پاییزی

 تماشای گل و گیاه در هر فصلی زیباست و پرورش و نگهداری از آن نیز خوشایند است. پاییز هم کم‌کم فرا می‌رسد و وقت کاشت گل‌های ویژه در این فصل آغاز می‌شود. از همین رو به تعدای از گل و گیاهان مناسب برای کاشت پاییز اسماعیل خدیوی، مسئول فضای سبز منطقه سه اشاره می‌کند.

رنگ‌زنی با رنگ گیاهی
16:15 - 6 شهریور 1402
رنگ موهای شیمیایی بی‌عوارض نیست:

رنگ‌زنی با رنگ گیاهی

کاربرد رنگ مو از قدیم در بین مردم برای پوشاندن موهای سفید یا زیبایی مو رایج بوده است؛ اما با پیشرفت علم و تولید لوازم آرایشی جدید، رنگ موهای شیمیایی جایگزین رنگ‌های طبیعی شد و به علت داشتن تنوع و زیبایی بیشتر این رنگ‌ها جایگاه ویژه‌ای در بین مردم پیدا کرد.

دانستنی‌های نوری برای گل و گیاه
12:58 - 24 مرداد 1402

دانستنی‌های نوری برای گل و گیاه

گیاهان آپارتمانی با قابلیت نگهداری در نور کم شامل: سانسوریا، گندمی، آگلونما، پتوس طلایی، برگ انجیری، برگ قاشقی، زامیفولیا، فتونیا و… است. حال به دانستنی‌هایی راجع به نور برای گل و گیاه با نظر محسن اسماعیلیان، مسئول فضای سبز منطقه یک اشاره می‌شود.

گیاهان رقیق‌کننده خون
12:18 - 21 مرداد 1402
غلظت خون خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد:

گیاهان رقیق‌کننده خون

امروزه به دلیل سبک زندگی ما؛ وجود آلودگی هوا‌، تغذیه نامناسب‌، عدم تحرک و ژنتیک، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش پیدا کرده است. اما، در این بین غلظت خون، عامل مهمی برای این بیماری است. همچنین لخته شدن خون در رگ‌ها باعث سکته قلبی و بیماری‌های قلبی می‌شود.

گل‌های مقاوم به گرما
13:03 - 15 تیر 1402
دانستنی روز

گل‌های مقاوم به گرما

هوا به شدت گرم شده است و اکنون امکان کاشت بسیاری از گل‌ها در باغچه و در معرض نور مستقیم خورشید مشکل شده است، با این وجود بسیاری از شما تمایل دارید در باغچه منزل یا محل کارتان گل‌هایی را بکارید، از همین رو نظر مهندس محسن اسماعیلیان، مسئول فضای سبز منطقه یک را جویا شدیم تا تعدادی از گل‌های مقاوم به گرما را معرفی کند.