هشدار درباره غذای نذری در هوای گرم

مسئولان وزارت بهداشت نسبت به نگهداری و توزیع غذای نذری در روزهای گرم هشدار دادند.

تاریخ انتشار: 13:41 - سه‌شنبه 2 تیر 1405
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
هشدار درباره غذای نذری در هوای گرم

به گزارش اصفهان زیبا؛ مسئولان وزارت بهداشت نسبت به نگهداری و توزیع غذای نذری در روزهای گرم هشدار دادند. آن‌ها اعلام کردند که افزایش دمای هوا می‌تواند کیفیت غذا را کاهش دهد و خطر مسمومیت غذایی را بالا ببرد.

محدودیت زمان توزیع غذا

محسن فرهادی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تأکید کرد که افراد باید زمان انتقال و توزیع غذای نذری را کوتاه نگه دارند. او توضیح داد که در دمای بالای ۳۵ درجه، افراد باید غذا را حداکثر ظرف یک ساعت توزیع کنند. در مناطق خنک‌تر، این زمان می‌تواند تا دو ساعت افزایش یابد، اما افراد نباید این مدت را طولانی‌تر کنند.

نقش گرما در فساد مواد غذایی

فرهادی توضیح داد که نگهداری نامناسب غذا، به‌ویژه غذاهای پروتئینی مانند گوشت و مرغ، خطر فساد را افزایش می‌دهد. این شرایط می‌تواند باعث مسمومیت غذایی در میان مصرف‌کنندگان شود.

نظارت وزارت بهداشت بر نذری‌ها

کارشناسان بهداشت محیط در ایام عزاداری فعالیت خود را بر آموزش، مشاوره و پیشگیری متمرکز می‌کنند. آن‌ها در صورت مشاهده خطر برای سلامت مردم، از توزیع غذای ناسالم جلوگیری می‌کنند.

توصیه‌های بهداشتی برای هیئت‌ها

مسئولان به هیئت‌ها و مراکز توزیع نذری توصیه کردند که اصول بهداشتی را به‌دقت رعایت کنند. آن‌ها باید غذا را در شرایط مناسب نگهداری کنند و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مردم برسانند.

جمع‌بندی

در مجموع، وزارت بهداشت از برگزارکنندگان مراسم‌های نذری خواست که با رعایت اصول بهداشتی و کاهش زمان نگهداری غذا، از بروز مسمومیت غذایی جلوگیری کنند و سلامت عزاداران را در اولویت قرار دهند.