دانستنی هفته:

گل‌های مناسب برای بالکن

شاید تا به حال از گل‌های مناسب و روش پرورش گل و گیاه برای خانه‌های آپارتمانی و یا باغچه و سطح شهر شنیده باشید، اما در رابطه با گل‌های مناسب برای بالکن چیزی شنیده‌اید؟…اگر تمایل دارید بدانید چه گل‌هایی مناسب بالکن هست، مهندس محسن اسماعیلیان، مسئول فضای سبز منطقه یک به تعدای از آنها اشاره می‌کند.

تاریخ انتشار: 14:52 - پنجشنبه 1402/07/6
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
گل‌های مناسب برای بالکن

به گزارش اصفهان زیبا؛ شاید تا به حال از گل‌های مناسب و روش پرورش گل و گیاه برای خانه‌های آپارتمانی و یا باغچه و سطح شهر شنیده باشید، اما در رابطه با گل‌های مناسب برای بالکن چیزی شنیده‌اید؟…

اگر تمایل دارید بدانید چه گل‌هایی مناسب بالکن هست، مهندس محسن اسماعیلیان، مسئول فضای سبز منطقه یک به تعدای از آنها اشاره می‌کند.

داوودی

یکی از گل‌های مناسب برای بالکن، داوودی است. البته گل داوودی به فضای زیادی نیاز دارد و برای بالکن‌های بزرگ و بهار خواب گزینه خوبی است.

توجه داشته باشید که این گل سریع گسترش پیدا می‌کند از این رو یک یا دو شاخه از آن‌ کافی است.

اطلسی

یکی دیگر از گل‌های ویژه برای بالکن منزل شما، اطلسی است.

رنگ‌های زیادی از این گل زیبا وجود دارد که می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند، ضمنا پرورش و نگهداری از آن بسیار راحت است. البته توجه داشته باشید که این گل برای رشد خود نیاز به نور کافی دارد و در نور کم به‌خوبی رشد نمی‌کند.

شمعدانی

یکی از بهترین گل‌های مناسب برای بالکن شما شمعدانی است. این نوع گل زیبایی خاصی دارد، رشد آن نیز  سریع است، اما از آن دسته گل‌هایی است که

برای رشد و نمو نیاز به نور و آب زیاد دارد.

بنفشه

بنفشه دورگه یکی از زیباترین گیاهان مناسب بالکن است. این گل‌ را می‌توانید در جعبه یا گلدان نگهداری کنید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید.

این گل به دمایی متوسط نیاز دارد و آبیاری آن نیز در حد متوسط است.

گل جعفری

اگر می‌خواهید از مزاحمت حشرات رها شوید، گل جعفری را برای بالکن شما پیشنهاد می‌دهیم. این نوع گل ضمن دور کردن حشرات، می‌تواند به فضای بالکن شما زیبایی ببخشد. ضمنا پرورش این گل راحت است و رشد خوبی هم دارد.

البته این گل به آب و هوای گرم نیاز دارد تا رشد مناسبی برای شما داشته باشد.

ساکولنت‌ها

اگر دنبال گیاهانی هستید که نیاز آبی کمی داشته باشد، ساکولنت‌ها از این لحاظ مناسب هستند.

جالب است بدانید ساکولنت‌ها می‌توانند آب را درون شاخه و برگ‌های خود ذخیره کنند و زمان لازم از آن استفاده کنند. البته بالکن شما باید نور زیادی داشته باشد تا بتوانید از این گیاهان استفاده کنید.

بگونیا

اگر بالکن شما چندان نور ندارد، بهتر است بگونیا را انتخاب کنید.

این گیاه زیبا تا زمانی که در نور کم نگهداری شود، هر سال گل می‌دهد. ضمنا زیبایی این گیاه تنها به گل‌هایش نیست، برگ‌های سبز، بزرگ و دندانه‌دار آن می‌تواند زیبایی خاصی به بالکن شما بدهد.

البته سایر شرایط نگهداری بگونیا مهم است و بهتر است زمان خرید حتما از فروشنده و یا کارشناس بپرسید.

سرخس

یکی دیگر از گیاهان که چندان به نور نیاز ندارد و برای بالکن مناسب است، سرخس است. بنابراین اگر بالکن شما بیشتر اوقات در سایه است، این گیاه گزینه خوبی است.

این گیاه را می‌توانید در سبد‌های آویز یا گلدان نگهدارید اما توجه داشته باشید که رشد سریعی دارد بنابراین جای بزرگی برای آن در نظر بگیرید.

گل گوشواره‌ای

گل گوشواره‌ای نیز از گیاهان سایه‌دوست است و می‌توان آن را در سبدهای آویز نگهداری کرد. هر چند پرورش گوشواره‌ای کمی سخت است اما زیبایی آن چنان است که شما را برای خرید تشویق می‌کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهار × دو =