یکی دیگر از فعالیتهای مدیریت شهری اصفهان در راستای توسعه حملونقل و خدمت به شهروندان با آیینی دیگر از برنامههای «هر یکشنبه، یک افتتاح» در قالب افزودن دو رام قطار شهری به خط یک متروی اصفهان با حضور مدیران ارشد شهری به اوج رسید. شهردار اصفهان در این آیین، ابتدای کلامش را با سلامی مخصوص به کارکنان خدوم قطار شهری و مترو آغاز کرد و گفت: امروز با اضافهشدن رامهای جدید، کارکنان شرکت مترو و سازمان قطار شهری، نتیجه تـلاشهـای شـبـانهروزی خـود را میبینند.
شهردار اصفهان در آیین «هر یکشنبه، یک افتتاح» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: دو رام قطار شهری جدید شامل ۱۰ واگن به خط یک اضافه شد تا ظرفیت جابهجایی مسافران این خط از 150 هزار نفر به 180 هزار نفر افزایش یابد. به گفته قدرت اله نوروزی، با اضافه شدن این واگنها به خط یک ظرفیت جابهجایی مسافران روزانه ۳۰ هزار نفر افزایش مییابد.او ادامه داد: با فعال شدن خط دو و تلاقی آن با خط یک در میدان امام حسین(ع) ظرفیت بیشتری برای جابهجایی مسافر فراهم خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از تحقق انضباط مالی در شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: ایجاد صندوق ذخیره مالی ثمرات خوبی داشته و ایجاد کمیته تخصیص نهتنها هزینه را در مناطق شهر کنترل میکند، بلکه هزینهها به طرحهایی تعلق میگیرد که مراحل کارشناسی را طی کرده باشند. علیرضا نصراصفهانی در نطق پیش از دستور خود در صدوپنجاهوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: همچنین دریافت حداکثری تسهیلات و اوراق مشارکت توسط شهرداری برای حل دغدغههای مالی شهرداری قابل توجه بوده است.
آیین افتتاحیه ویژه اضافه شدن دو رام قطار به خط اول قطار شهری اصفهان با هزینهای معادل 3000 میلیارد ریال امروز با حضور شهردار و اعضای محترم شورای شهر و مدیران شهری در ایستگاه خیابان کاوه با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.
یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان امروز یکشنبه 5 بهمن ماه ۹۹ با حضور مدیران شهری در سالن کتابخانه مرکزی برگزار شد.
با احداث بلوار کشاورز، ارتباط شمال و جنوب نجفآباد برقرار میشود. شهردار نجفآباد با اعلام این خبر گفت: در ادامه سیاستهای چند سال اخیر مدیریت شهری شهرداری نجفآباد در تمرکززدایی از ترافیک معابر مرکزی شهر، عملیات اجرایی بلوار کشاورز با عرض ۵۵ متر، طول 5 کیلومتر و اعتبار 150 میلیارد ریال شروع شده که با اتمام فازهای مختلف آن، کمربند جنوبی به کمربند شمالی متصل خواهد شد.
فرماندار خمینیشهر گفت منطقه جویآباد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. علیرضا بصیری، احداث کلانتری در این منطقه را گامی مهم در راستای خدمترسانی بهتر به ساکنان این منطقه عنوان کرد و خواستار تسریع در بهرهبرداری از آن شد. فرماندار خمینیشهر با اشاره به اینکه عملیات ساخت کلانتری جویآباد آغاز خدمترسانی بهتر به مردم این محله است تصریح کرد: کلنگزنی زمین کلانتری باعث ساخت هر چه سریعتر آن شده و امید است قبل از پایان سال حرکتی در این زمینه انجام گرفته و بتوان با اعتبارات مورد نظر و خدمات شهرداری و خیران هر چه سریعتر آ ن را به بهرهبرداری رساند.
در روزهای سخت کرونایی و در شرایطی که اصفهان به مرکز آزمایشگاهی فوری نیاز دارد، وجود آزمایشگاه ملل در شهرک سلامت غنیمتی است که باید به آن بالید. روز گذشته آیین افتتاح و بهرهبرداری از مجموعه نمونهگیری آزمایشگاهی، «خودروگذر» شهرک سلامت اصفهان با حضور مسئولان بلندپایه شهری، پزشکان و دغدغهمندان سلامت در اصفهان افتتاح و از این مجموعه بهعنوان بزرگترین آزمایشگاه در خاورمیانه و استانداردترین آزمایشگاه در سطح کشور یاد شد.
مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: مراکز تفریحی سرپوشیده ناژوان شامل تونل آکواریوم، باغ خزندگان، باغ استوایی و موزه پروانهها از امروز شنبه چهارم بهمن ماه ۹۹ بازگشایی شد. سید رسول هاشمیان گفت: مراکز تفریحی روباز ناژوان بنا به دستور ستاد استانی مقابله با کرونا با الزام رعایت پروتکلهای بهداشتی مجددا و با ظرفیت 50 درصد […]
طرح ایــجــاد و ســاخــت ســـالــن گلستانشهدا، مطالبه چندسالهای بود که در این دوره مدیریت شهری با هدف پاسداشت مقام شهیر شهدا و فــراهــمشــدن مــکانــی مناسب و درخور بهمنظور برگزاری رویدادهای مــذهــبــی، بزرگداشت حماسهها و یادواره رشادت شهدای گرانقدر در گلستانشهدا، در دستور کار قرار گرفت.
جایزه ملی انرژی توسط وزارتخانههای نفت، نیرو، همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان مدیریت صنعتی کشور برگزار شد که شهرداری اصفهان در دو بخش مدیریت مصرف انرژی و ساختمانهای سبز شرکت نمود که از بین شرکتکنندههای متعدد و مختلف صنایع سنگین، صنایع فولاد، سیمان، لاستیک همچنین سازمانها و نهاد دولتی بهعنوان تنها و اولین شهرداری شرکتکننده در این جایزه معتبر موفق به اخذ تندیس نقره در بخش ساختمانهای سبز و نهاد برتر در بخش مدیریت مصرف انرژی گردید.
رکسانا رستمی، کودک هفت ساله اصفهانی توانست در جایگاه دوم جایزه جهانی نقاشی صلح که هرساله به ابتکار سازمان جهانی شهرداران صلح برگزار میشود، قرار گیرد. به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان، در این جایزه که در 2020 با شعار «شهرهای صلحجو» برگزار شد، 3122 اثر از 99 شهر جهان از 19 کشور در دو گروه سنی 10-6 و 15-11 سال با یکدیگر به رقابت پرداختند و در هر گروه سنی، شش نفر صاحب آثار برتر شدند و در جایگاه اول تا سوم ایستادند.