بهره‌برداری از فاز اول حلقه حفاظتی شهر اصفهان

پروژه حلقه حفاظتی اصفهان یکی از پـروژه‌هـای کـلـیـدی و مـهـم در راستای تسهیل در تردد شهروندان و خودروهاست؛ به‌طوری که از مزایای اجرای این پروژه، کاهش آلودگی هوا و دسترسی آسان به شهرهای دیگر است.

تاریخ انتشار: 11:15 - دوشنبه 1400/07/26
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر منطقه15 شهرداری اصفهان از آزادسازی کامل و بهره‌برداری از ضلع شرقی فاز اول حلقه حفاظتی خبر داد و گفت: عملیات عمرانی و آزادسازی فاز اول حلقه حفاظتی که حدفاصل تقاطع غیر همسطح قهجاورستان تا روستای بهاران در کیلومتر 4 تا 6.7 این مسیر واقع شده به اتمام رسید و بهره‌برداری شد. مـسعود قاسمی افزود: هزینه آزادسازی این بخش از رینگ 65 میلیارد تومان و هزینه عمرانی این پروژه بالغ بر 100 میلیارد تومان است.
او تصریح کرد: مسیر تندرو با عرض 16 تا 20 متر در مقاطع مختلف و مسیر کندروی ضلع شرقی حلقه حفاظتی با عرض حدود 10 متر در این فاز ایمن‌سازی و مجهز به علائم ترافیکی شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

فرایند اجرای پروژه از مرداد98 تا آبان99

مدیر منطقه15 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شروع فرایند آزادسازی این مسیر از مرداد 98 و عملیات عمرانی آن از آبان 99 شروع و تاکنون ادامه یافته است، گفت: بهره‌برداری کامل از این فاز، باعث دسترسی بسیار آسان از بزرگراه شهید اردستانی (اتوبان فرودگاه) در شمال شرقی اصفهان به وسیله پل آفتاب به رینگ چهارم می‌شود؛ ضمن اینکه با توجه به ادامه روند عملیات عمرانی ضلع غربی حلقه حفاظتی، تردد وسایل نقلیه از طرف میدان شش راه به سمت بزرگراه امام رضا(ع)، باغ رضوان و خروجی اصفهان از طریق خیابان آیت‌الله خاتون‌آبادی و میدان اندوان مسدود و مسیر جایگزین از طریق ضلع شرقی حلقه حفاظتی که با تابلوهای راهنمای مسیر تجهیز شده برقرار خواهد شد.

مختصات پروژه و میزان آزادسازی‌ها

قاسمی در خصوص اطلاعات بیشتر از دیگر فازهای حلقه حفاظتی گفت: فاز دوم از روستای بهاران تا محله دهنو که در کیلومتر 2.4 تا 4 قرار دارد در حدود 50درصد آزادسازی شده است و امیدواریم تا پایان پاییز سال جاری50درصد باقی‌مانده آن هم آزادسازی شود؛ اما فاز سوم که دو بخش دارد و بخش اول آن که در واقع نقطه صفر حلقه حفاظتی است از مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا کیلومتر 1.2 است که 98درصد آزادسازی آن انجام شده و بخش دوم از کیلومتر 1.2 تا 2.4 هم به دلیل تراکم کاربری‌های مسکونی، تجاری و کارگاهی بسیار پرکار و زمان‌بر شده و پیش‌بینی می‌شود آزادسازی‌های آن به‌طور کامل تا اوایل سال 1401 انجام شود.
او در ادامه خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی هوا، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان، تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه، ممنوعیت تردد کامیون به داخل شهر و جلوگیری از گسترش افقی شهر از مزایای حلقه حفاظتی شهر اصفهان خواهد بود.