نمایشگاه استراتژیک برای توسعه اصفهان

نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان اصفهان از 6 تا 10 آبان برگزار شد و نمایندگانی از ۱۲ استان کشور در آن حاضر شدند؛ همچنین برای نخستین بار نمایندگانی از کشورهای خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و شهردار اصفهان نیز از این نمایشگاه بازدید کرد. شهردار اصفهان، نمایشگاه بین‌المللی را نماد رشدیافتگی و مقدمه توسعه دانست و گفت: نمایشگاه اصفهان با فضا و ساختار بسیار مناسب، نویدبخش روزهای توسعه و رونق اقتصادی است.

تاریخ انتشار: 08:38 - سه شنبه 1400/08/11
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

علی قاسم‌زاده در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و بیست‌وچهارمین نمایشگاه تخصصی جامع صنعت ساختمان با اشاره به اینکه تحول روزانه در شـهـر به بـهـبـود کـیفیت زندگی شهروندان منتهی می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم با استفاده از بسترهای مطلوبی نظیر نمایشگاه، پیش‌نیازهای بهبود فضای اقتصادی و افزایش کیـفـیـت زنـدگــی مردم را فراهم آوریم. او معماری نمایشگاه بین‌المللی اصفهان را دل‌نشین خواند و تصریح کرد: نوع معماری نمایشگاه بین‌المللی اصفهان به‌صورت دقیق بیانگر ویژگی‌های مطلوب فرهنگی و تمدنی این شهر است و جلوه‌های زیبایی از تاریخ اصفهان را به نمایش می‌گذارد. شهردار اصفهان نمایشگاه را نقطه‌ای استراتژیک برای هر شهر علاقه‌مند به توسعه و تمدن دانست و تأکید کرد: نمایشگاه‌های مختلف به‌عنوان رویدادهای کلیدی در سطح شهر به ارتقای دانش کمک می‌کنند و مهارت‌افزایی را در میان مخاطبان افزایش می‌دهند؛ این افزایش دانش و مهارت، جـلـوه‌هـــای مـطـلـوبــی در ساخت‌وساز، کشاورزی، صنعت و دیگر حوزه‌های موجود در اکوسیستم زندگی شهری پیدا می‌کند و در نهایت به افزایش ثروت ملی می‌انجامد.

نخستین حضور نمایندگان خارجی در نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز گفت: بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان اصفهان از 6 تا 10 آبان به مدت 5 روز در نمایشگاه بین‌المللی شهر اصفهان برگزار شد و 135 شرکت از استان‌های اصفهان، تـهــران، قم، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، فارس و البرز در این نمایشگاه حاضر شدند. نمایندگانی از آلمان، ایتالیا و ترکیه نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.
علی یارمحمدیان با اشاره به اینکه این نمایشگاه 16 هزار مترمربع فضا دارد، تصریح کرد: هوشمندسازی ساختمان، ابزارآلات، تجهیزات و ماشین‌آلات ساختمانی، آسانسورها و بالابرها، پوشش‌های سقف و دیوار و قطعات پیش‌ساخته، تأسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، شرکت‌های انبوه‌ساز، شیشه، آهن و فولاد، تجهیزات و لوازم ایمنی کار از حوزه‌های فعالیت مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه بود. او افزود: حمام، ســونــا و آشــپــزخـــانـــه، یـــراق‌آلات، دروپنجره، در اتوماتیک، دکوراسیون و معماری داخلی، رنگ، چسب و رزین و عایق‌ها، سنگ‌های ساختمانی، شیرآلات بهداشتی، کاشی، سرامیک، پارکت و پوشش‌های کف، لوازم و تجهیزات الکتریک، الکترونیک و الکترومکانیک، لوله و اتصالات، مخازن پلی‌اتیلن و صـنـعـتـی‌ســـازی و فـنـاوری‌هـــای نوین از دیــگــــــر حوزه‌هایی بود که افراد حاضر در آن شرکت کردند. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌هــای بین‌الملـلـی اسـتـان اصفهان با اشاره به برندهای مطرح حاضر در نمایشگاه خاطرنشان کرد: آجرنماچین، بهریزان، دنیای ماموت، چینی بهداشتی مروارید، آجر شهرزاد، پارس زنده‌رود پل، بارد صنعت، برج مارکت، شیرآلات گلپایگان، یکتا آلومینیم پارس، آویسا لوله جی، سانا عایق، آگپا ایران کیش، اوریبان، کاینداستون، آریا اطلس جاوید، آریا بارون توس، هلدینگ اوج سپهر، بنیاد بتن و دنا برودت از جمله برندهای مطرح در این نمایشگاه بودند. یارمحمدیان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه، برنامه‌های جانبی همچون سومین دوره مسابقات ملی مهارتی آجرچینی کشور، 13 کارگاه آموزشی و همایش‌هایی نیز برگزار شد؛ همچنین برای نخستین بار برگزاری پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این نمایشگاه از دیگر برنامه‌ها بود  که این موضوع یکی از ویژگی‌های شاخص این نمایشگاه به شمار می‌رود.
او با بیان اینکه امسال این نمایشگاه نسبت به سال قبل تفاوت‌هایی داشــت، ادامــه داد: نـمـایـشـگـاه ساختمان 1400 در همه ابعاد نسبت به نمایشگاه ساختمان سال 1399 رشد داشته و متراژ مفید نمایشگاه در سال گذشته 6585 مترمربع بود که این میزان در سال جاری به 7225 مترمربع رسیده و 640 مترمربع رشد را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اظهار کرد: در دوره گذشته 98 شرکت در نمایشگاه ساختمان حاضر بودند که این تعداد در سال جاری به 135 شرکت رسیده و ما شاهد رشد 35درصدی در این زمینه بوده‌ایم. استقبال شرکت‌ها از نمایشگاه امسال صنعت ساختمان به اندازه‌ای بوده که شرایط حضور و غرفه‌سازی شرکت‌ها در فضای باز نمایشگاهی فراهم شده است تا شرکت‌ها از حضور در نمایشگاه جا نمانند.
یارمحمدیان بیان کرد: در سال گذشته، هیچ شرکت یا نماینده شرکت خارجی در نمایشگاه ساختمان حضور نداشت؛ اما امسال نمایندگان محصولات شرکت‌هایی از آلمان، ایتالیا و ترکیه در نمایشگاه حضور پیدا کردند که این موضوع افتخاری برای همه ماست.
او با بیان اینکه نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان در سال جاری، بسیار با کیفیت‌تر و بزرگ‌تر از سال گذشته برگزار شد گفت: اگر هر 12 مترمربع فضای مفید نمایشگاه را به‌عنوان یک غرفه در نظر بگیریم، در سال گذشته 548 غرفه در نمایشگاه جانمایی شده بود که این میزان در سال جاری به 608 غرفه رسیده که ما شاهد افزایش 60 غرفه در این نمایشگاه بودیم.