او میان نیروهایش محبوب بود

سردار زاهدی از همان روزهای آغاز انقلاب وارد مبارزه شد و مأموریت خود را در کردستان آغاز کرد.

تاریخ انتشار: 12:07 - شنبه 1403/01/25
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
او میان نیروهایش محبوب بود

به گزارش اصفهان زیبا؛ سردار زاهدی از همان روزهای آغاز انقلاب وارد مبارزه شد و مأموریت خود را در کردستان آغاز کرد.

او در گروه ضربت در کنار سردار شهید خرازی قرار گرفت و سپس با آغاز جنگ تحمیلی به جنوب رفت و در خط شیر یعنی جنوب منطقه دارخوین رفت و با نخستین عملیاتی که انجام شد و سردار زاهدی در آن حضور داشت نخستین ضربه کاری به دشمن وارد شد.

عملیات بعدی، شکست حصر آبادان بود که این شهید بزرگوار در این عملیات نیز نقش محوری داشت و پس از این عملیات قرار شد تیپ مقدس امام حسین (ع) تشکیل شود که سردار زاهدی یکی از بنیان‌گذاران آن در کنار سرداران شهید خرازی، ردانی‌پور و حبیب‌اللهی بود که در طول جنگ تحمیلی ضربه‌های مهلکی به پیکر دشمن زد.

زمانی که لشکر امام حسین (ع) مورد محاصره دشمن قرار گرفت، سرداران شهید خرازی، ردانی‌پور، حبیب‌اللهی و زاهدی تاکید داشتند که عقب‌نشینی نمی‌کنیم؛ در همان زمان بود که ایشان دچار مجروحیتی شد که تا پایان عمر با او بود.

این مقاومت جانانه لشکر امام حسین (ع) و شهادت و مجروحیت نیروهای این لشکر موجب شد که عملیات فتح‌المبین بیمه شود. او از نیروهای ولایت‌مدار بود و همواره تاکید می‌کرد که اگر می‌خواهیم عاقبت بخیر شویم باید به فرمان رهبر انقلاب عمل کنیم؛ به همین علت خداوند متعال به او توفیق داد که خدمات ماندگاری ارائه کند و در هر پست و مقامی که قرار داشت، محبوب نیروهای خود بود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × 1 =