به گزارش اصفهان زیبا؛ زمانی که محرم نویدکیا هدایت تیم فوتبال سپاهان را در اولین مقطع بر عهده گرفت، انتقاد وارده به او، تجربه نداشتن مربیگری در لیگ برتر بود و پس از دو فصل که رأی به کنار رفتن او داده شد، این واقعیت یکبار دیگر آشکار شد محبوبیت نمیتواند جای نتیجه را بگیرد.
برای نیمکت تیم ذوبآهن هم رخداد مشابهی به وقوع پیوست و قاسم حدادیفر بدون تجربه سرمربیگری مستقل و باتکیهبر یک دوره حضور در کادر فنی، سکاندار فنی این تیم شد.
حدادیفر طی سالهای گذشته بهعنوان گزینه سرمربیگری تیم ذوبآهن مطرح بود و هم شخص او و هم هواداران انتظار انتخابش برای نفر اول بودن در تیم را داشتند، اما هیچکدام از این دو گروه، به فلسفه تجربه نداشتن او برای هدایت این تیم توجهی نکردند.کاپیتان قاسم در دوران جوانی و در زمانی که رسول کربکندی سرمربیگری این تیم را برعهده داشت، پس از مشورت با کادر فنی و بزرگان تیم به آبادان رفت تا بهجای نیمکت نشینی در تیم اصفهانی، در تیم صنعت نفت فرصت بازی پیدا کرده و میداندیده شود.
این اتفاق هم رخ داد و حدادیفر پس از بازگشت به اصفهان به ترکیب اصلی این تیم راه یافت و پرافتخارترین بازیکن این تیم در دو دهه اخیر لقب گرفت. باوجود این تجربه در دوران بازی، کاپیتان قاسم در دوران مربیگری اعتقادی به کسب تجربه در جایگاه کمکمربی یا در لیگهای پایینتر نداشت و منتظر ماند تا نوبتش بهعنوان مرد اول برسد.
مدیران باشگاه ذوبآهن برای لیگ بیست و پنجم به حدادیفر جوان اعتماد کردند، اما با نتایجی که تا پایان هفته هشتم لیگ بهدستآمده، نشان میدهد این مربی نتوانسته جواب اعتماد مدیران باشگاه را بدهد، بااینحال هنوز صدای اعتراضی از سکوها بلند نشده و هواداران کماکان به حدادیفر اعتماد دارند، اما واقعیت اینجاست اگر کاپیتان قاسم نتواند تیم را از ناحیه خطر جدا کند، مسیر اعتماد به این مربی مسدود خواهد شد.
تجربه ثابت کرده اگر تیمی به دسته پایینتر سقوط کند، بازگشت دوباره به لیگ برتر دشوار و ناممکن خواهد شد که این موضوع در خصوص تیم ذوبآهن عمق بیشتری پیدا میکند، زیرا بعید نیست در صورت سقوط این تیم به دسته پایینتر، مدیران بالادستی دیگر تمایلی به هزینهکردن در فوتبال حرفهای نداشته باشند، ازاینرو زودتر از آنکه دیر شود و فرصت ذخیره امتیازات لازم از دست رود، هم حدادی فر و هم مدیران باشگاه به فکر باشند؛ زیرا بیهیچ تعارفی حفظ سهمیه لیگ برتری ذوبآهن از هر اسطورهای مهمتر است.















