آخرین وضعیت آماده‌سازی زمین ساحلی ناژوان:

فعلا منتظر باشید!

به دلیل قرارگیری زمین ساحلی ناژوان در حریم رودخانه، اجازه ساخت‌وساز جهت ساخت رختکن و سرویس بهداشتی وجود ندارد و این موضوع باعث شده این مجموعه با وجود موقعیت ممتاز جغرافیایی، شرایط میزبانی در لیگ برتر فوتبال ساحلی را نداشته باشد.

تاریخ انتشار: 10:16 - چهارشنبه 1402/03/31
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
فعلا منتظر باشید!

به گزارش اصفهان زیبا؛ پس از انصراف تیم فرش حداد از حضور در لیگ برتر فوتبال ساحلی، هیئت فوتبال استان در فاصله کمتر از یک روز مانده به شروع فصل جدید لیگ، سهمیه را در اختیار گرفت و تیمی را راهی این رقابت‌ها کرد که در چهار هفته سپری شده از لیگ، با کسب چهار پیروزی، صدرنشین است.

هم‌زمان با حضور این تیم در لیگ و اهتمامی که برای حفظ سهمیه صورت گرفت، پیگیری‌هایی درخصوص استانداردسازی زمین ساحلی ناژوان برای میزبانی‌های این تیم انجام شد، با این حال هنوز اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.

به دلیل قرارگیری زمین ساحلی ناژوان در حریم رودخانه، اجازه ساخت‌وساز جهت ساخت رختکن و سرویس بهداشتی وجود ندارد و این موضوع باعث شده این مجموعه با وجود موقعیت ممتاز جغرافیایی، شرایط میزبانی در لیگ برتر فوتبال ساحلی را نداشته باشد.

طی چندفصل اخیر لیگ برتر فوتبال ساحلی، با توجه به عدم‌تأیید زمین ساحلی ناژوان، تیم فرش حداد، به‌عنوان تنها نماینده لیگ برتری استان، ناچار بود مسابقات تیمش را به شهرهای یزد و تیران منتقل کند.

این موضوع علاوه بر تحمل بار مالی سنگین، سختی‌های زیادی را برای این تیم به همراه داشت و در نهایت نیز یکی از دلایل اصلی انصراف مالک این تیم خصوصی از تیمداری بود؛ اما با توجه به انحلال تیم فرش حداد و چشم‌ترس‌شدن از تکرار این سرنوشت برای تیم هیئت فوتبال باید فکری کرد.

حمیدرضا دادخواه، دبیر هیئت فوتبال استان تأکید دارد فعلا اتفاق خاصی در خصوص زمین ناژوان نیفتاده و اقدامات کارشناسی و بررسی اقدامات لازم در جریان است.

به گفته او، برای اینکه زمین ساحلی ناژوان مورد تأیید سازمان لیگ فدراسیون فوتبال قرار بگیرد، نیاز است اقداماتی چون افزایش سطح نور، ایجاد سکو، رختکن و سرویس بهداشتی انجام شود.

دادخواه از عملکرد تیم تا بدین جای لیگ ابراز رضایت کرده و می‌گوید: تیم هیئت فوتبال از جوانان آینده‌داری تشکیل شده و چندین بازیکن زیر 23سال و رده امید در تیم داریم که با کسب تجربه در رقابت‌های باشگاهی، در آینده می‌توانیم حرف‌های بیشتری از آن‌ها بشنویم.

او با بیان اینکه شاکله تیم هیئت فوتبال از بازیکنان بومی استان تشکیل شده، معتقد است با توجه به اینکه بیشتر این بازیکنان در کنار همدیگر بوده و هماهنگی لازم وجود دارد، با وجود اینکه تیم دقیقه 90 تشکیل شد؛ اما از جهت هماهنگی بازیکنان مشکل خاصی وجود نداشت.

آن طوری که دبیر هیئت فوتبال استان می‌گوید، بازیکنان تیم لیگ برتری اصفهان از تیم سال گذشته گلچین شده و  70درصد بازیکنان تیم را جوانان تشکیل می‌دهند.

امیرحسین اکبری، ملی‌پوش باسابقه استان هم از هفته گذشته به ترکیب این تیم اضافه شده است.

به گفته او، رئیس هیئت فوتبال استان درصدد جذب یک اسپانسر برای تحت‌پوشش قراردادن تیم است و مقرر شده در رده پایه نیز سرمایه‌گذاری شود تا از طریق برنامه‌های انجام‌شده، آینده رشته فوتبال ساحلی اصفهان تأمین شود.

دادخواه از زمان دقیق واگذاری تیم به اسپانسر ابراز بی‌اطلاعی کرده و تأکید دارد رئیس هیئت در جریان دقیق این مسائل و توافقات انجام شده است؛ با این حال، عصر دیروز خبر رسید یک شرکت سرمایه‌گذاری حمایت از این تیم را بر عهده گرفته است.

در مقطعی که تلاش برای جلوگیری از سهمیه تیم لیگ برتری فوتبال ساحلی در جریان بود، معاون ورزش و تفریحی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان پیگیری‌هایی را انجام داد و در راستای آن جلسه‌ای با حضور دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و یکی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان هیئت فوتبال استان تشکیل و بر ضرورت آماده‌سازی زمین ناژوان تأکید شد.

احسان بعیدی، معاون ورزش و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی  و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به جلسه تشکیل‌شده، تأکید دارد به‌دلیل بحث‌های مطرح‌شده در خصوص خارج‌شدن سهمیه تیم لیگ برتری فوتسال از استان به بهانه نبود زمین در اصفهان، پیگیری‌های لازم انجام شد تا با فراهم‌شدن شرایط، امکان تمرین و مسابقه تیم هیئت فوتبال در زمین ناژوان مهیا شود.

آن‌طور که بعیدی می‌گوید، هماهنگی‌های لازم با مدیریت ناژوان انجام شده تا روند استانداردسازی مطابق دستورالعمل سازمان لیگ انجام شود.

فعلا در شرایطی که زمین ناژوان آماده نشده است، تیم هیئت فوتبال استان از لحاظ زمین نداشتن موقعیت مشابهی با تیم فرش حداد را تجربه می‌کند؛ با این حال تجربه سرنوشت تیم منحل‌شده فرش حداد از یک سو و عملکرد خوب تیم هیئت فوتبال استان از سوی دیگر باید مسئولان ورزشی و شهری را مجاب به پیگیری استانداردسازی زمین ناژوان کند.

پس در صورتی که به هر دلیل امکان ساخت و ساز در این زمین وجود نداشته باشد، باید در نقطه دیگری از شهر اقدام به احداث زمین ساحلی شود؛ زیرا با توجه به تعداد زیاد رشته‌های ساحلی و مدال‌آوری آن‌ها در سطح بین‌المللی، ضرورت وجود زمین ساحلی را به هیچ‌عنوان نمی‌توان نادیده گرفت.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × 1 =