هواداران ذوب‌آهن در انتظار اولین برد خانگی:

دوئل زخم‌خورده‌ها در تقابل ربیعی و خِمز

در یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته هشتم ذوب آهن در خانه میزبان تیم تراکتور خواهد بود و بدون شک با اتفاقاتی که در هفته گذشته افتاده، حساسیت این مسابقه بسیار بالا می‌رود و هر دو تیم به دنبال کسب امتیازات کامل این مسابقه خواهند بود.

تاریخ انتشار: 12:11 - پنجشنبه 1402/08/4
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
دوئل زخم‌خورده‌ها در تقابل ربیعی و خِمز

به گزارش اصفهان زیبا؛ هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از جمعه با انجام سه مسابقه آغاز خواهد شد که به نظر می‌رسد رقابت‌های لیگ دوباره روی نوار نظم و ترتیب قرار گرفته باشد و باید امیدوار باشیم تا در هفته‌های آینده بازی‌ها به صورت منظم برگزار شود؛ اما در یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته هشتم ذوب آهن در خانه میزبان تیم تراکتور خواهد بود و بدون شک با اتفاقاتی که در هفته گذشته افتاده، حساسیت این مسابقه بسیار بالا می‌رود و هر دو تیم به دنبال کسب امتیازات کامل این مسابقه خواهند بود.

ذوب آهنی‌ها در بازی قبلی خودشان در فولادشهر به تیم مس رفسنجان باختند تا محمد ربیعی در برابر تیم سابق خودش نتیجه‌ای نگیرد و البته تراکتور هم در شهر تبریز یک شگفتی بزرگ را رقم زد و با وجود اینکه دو گل از سه گل خورده خودش در مقابل شمس آذر را جبران کرد ولی در نهایت، شاگردان خمز بازی را واگذار کردند تا تراکتور هم مانند ذوب آهن با اندوخته شکست خانگی به استقبال بازی‌های هفته هشتم برود.

طلسم خانگی ذوب آهن

شاگردان محمد ربیعی با کسب ۱۱ امتیاز از هفت مسابقه بر روی پله هفتم جدول لیگ قرار گرفتند و تراکتور هم با ۱۲ امتیازی که به دست آورده، بعد از پرسپولیس و استقلال روی سه پله سوم جدول لیگ قرار دارد؛ ولی با این وجود ذوب آهن روند نتیجه‌گیری عجیبی در لیگ امسال داشته که در جای خودش قابل بحث است.

ذوب‌‌آهن در این هفته‌ها موفق شده تیم‌های ملوان، استقلال خوزستان و شمس آذر را در خانه خودشان شکست دهد و البته یک مساوی هم از پرسپولیس در ورزشگاه آزادی گرفته است؛ ولی با این وجود نماینده فوتبال اصفهان در ورزشگاه فولادشهر به سپاهان باخته و بعد از تساوی در برابر هوادار یک شکست خانگی را هم در مقابل مس رفسنجان تجربه کرده است تا هواداران ذوب‌آهن همچنان در انتظار پیروزی این تیم در بازی خانگی خودش بمانند.

بدون‌شک بازی در برابر تراکتور بهترین فرصت برای ربیعی و شاگردانش است تا بتوانند خودشان را از این طلسم نجات دهند و آشتی دوباره‌ای با پیروزی‌های خانگی داشته باشند.

در حقیقت شناخت ذوب‌آهنی‌ها از کیفیت چمن فولادشهر و حمایت هواداران از آن‌ها باید باعث شود تا این تیم در خانه تبدیل به تیمی شکست‌ناپذیر شود و بتواند خودش را به تیم‌های صدر جدول هم برساند.

البته از طرف دیگر بعد از صحبت‌های اعتراضی ربیعی درباره داوری بازی تیمش در مقابل مس رفسنجان او توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به صورت موقت از نشستن بر روی نیمکت تیمش منع شده و باید دید که  امروز و فردا در نهایت چه حکمی برای سرمربی ذوب‌آهن صادر خواهد شد و آیا ربیعی می‌تواند در مقابل تراکتور بر روی نیمکت ذوب آهن بنشیند یا باید از روی سکوها تیمش را هدایت کند.

بازگشت منجنیق دفاعی

یکی از مشکلاتی که خود ربیعی هم در بازی مقابل مس رفسنجان به آن اعتراف کرد، بحث خط دفاعی این تیم و غیبت نادر محمدی بود که باعث شد ذوب‌آهن در ساختار دفاعی خودش آنچنان مستحکم نباشد؛ ولی با این وجود بازگشت دوباره نادر محمدی به ترکیب تیم و پرتاب‌های اوت بلند او می‌تواند دست ربیعی را در این بازی بازتر از قبل کند.

جدایی آرمان قاسمی، اكوان و حامد نورمحمدی از جمع سبزپوشان اصفهانی و جذب آرش قادری و شایان مصلح و حافظ قریشی و نادر محمدی، برنامه ربیعی در فصل اخیر بود؛ اما آسیب‌دیدگی قادری در همان شروع فصل، بدترین خبر برای سبزپوشان اصفهان بود؛ آن هم بازیكنی كه سرمربی تیم در فاز تدافعی خیلی روی او حساب باز كرده بود.

اما غیبت نادر محمدی محروم نیز سبب شد تا با تغییر پست بازیكن جوان و محصول جدید ذوب آهن یعنی دانیال ایری، از این بازیكن در خط دفاع استفاده شود و با وجود تلاش‌های این بازیکن جوان برای نشان دادن توانایی‌هایش در زمین مسابقه، به‌هر حال نبود بازیكن تخصصی در پست مدافع میانی در دیدار ذوب آهن مقابل مس رفسنجان به ضرر تیم ربیعی تمام شد و آن‌ها بازی را در خانه واگذار کردند.

ولی به هر حال تراکتور در خط حمله با حضور بازیکنی مثل مهدی عبدی تیمی خطرناک است و این موضوع باید خیلی زود توسط سرمربی ذوب آهن حل شود.

چشم امید به موتور گل‌زنی

ذوب‌آهن هر چقدر در خط دفاعی با تردید زیادی روبه‌روست، در مقابل خط حمله این تیم با حضور محمد جواد محمدی شرایط متفاوتی را تجربه کرده و زدن چهار گل از جانب این بازیکن باعث شده تا ذوب‌آهن در خط حمله تیمی بسیار خطرناک باشد.

محمدی که در حال حاضر فقط یک گل نسبت به رضا اسدی کمتر به ثمر رسانده، می‌تواند با گل‌زنی به تراکتور شانس مجددی برای کسب عنوان آقای گلی هم پیدا کند و همین موضوع بدون شک انگیزه مهاجم گل‌زن ذوب آهن را افزایش خواهد داد و تقابل او با شجاع خلیل‌زاده می‌تواند توجه رسانه‌ها را به خودش جلب کند.

به جز بازی ذوب آهن و تراکتور که عصر جمعه از ساعت 18 آغاز خواهد شد در همین ساعت استقلال تهران هم میزبان آلومینیوم اراک است و از ساعت 19 جمعه شب هم فولاد به دیدار شمس آذر می‌رود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × چهار =