جدال بزرگ از آسیا به لیگ رسید:

سپاهان در اندیشه آتش‌بازی دوباره

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران درحالی دیروز با انجام چهار مسابقه آغاز شد که بدون‌شک مهم‌ترین بازی این هفته و شاید حساس‌ترین مسابقه نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر را دو تیم سپاهان و پرسپولیس عصر فردا از ساعت 16:30 در استادیوم نقش‌جهان برگزار خواهند کرد.

تاریخ انتشار: 10:09 - شنبه 1402/08/20
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سپاهان در اندیشه آتش‌بازی دوباره

به گزارش اصفهان زیبا؛ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران درحالی دیروز با انجام چهار مسابقه آغاز شد که بدون‌شک مهم‌ترین بازی این هفته و شاید حساس‌ترین مسابقه نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر را دو تیم سپاهان و پرسپولیس عصر فردا از ساعت 16:30 در استادیوم نقش‌جهان برگزار خواهند کرد.

به‌هرحال این دو تیم قدیمی، پرهوادار و ریشه‌دار فوتبال ایران سال‌هاست که با یکدیگر رقابتی نزدیک و شانه‌به‌شانه دارند و حتی در لیگ قبلی رقابت قهرمانی زرد و قرمز تا هفته پایانی لیگ هم ادامه داشت و درنهایت پرسپولیس با اختلافی کم قهرمان شد؛ اما در این فصل هر دو تیم در جریان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم رقابتی موازی با یکدیگر دارند و حالا باید در جریان رقابت‌های لیگ برتری خودشان را به رخ حریف بکشند.

هفته دهم رقابت از آسیا تا لیگ

سپاهان در آخرین مسابقه خودش روز دوشنبه هفته گذشته در استادیوم آزادی آتش‌بازی به راه انداخت و با زدن 9 گل به آلمالیق ازبکستان به‌نوعی برای پرسپولیسی‌ها خط‌ونشان کشید و از طرف دیگر، شاگردان گل‌محمدی هم در کشور تاجیکستان با تساوی یک‌بریک در برابر استقلال متوقف شدند تا بتوان گفت سپاهان با شرایط روحی بهتری در برابر حریف خودش قرار خواهد گرفت.

البته این فقط یک‌طرف ماجراست و هواداران سپاهان در این چند روز اخیر با یادآوری خاطرات فصل گذشته بازی مقابل زنیت روسیه و البته بازی هفته نهم تیمشان در مقابل ملوان تلاش کرده‌اند تا بازیکنان را در باد پیروزی‌های قبلی قرار ندهند؛ چون به‌هرحال پرسپولیس حتی با وجود سرماخوردگی بازیکنانش و مصدومیت یکی‌دو بازیکن تأثیرگذار همچنان تیمی خطرناک است و اگر از جانب سپاهان دست‌کم گرفته شود می‌تواند نتیجه‌ای غیرمنتظره را رقم بزند.

مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان، فصل گذشته در جریان رقابت‌های جام حذفی به پرسپولیس باخت؛ اما در دور برگشت لیگ با گل دیرهنگام محمد کریمی پرسپولیس را شکست داد و به همین خاطر به‌خوبی می‌داند که نباید در اصفهان و در پیش چشم پرتعداد هواداران طلایی‌پوش دچار اشتباه شود.

سپاهان برتر در لیگ

هرچند که آمار قبلی تأثیری درنتیجه بازی جدید دو تیم ندارد و فقط یک‌عدد به حساب می‌آید؛ ولی به‌هرحال اینکه سپاهان در جریان رقابت‌های لیگ نمایش بهتری نسبت به حریف خودش داشته، می‌تواند یک نقطه قوت برای سپاهان باشد.

در 84 بازی قبلی دو تیم در طول تاریخ، آن هم در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان 20بار و پرسپولیس ۲۸بار پیروز شده‌اند؛ ضمن اینکه ۳۶ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است؛ همچنین تاکنون ۱۹1 گل در بازی‌های دو تیم زده شده که ۸5 گل سهم سپاهان و ۱۰۶ گل سهم پرسپولیس بوده است.

دو تیم فردا در حالی برای چهل‌وپنجمین بار در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که در ۴4 تقابل قبلی لیگ برتری، سپاهان عملکردی بهتر و ۱5 برد مقابل رقیب سنتی داشته و در سوی مقابل پرسپولیس ۱۲ بار پیروز شده است.

چهره‌های آشنا

در ترکیب اصلی دو تیم و به‌خصوص سپاهانی‌، بازیکنان زیادی حضور دارند که قبل از این سابقه پوشیدن پیراهن تیم رقیب را داشته‌اند و تقابل آن‌ها با تیم سابق برای هواداران هم جذاب است.

نفر اول این لیست عیسی آل‌کثیر، مهاجم سپاهان است که در ابتدای فصل به سپاهان پیوست و بعد از عبور از بحران ثبت قرارداد، برای اولین بار در برابر پرسپولیس بازی خواهد کرد و در صورت گلزنی، عکس‌العمل او می‌تواند قابل‌توجه باشد.

رامین رضایان، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو و رضا اسدی هم دیگر بازیکنانی هستند که سال‌های قبل در ترکیب پرسپولیس حضور داشته‌اند؛ البته در اردوگاه رقیب هم جرجی گولسیانی در کنار میلاد سرلک قبلا بازیکن سپاهان بوده‌اند و تقابل آن‌ها با هواداران سپاهان می‌تواند قابل‌توجه باشد.

در درون دروازه دو تیم هم علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند، دو دروازه‌بان ملی‌پوش بازی می‌کنند که در مقابل چشم کادر فنی تیم ملی باید سعی کنند دروازه خودشان را بسته نگه دارند و نشان دهند که نسبت به رقیب توانایی بیشتری دارند.

در ترکیب پرسپولیس وحید امیری به خاطر مصدومیت دوباره‌ای که برایش ایجاد شد، غایب است و سپاهانی‌ها هم رضا شکاری و امید نورافکن را در اختیار ندارند؛  البته از اردوی پرسپولیس خبر می‌رسد که امید عالیشاه، کاپیتان قرمزها با رفع مصدومیت می‌تواند در بازی فردا حاضر باشد.

هفته پرهیجان فوتبال

در حال حاضر در جدول رده‌بندی لیگ استقلال با 19 امتیاز، تیم صدرنشین است و پرسپولیس با 17 امتیاز روی پله دوم قرار دارد. سپاهان هم با یک بازی کمتر نسبت به این دو رقیب، بر روی پله هشتم نشسته است.

البته جدا از حساسیت بازی سپاهان و پرسپولیس باید اشاره‌ای هم به مسابقه امروز استقلال و تراکتور داشت که ازلحاظ حساسیت دست‌کمی از مسابقه فردای سپاهان و پرسپولیس ندارد و این موضوع باعث شده تا هواداران فوتبال اول‌هفته‌ای پرهیجان را پیش رو داشته باشند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

بیست − 6 =