بی‌توجهی به امور بانوان پویایی جامعه را به خطر می‌اندازد

ورزش به‌خصوص پیاده‌روی و ورزش‌های هوازی مثل دوچرخه‌سواری و تغذیه مناسب موجب می‌شود از گزند مشکلات که سلامت بانوان را تهدید می‌کند، در امان بود

تاریخ انتشار: 17:10 - یکشنبه 1402/08/28
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
بی‌توجهی به امور بانوان پویایی جامعه را به خطر می‌اندازد

به گزارش اصفهان زیبا؛ توجه به امور بانوان پویایی جامعه را به دنبال دارد و غفلت از این مسئله زیان‌بار است.

دکتر ذبیحی، مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان با اشاره به این موضوع، اظهار داشت: کم‌‌تحرکی، چاقی، اضافه‌وزن و بی‌توجهی به آزمایشات دوره‌ای سلامت بانوان را تهدید می‌کند.

او ادامه داد: ورزش به‌خصوص پیاده‌روی و ورزش‌های هوازی مثل دوچرخه‌سواری و تغذیه مناسب موجب می‌شود از گزند مشکلات که سلامت بانوان را تهدید می‌کند، در امان بود

ورزش زنان اردستان از نبود حمایت و کمبود امکانات رنج می‌برد

عباس روحانی، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان در زمینه مشکل ورزش بانوان گفت: ورزش زنان اردستان در سال‌های گذشته هرچند پله‌های ترقی و رشد را در رشته‌های مختلف طی کرده است، اما موانع محدودیت‌ها و مشکلات متعددی برای توسعه آنها وجود دارد.

او از مهم‌ترین عوامل این محدودیت‌ها را کمبود وقت، پول و امکانات، مشکل حمل‌ونقل، مسائل اجتماعی، علاقه نداشتن، مهارت توانایی و وجود بیماری‌ها ذکر کرد.

روحانی افزود: نبود زیرساخت‌های مناسب برای ورزش بانوان، کمبود مربی متخصص، بی‌توجهی از طرف مسئولان و خانواده‌ها از دیگر عوامل مشکلات حوزه بانوان است.

او به بخش دیگری از مسائل حوزه بانوان که اوقات فراغت است، اشاره کرد و گفت: نبود کلاس‌های فوق برنامه فرهنگی و هنری و امکانات تفریحی باعث شده بانوان از روحیه نشاط و شادابی بی‌بهره باشند و خانواده پویا و سالمی نداشته باشند.

رعایت حال بانوان در واحدهای تولیدی ضروریست

وحید تقوی، رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این زمینه به به‌کارگیری توان بانوان در مشاغل و مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: رعایت حال بانوان در کارخانجات و واحدهای تولیدی نمی‌شود.

او ادامه داد:با توجه به کمبود نیروی انسانی ماهر مرد، امور طاقت‌‌فرسا که در توان زنان نیست انجام می‌گیرد که این می‌تواند در آینده به زندگی خانوادگی و زایمان و فرزندداری لطمه وارد کند.

زنان سرپرست خانوار مورد توجه مسئولین قرار گیرند

محمدعلی مطلب زاده، رئیس اداره بهزیستی نیز در این باره گفت: خانواده‌هایی که سرپرست خانواده آنها بانو است، باید از سوی مسئولین مورد توجه قرار گیرند.

او با اشاره به این موضوع، اظهار داشت: تشکیل کلاس‌های مشاوره و شناخت آسیب‌های اجتماعی برای رعایت حال زنان سرپرست خانوار لازم است و نیاز به اجرا دارد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × 1 =