دومی نه؛ تیم مورایس به دنبال صدرنشینی:

تسویه‌حساب در خانه بهانه‌جوها

الاتحاد و سپاهان در حالی امشب ساعت 30: 21 بازی برگشت خودشان را در ورزشگاه ملک عبدالعزیز مکه برگزار خواهند کرد که این نخستین تقابل دو تیم در مرحله گروهی به حساب می‌آید.

تاریخ انتشار: 09:26 - دوشنبه 1402/09/13
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
تسویه‌حساب در خانه بهانه‌جوها

به گزارش اصفهان زیبا؛ همه آن‌هایی که به صورت جدی پیگیر فوتبال در ایران و آسیا هستند، به احتمال زیاد به این موضوع اعتراف خواهند کرد که اگر در روز دهم مهرماه بازی رفت سپاهان و الاتحاد در استادیوم نقش جهان برگزار می‌شد، با توجه به شرایط میزبانی نماینده فوتبال ایران و استقبال گسترده و البته جوّ وحشتناک استادیوم، سپاهان شانس بسیار زیادی برای رسیدن به پیروزی داشت.

اما با این حال بهانه‌جویی الاتحادی ها و کمک دست‌های پشت‌پرده کنفدراسیون فوتبال آسیا در کنار سوء‌مدیریت طرف ایرانی در بحث تأمین شرایط برگزاری مسابقه باعث شد تا یک باخت خانگی ناحق در کارنامه سپاهان به ثبت برسد و تیمی که می‌توانست الاتحاد را در اصفهان دست خالی به عربستان برگرداند، امشب باید برای صعود به مرحله بعدی در اندیشه شکست حریف عربستانی خودش باشد.

از بازی جنجالی سپاهان و الاتحاد بیش از دو ماه گذشته اما نماینده فوتبال ایران در این مدت با گرفتن 9 امتیاز از آلمالیق و نیروی هوایی شانس خودش را برای صعود از گروه زنده نگه داشته و سپاهانی‌ها اگر امشب بتوانند الاتحاد را در خانه خودش شکست دهند حتی فرصت صعود به عنوان تیم صدرنشین را هم پیدا خواهند کرد.

الاتحاد و سپاهان در حالی امشب ساعت 30: 21 بازی برگشت خودشان را در ورزشگاه ملک عبدالعزیز مکه برگزار خواهند کرد که این نخستین تقابل دو تیم در مرحله گروهی به حساب می‌آید.

بازی رفت دو تیم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با عدم حضور تیم الاتحاد و ترک ورزشگاه، برگزار نشد و کمیته انضباطی AFC در حکمی عجیب و البته قابل پیش‌بینی رأی به برتری سه بر صفر نماینده سعودی داد.

در دیگر بازی این گروه که البته یک مسابقه تشریفاتی است از ساعت 15:30 نیروی هوایی عراق میزبان آلمالیق ازبکستان است.

بدهی الاتحاد صاف می‌شود

بازی سپاهان در خانه الاتحاد جدای از بحث فوتبالی یک نبرد حیثیتی برای فوتبال ایران است و سپاهان باید به حریف حاشیه‌ساز خودش نشان دهد که کدام تیم شایستگی صعود به عنوان تیم صدرنشین از این گروه را دارد.

بر اساس برنامه اعلام شده پنج تیم صدرنشین گروه‌های پنجگانه به همراه سه تیم دوم برتر درمجموع هشت تیمی هستند که راهی مرحله بعد می‌شوند و سپاهان با توجه به تفاضل گل خوبی که دارد، در مرحله بعدی می‌تواند خودش را از مسیر تیم‌های صدرنشین دور کند و با حریف ساده‌تری بازی کند.

البته رقابت بر سر عنوان دومی در گروه همچنان ادامه دارد و تیم‌هایی مثل پرسپولیس، الشارجه و نسف قارشی در کنار نوبهار نیم‌نگاهی به بازی سپاهان هم خواهند داشت؛ ولی در هر صورت سپاهان باید به فکر صدرنشینی در این گروه باشد.

حواشی بازی قبلی نماینده فوتبال ایران در مقابل نیروی هوایی باعث شد تا سپاهان دو بازیکن اصلی خودش یعنی محمد جواد حسین‌نژاد و هادی محمدی را به خاطر اخراج از دست بدهد و مورایس باید امشب دست به انجام دو تغییر در ترکیب تیمش بزند.

البته خبر مهم این چند روز اخیر مصدومیت کریم بنزما ستاره فرانسوی عربستانی‌ها بود که مانند بازی رفت دوباره رقابت در مقابل سپاهان را از دست داده و این مسابقه فرصت خوبی برای مدافعان سپاهان است تا در زمان غیبت حاج کریم از دروازه خودی دفاع کنند.

نکته امیدوارکننده ترکیب سپاهان نمایش خوب پیام نیازمند و البته خط حمله این تیم در مسابقات قبلی بوده که سپاهانی‌ها را برد در این بازی امیدوار کرده و البته التحاد هم با نتایجی که در بازی‌های گذشته گرفته دیگر آن تیم ترسناک سال‌های قبل نیست و شرایط برای برتری سپاهان در خانه حریف کاملا مهیا شده است.

ساکت: سپاهان از این پیچ سنگین صعود می‌کند

محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان در بدو ورود کاروان تیم اصفهانی به کشور عربستان در جمع خبرنگاران گفت: کاروان تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در میان استقبال مسئولان ذی‌ربط و سفیر جمهوری اسلامی ایران در شهر جده، مورد استقبال قرار گرفت.

او درباره محل برگزاری بازی توضیح داد: مسابقه دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان، روز دوشنبه در محل شهر ورزشی عبدالعزیز مکه برگزار خواهد شد که یک ساعت و ده دقیقه با شهر جده فاصله دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

مدیرعامل سپاهان ادامه داد: بازیکنان تیم از شرایط روحی و جسمی خوبی برخوردار هستند و تمرینات مد نظر، بررسی‌ها و آنالیزهای مربوطه برای این مسابقه توسط کادر فنی صورت گرفته است و همه بازیکنان برای یک رویارویی بزرگ و مقتدرانه در آسیا آماده هستند.

ساکت در خصوص این بازی گفت: امیدواری بسیاری به این مسابقه داریم؛ خیلی قاطعانه می‌گویم که هدف‌گذاری و اراده همه بازیکنان و کادر فنی بر این استوار شده که زمینه صعود تیم در مسابقات آسیایی فراهم باشد.

او در پایان گفت: باوجود همه مشکلات فراروی تیم سپاهان در بخش‌های داخلی و خارجی، همبستگی داخلی، اراده قوی و شخصیت بالای فنی ‌ورزشی مجموعه و هماهنگی انجام شده بین هیئت مدیره باشگاه، شرکت فولاد مبارکه، کادر فنی و بازیکنان، زمینه‌ای فراهم شده که تیم از این مسیر و از این پیچ سنگین عبور کنند و در مسیر رو به رشد قدم‌هایی را بردارند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × دو =