نبرد تمام‌پرتغالی پیش چشم اصفهانی‌ها:

اتحاد؛ رمز پیروزی سپاهان

اصفهانی‌ها آن‌چنان از حضور کاروان الاتحاد در اصفهان ذوق‌زده نشدند و در آرامش کامل و با دسته‌های گل به استقبال کاروان رقیب رفتند. به‌هرحال سپاهان سال‌ها در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده و حضور تیم‌های مدعی و شناخته‌شده در اصفهان موضوعی تقریبا طبیعی و تکراری است.

تاریخ انتشار: 09:14 - دوشنبه 1402/07/10
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتحاد؛ رمز پیروزی سپاهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ هرچقدر که بازی پرسپولیس و الهلال به‌واسطه حضور رونالدو در ایران با حاشیه و جنجال همراه شد، در مقابل مقدمات برگزاری رقابت سپاهان در برابر دیگر تیم مدعی فوتبال عربستان، یعنی الاتحاد در آرامش کامل پیش می‌رود و دو تیم زردپوش فوتبال آسیا یک بازی جذاب و تماشاگرپسند را در برابر یکدیگر برگزار خواهند کرد.

اصفهانی‌ها آن‌چنان از حضور کاروان الاتحاد در اصفهان ذوق‌زده نشدند و در آرامش کامل و با دسته‌های گل به استقبال کاروان رقیب رفتند. به‌هرحال سپاهان سال‌ها در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده و حضور تیم‌های مدعی و شناخته‌شده در اصفهان موضوعی تقریبا طبیعی و تکراری است.

سپاهان در شرایطی امشب میزبان الاتحاد خواهد بود که نماینده فوتبال ایران در اولین مسابقه خودش نتوانست کیفیت لازم را به نمایش بگذارد و تساوی خارج از خانه در برابر نیروی هوایی عراق کار را برای صعود را برای سپاهان سخت کرده و شاگردان مورایس باید با کسب همه امتیازات بازی در مقابل الاتحاد بتوانند شرایط را برای صعود از این گروه فراهم کنند.

در مقابل عربستانی‌ها در اولین بازی خودشان یک برد راحت در برابر آلمالیق ازبکستان کسب کردند و بدون شک برای نباختن به اصفهان سفر کرده‌اند.

حاج‌کریم غایب بزرگ

روزی که قرعه‌کشی مرحله گروهی رقابت‌ها برگزار شد و سپاهان در کنار الاتحاد قرار گرفت خیلی از هواداران فوتبال به خاطر حضور کریم بنزمای فرانسوی در لیست الاتحاد این امیدواری برایشان ایجاد شد که در بازی مستقیم سپاهان و الاتحاد بتوانند شاهد حضور این ستاره تمام‌نشدنی فوتبال دنیا در کشورمان باشند؛ اما هواداران فوتبال در ایران و البته سپاهانی‌ها برخلاف پرسپولیسی‌ها که رونالدو را در ایران دیدند آن‌چنان خوش‌شانس نبودند و بنزما به خاطر مصدومیت به ایران سفر
نکرده است.

بدون‌شک حضور حاج‌کریم در استادیوم نقش‌جهان می‌توانست جذابیت‌های زیادی هم برای تماشاگران و هم برای رسانه‌ها به همراه داشته باشد؛ البته به‌جز بنزما باید از ژوتای پرتغالی و احمد شراحیلی هم نام برد که بازی در برابر سپاهان ایران را از دست داده‌اند.

ولی با این‌حال اتحادی‌ها آن‌قدر بازیکن خارجی و باکیفیت خریده‌اند که حتی غیبت بنزما در ترکیب این تیم هم آنچنان به چشم نیاید و سپاهانی‌ها باید مراقب بقیه ستاره‌های الاتحاد مثل کانته ستاره فرانسوی، حمدلله مهاجم مراکشی، فابینهو، ایگور کورنادو و فابینهو از برزیل باشند.

در ترکیب سپاهان هم امید نورافکن همچنان غایب است و به نظر می‌رسد که احسان پهلوان هم شانسی برای بازی نخواهد داشت.

نبرد تمام‌پرتغالی

سپاهان و الاتحاد به‌عنوان دو مدعی زردپوش قاره آسیا در سال‌های اخیر رقابت‌های زیادی با یکدیگر برگزار کرده‌اند و از شش تقابلی که این دو تیم در برابر یکدیگر داشتند، سه برد نصیب سپاهان شده و در مقابل الاتحاد هم سه پیروزی در برابر نماینده فوتبال ایران به دست آورده است.

حضور دوسرمربی پرتغالی بر روی نیمکت دو تیم و شناختی که آن‌ها از سبک بازی یکدیگر دارند می‌تواند حساسیت بازی امشب را بسیار بالا ببرد و پرتغالی‌ها تلاش خواهند کرد در برابر هم‌وطن خودشان به پیروزی برسند.

سرمربی تیم الاتحاد نانو اسپریتو سانتو پرتغالی است که با ولورهپمتون و تاتنهام تجربه سرمربیگری در لیگ برتر انگلیس را در کارنامه دارد.

سپاهان در انتظار هواداران

یکی دیگر از حواشی مهم این بازی که باید به آن اشاره کرد، بحث بلیت‌فروشی و قیمت‌های ۵۰۰هزار تومانی، ۲۰۰هزار تومانی و 100هزار تومانی است که درنظر گرفته‌شده و این موضوع باعث شده تا هواداران طلایی‌پوش برای حضور در استادیوم و پرکردن سکوها دچار مشکل شوند.

به هر حال از یک‌طرف سپاهان به حمایت همه‌جانبه هوادارانش احتیاج دارد و در طرف مقابل قیمت بالای بلیت‌ها می‌تواند پرشدن سکوهای نقش جهان را با چالش روبه‌رو کند.

بازی سپاهان در برابر الاتحاد امشب از ساعت 19:30 آغاز می‌شود و در دیگر مسابقه این گروه هم از ساعت 15:30 تیم آلمالیق ازبکستان میزبان نیروی هوایی عراق خواهد بود.

مورایس: باید از پس چالش‌ها بربیاییم

ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل الاتحاد اظهار کرد: بازی خیلی خوب و جذابی برای همه خواهد بود؛ چون تیم‌های عربستانی به ایران آمدند و قرار است در کنار هم لذت ببریم. واضح است که نماینده کشور ایران هستیم و برای کشور ایران بازی می‌کنیم. آرزو می‌کنم که ورزشگاه پر شود و افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند بیایند، امیدوارم در مقابل تلویزیون بازی خوبی را شاهد باشند.

مورایس درباره احتمال پیروزی تیمش مقابل الاتحاد گفت: باور من این است که بازی خیلی خوبی خواهیم داشت. من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم؛ اما تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

مورایس درباره تقابلش با نونو اسپریتو گفت: من نونو را خیلی سال است که می‌شناسم. او یک انسان خارق‌العاده و خوب است. من او را به خاطر پرتغالی‌بودنش ستایش نمی‌کنم. او یک رهبر فوق العاده است و باعث افتخارم است که او اینجاست. به او خوشامد می‌گویم.

سرمربی سپاهان درباره آمادگی ذهنی تیمش برای تقابل با الاتحاد عنوان کرد: روراست بخواهم بگویم، کار خاصی نکردم! ما باید در لحظه‌های متفاوت تمرکز داشته باشیم. ما باید بتوانیم از پس چالش‌ها بربیاییم. همه این کارها را باید با لذت انجام دهیم و این باعث می‌شود راه‌حل‌هایش را پیدا کنیم.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × 2 =