تکمیل دهکده المپیک دو اداره کل مستقل نیاز دارد

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در نشست خبری با رسانه‌ها، ضمن تشریح اقدامات صورت‌گرفته در دهه فجر انقلاب اسلامی، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد.

تاریخ انتشار: 04:33 - چهارشنبه 1402/12/2
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
تکمیل دهکده المپیک دو اداره کل مستقل نیاز دارد

به گزارش اصفهان زیبا؛ جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در نشست خبری با رسانه‌ها، ضمن تشریح اقدامات صورت‌گرفته در دهه فجر انقلاب اسلامی، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد.

او با بیان اینکه مسئولیت ورزش اصفهان را با 266پروژه نیمه‌تمام در اختیار گرفت، تأکید کرد: از این جمع 140 پروژه راکد و 126 پروژه نیمه‌تمام بود و با تلاش‌های شبانه‌روزی و همراهی مسئولان، تمام اعتبارات لازم جذب و به پروژه‌ها تزریق شد که نتیجه آن افتتاح و بازتعمیر 190 پروژه ورزشی در 21 ماه گذشته بود که بهره‌برداری از 24 پروژه در دهه فجر انجام شد.

به گفته محمدی، اداره ورزش و جوانان در تلاش است پروژه‌هایی که مدت زیادی از کلنگ‌زنی آن‌ها سپری شده، با سرعت در حال پیگیری است و با ادامه روند فعلی، سال آینده نیز تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌ها تکمیل خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: حدود ۳۴ هیئت ورزشی با سرپرست اداره می‌شد که تا امروز با برگزاری مجمع انتخاباتی ۲۴ هیئت تعیین تکلیف شده و تا پایان سال نیز با هماهنگی فدراسیون‌های مربوط بیش از پنج هیئت دیگر مجمع انتخاباتی خواهند داشت و رؤسایشان معرفی می‌شوند.

محمدی با اشاره به حضور ورزشکاران اصفهانی در بازی‌های آسیایی و پارآسیایی هانگژو تأکید کرد: ۵۴نماینده از اصفهان در آسیا و پاراآسیا حضور داشتند که به تعهداتی داده شده در قبال آن‌ها عمل کردیم و طی روزهای گذشته هدایای مقام معظم رهبری به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگ‌ژو با حضور نماینده نماینده محترم ولی فقیه و استاندار اصفهان به آنان تقدیم شد.

برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان در روزهای آینده

مدیرکل ورزش و جوانان ادامه داد: ورزشکاران استان اصفهان در میادین مختلف بین‌المللی برای کشور عزیزمان کسب افتخار کردند که ما سال گذشته از ایشان به نحو شایسته تجلیل کردیم و به زودی نیز مراسم تجلیل از قهرمانان برگزار می‌شود و برای اولین بار مربیان ملی و داوران بین‌المللی اصفهان نیز موردتقدیر قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه در هفته تربیت بدنی و ورزش بیش از سه‌هزار برنامه در پهنه استان برگزار شد، تصریح کرد: همچنین نمایشگاه تخصصی ورزش و جوانان استان اصفهان برای نخستین بار هم‌زمان با هفته تربیت بدنی و ورزش و به جهت گرامیداشت شهدای ورزشکار استان در سالن بزرگ همایش‌های گلستان شهدا برگزار شد که استقبال خوب عموم را به همراه داشت.

محمدی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص روند حمایت از ورزشکاران شانس کسب سهمیه یادآور شد: ستاد حمایت از ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی ایجاد شده و این ستاد در راستای پیگیری امور ورزشکاران فعالیت می‌کند. همه نگاه‌ها و کانون همه توجهات به رویداد بازی‌های المپیک است و امیدواریم سهمیه‌های المپیکی کشور افزایش یابد و همه اقدامات منجر به موفقیت کاروان تیم ملی کشورمان شود.

او در پاسخ به سؤالی درخصوص تعیین تکلیف دهکده المپیک گفت: جلساتی در این زمینه داشته‌ایم و کارهای خوبی در این زمینه در حال رقم‌خوردن است وبسیاری از مسائل حقوقی آن رفع شده. اخیرا جلسه‌ای با مشاور مدیرعامل فولاد مبارکه در این زمینه داشته‌ایم و برخی مکاتبات را انجام دادیم. در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در این زمینه عملیاتی خواهد شد که عملیاتی‌شدن آن خدمت بزرگی به ورزش کشور خواهد بود.

او مدعی شد مجموعه دهکده المپیک برای تکمیل به دو اداره کل نیاز دارد که یک اداره کل کارهای حقوقی و اداره کل دیگر امور عمرانی را پیگیری کند. محمدی در پاسخ به سؤال «اصفهان‌زیبا» در خصوص انتخاب دوبازنشسته برای ریاست هیئت های ورزشی استان تصریح کرد: در سالیان اخیر آیین‌نامه‌های مختلفی در مورد به‌کارگیری بازنشستگان مطرح شده، اخیرا آیین‌نامه‌ای ابلاغ شده است که اجازه به‌کارگیری بازنشستگان در صورتی که شرایط خاص داشته باشند را مجاز می‌داند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در پاسخ به سؤالی در رابطه با پدیده فرونشست در اطراف ورزشگاه نقش‌جهان نیز گفت: فرونشست پدیده‌ای فرااستانی است. تمام الزامات مربوط به این موضوع در پروژه نقش‌جهان انجام خواهد شد و در زمینه رفع آن اقدامات لازم از طریق اعتبارات تعمیر برطرف خواهیم کرد. محمدی همچنین درخصوص پرداخت اعتبارات به هیئت های ورزشی نیز تأکید کرد چند برابر ادوار گذشته بودجه در اختیار هیئت‌ها قرار گرفته و خبرنگاران صحت و سقم این موضوع را می‌توانند از رؤسای هیئت های ورزشی بپرسند.

یکی از خبرنگاران نیز از مدیرکل در خصوص گلایه برخی اهالی ورزش از معاونان او پرسید که محمدی از این خبرنگار درخواست کرد موضوع را به طور شفاف بیان کند.بحث در خصوص نبود زمین ساحلی استاندارد در اصفهان نیز یکی دیگر از سؤالات مطروحه بود که مدیرکل ورزش و جوانان استان ابراز امیدواری کرد احداث یک مجموعه در دستور کار قرار بگیرد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × 5 =