این بار شما انتخاب می‌کنید

انتخاب برترین ورزشکار 1402 اصفهان

ورزش اصفهان در حالی روزهای پایانی سال 1402 را سپری می‌کند که ورزشکاران اصفهانی در رویدادهای برون‌مرزی زیادی شرکت کرده و عناوین متعددی به دست آوردند، اما بازی‌های آسیایی هانگژو 2023 را می‌توان نقطه عطفی برای ورزش نصف‌جهان دانست.

تاریخ انتشار: 10:15 - چهارشنبه 1402/12/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب برترین ورزشکار 1402 اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ ورزش اصفهان در حالی روزهای پایانی سال 1402 را سپری می‌کند که ورزشکاران اصفهانی در رویدادهای برون‌مرزی زیادی شرکت کرده و عناوین متعددی به دست آوردند، اما بازی‌های آسیایی هانگژو 2023 را می‌توان نقطه عطفی برای ورزش نصف‌جهان دانست.

به روال سال‌های گذشته تصمیم گرفتیم امسال هم نظرسنجی انتخاب برترین ورزشکار 1402 اصفهان را برگزار کنیم که در این راستا 9 ورزشکار برتر در لیست قرار گرفتند و شما مخاطبان روزنامه «اصفهان زیبا» می‌توانید نام ورزشکار موردنظر را به همراه مشخصات خود به سامانه پیامکی 500040002524 ارسال کنید. به 10 نفر از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به‌قیدقرعه جوایزی توسط این روزنامه اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است که ورزشکاران بیشتری می‌توانستند در این لیست جای بگیرند، اما با توجه به محدودیت تعداد نفرات، ناچار به گزینش بین ورزشکاران برتر شدیم و از این‌رو تنها طلایی‌های ورزش استان در هانگژو و قهرمانان جهانی در لیست نهایی جای گرفتند.

رشید مسجدی (پارادوومیدانی): اگر او را چهره ویژه ورزش اصفهان در سال 1402 بنامیم، پر بیراه نگفته‌ایم. او که چند سالی است به تیم ملی پارادوومیدانی دعوت‌شده، در مسابقات جهانی پاریس موفق به کسب مدال طلا و سهمیه المپیک 2024 شد. مسجدی در اولین تجربه حضور در بازی‌های پاراآسیایی نیز درخشید و موفق شد یک مدال طلا و یک مدال برنز در دو رشته پرتابی کسب کند تا در جمع برترین‌های سال ورزش اصفهان قرار بگیرد.

علیرضا مختاری (پارادوومیدانی): هیچ ورزشکار دیگری به‌اندازه مختاری در بازی‌های پاراآسیایی مدال کسب نکرده و او با یک مدال طلا و یک برنزی که در هانگژو به دست آورد، این رکورد را بهبود بخشید. مختاری در پاراآسیایی سابقه کسب دو مدال طلا را هم دارد، اما در این دوره نتوانست این اتفاق را تکرار کند.

هاجر صفرزاده (پارادوومیدانی): امسال یک رکورد ویژه برای این بانوی دونده فلاورجانی داشت و موفق شد در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، نخستین مدال طلای ورزش بانوان اصفهان در پاراآسیایی را کسب کند. صفرزاده در این رویداد سابقه کسب مدال را داشت، اما طلایی که در هانگژو به دست آمد، کارنامه او را پربار کرد.

حامد حق‌شناس (پاراتکواندو): این تکواندوکار اصفهانی که سال گذشته در نظرسنجی انتخاب برترین ورزشکار 1401 اصفهان عنوان نخست را کسب کرد، امسال هم روند موفقی را پشت سر گذاشت که اوج کار او قهرمانی در پاراآسیایی و قهرمانی در گرندپری جهانی و کسب سهمیه پاراالمپیک بود. حق‌شناس به‌واسطه موفقیت‌های کسب‌شده، یکی از پنج نامزد انتخاب به‌عنوان بهترین پاراتکواندوکار جهان نیز بود.

میثم بنی‌طبا (پاراجودو): تغییر در کلاس‌بندی جودو نابینایان و کم‌بینایان، مسیر جدیدی را پیش روی میثم بنی‌طبا گشود و این ملی‌پوش اصفهانی در تمام رویدادهایی که شرکت کرده، موفق به کسب قهرمانی شده است. قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی و قهرمانی در مسابقات جهانی و رتبه یک رنکینگ جهانی عمده‌ترین دستاوردهای بنی‌طبا در سال رو به پایان است.

فاطمه امینی (تیراندازی): طلسم سهمیه نگرفتن ورزشکاران اصفهانی برای المپیک 2024 پاریس بالاخره در بهمن شکسته شد و فاطمه امینی، تیرانداز جوان اصفهانی در مسابقات قهرمانی آسیا و در بخش تفنگ ۱۰ متر بانوان سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد. امینی که یکی دو سالی است تجربه رویدادهای بین‌المللی را کسب کرده، با توجه به کسب سهمیه خود را برای این رویداد مهم آماده می‌کند.

محمدرضا صفدریان (یخ نوردی): چند سالی است که اصفهانی‌ها به مدال‌آوری این ملی‌پوش یخ نوردی در سه ماهه پایانی سال عادت کرده‌اند، اتفاقی که امسال نیز به وقوع پیوست و صفدریان در چند مرحله از مسابقات جهانی شرکت کرد که نقطه عطف کاری او به قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان 2024 ادمونتون کانادا به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

رضا لسانی (اسکیت): با اینکه انتظار بیشتری می‌رفت که این اسکیت‌باز اصفهانی از اولین فرصت حضور رشته فری استایل در بازی‌های آسیایی بهترین بهره را ببرد، این اتفاق رخ نداد و لسانی به مدال نرسید، اما مدال طلای مسابقات قهرمانی اسکیت فری‌استایل اسپید اسلالوم جهان ۲۰۲۳ در رده بزرگ‌سالان برای نخستین بار و مدال طلای قهرمانی آسیا باعث شد تا این ورزشکار در لیست برترین‌های ورزش اصفهان در سال رو به پایان قرار بگیرد.

مهدی بیاتی (والیبال): امسال با یک اتفاق مهم برای رشته والیبال همراه بود و تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان که در بحرین برگزار شد، بر سکوی اولی دنیا ایستاد که مهدی بیاتی، جوان بلندبالای اصفهانی نیز یکی از بازیکنان این تیم بود و با سهیم شدن در این عنوان مهم، به لیست برترین‌های ورزش نصف جهان راه یافت.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

14 − 4 =