تکاپوی دوباره انتخاب سرمربی در ذوب‌آهن

با اینکه پیش از دیدارهای هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر فوتبال، مدیر عامل باشگاه ذوب آهن از ابقای مجتبی حسینی برای فصل آینده خبر داده بود، روز سه‌شنبه هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن رأی به قطع همکاری با این مربی دادند تا یک بار دیگر پروسه انتخاب سرمربی در دستور کار این تیم قرار بگیرد.

تاریخ انتشار: 09:40 - پنجشنبه 14 مرداد 1400
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

حسینی که سابقه دستیاری و یک نیم‌فصل مستقل سرمربیگری در تیم ذوب آهن را دارد، برای لیگ بیستم یکی از کاندیداهای اصلی مربیگری گاندوهای اصفهانی بود؛ اما پس از اینکه ذوبی‌ها با رحمان رضایی به توافق رسیدند، او نیز به تیم نفت مسجد سلیمان پیوست و به همراه تیمش 22 امتیاز کسب کرد که برای این تیم کم‌ستاره نتیجه قابل‌قبولی محسوب می‌شد؛ این در حالی بود که رحمان رضایی با ذوب آهن 11 امتیاز کسب کرده بودو پس از برکناری رضایی و فسخ قرارداد حسینی با نفت مسجد سلیمان این مربی روی نیمکت ذوب‌آهن نشست تا یک نیم‌فصل برای جدا‌کردن ذوب آهن از منطقه خطر فرصت داشته باشد.
این مربی شروع خوبی در بازگشت به ذوب‌آهن داشت و توانست از شش مسابقه ابتدایی سه پیروزی و یک تساوی به دست بیاورد و دو بار هم تیمش مقابل فولاد خوزستان و پیکان شکست خورد.
ذوبی‌ها که با سرمربی جدید امیدوار به نتیجه‌گیری بودند، ذوب‌آهن با چند شکست سخت مواجه شدند و نتیجه را به تیم‌های استقلال، گل گهر و پرسپولیس واگذار کردند که در این میان باخت به استقلال، حذف این تیم از جام حذفی را به همراه داشت. در ادامه نیز وضعیت برای سفید وسبزپوشان با تساوی مقابل آلومینیوم و شکست مقابل تراکتور سخت‌تر هم شد.
حسینی و یارانش دو بازی رو‌در‌رو با رقبای مستقیمش برای نیفتادن در خانه پیش رو داشتند که در دقایق پایانی با سایپا مساوی کردند؛ اما مقابل نساجی مازندران، سپاهان و مس رفسنجان شکست خوردند تا در عمل یک تیم سقوط کرده باشد، اما برد پرگل تراکتور برابر سایپا، رأی به بقای تیم اصفهانی داد.
کسب 14 امتیاز از 15 بازی نیم فصل که تنها نسبت به دوره رحمان رضایی، سه امتیاز بیشتر بود، نارضایتی هواداران و مدیریت باشگاه ذوب‌آهن را به دنبال داشت و در نهایت نیز هیئت مدیره باشگاه تصمیم به قطع همکاری با این مربی گرفت تا حسینی یک رفت و برگشت ناموفق از نفت مسجد سلیمان به ذوب‌آهن را تجربه کند.
حسینی یکی از مربیان جوان فوتبال ایران به شمار می‌رود که با تیم مس کرمان نتایج خوبی کسب کرد و در تیم نفت مسجدسلیمان نیز عملکرد قابل توجهی داشت، اما برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها، نتوانست در تیم ذوب‌آهن خوب عمل کند؛ به خصوص در چند هفته پایانی و به‌ویژه در بازی آخر با مس رفسنجان که تیم اصفهانی تنها نیازمند برد بود، نتیجه را به حریف واگذار کرد.
حسینی با روحیات اخلاقی خاصی که دارد، زیاد اهل جار و جنجال نیست و تمایلی نیز به گفت‌وگو با رسانه‌ها نشان نمی‌دهد، همچنان که چندی قبل که برای افزایش روحیه بازیکنان ذوب‌آهن، استاندار اصفهان به اردوی تیم ذوب‌آهن رفته بود، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن سراغ مجتبی حسینی را گرفت و پس از آنکه او را به یزدی‌زاده نشان دادند، در اظهار نظر جالبی گفت، نه به رحمان رضایی که روزی پنج شش بار به من زنگ می‌زد، نه به مجتبی حسینی که یک بار هم به من زنگ نزده است.
پس از قطع رسمی همکاری با حسینی، مجتبی فریدونی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اعلام کرد شش گزینه برای مربیگری این تیم بررسی خواهند شد. آن طوری که فریدونی گفته، تا هفته آینده، سرمربی جدید این تیم معرفی می‌شود.
با توجه به اعلام مذاکره با شش گزینه، رسانه‌ها به گمانه‌زنی در این خصوص پرداختند که در این میان، مهدی تارتار، مهدی رجب‌زاده، حسین فرکی، هومن افاضلی، رسول خطیبی و جواد نکونام به عنوان گزینه‌های موردنظر باشگاه اصفهانی نام برده شده که البته این باشگاه تأیید یا تکذیبی در خصوص این اسامی نداشته است.
مهدی تارتار، سرمربی فصل گذشته تیم پیکان بود که با این تیم در لیگ برتر ماندنی شد و به نظر می‌رسد خودروسازان تصمیمی برای قطع همکاری با این مربی نداشته باشند. جواد نکونام هم بعد از دو فصل نسبتا خوبی که با فولاد خوزستان داشته، با این تیم همکاری نخواهد داشت تا یکی از گزینه‌های جدی قلمداد شود.
مهدی رجب‌زاده، کاپیتان سابق ذوب‌آهن نیز دو فصلی است که نامش به عنوان یکی از کاندیداهای مربیگری برده می‌شود؛ اما تا بدین امروز که مدیران ذوب‌آهن روی خوشی برای استفاده از او نشان نداده‌اند. فرکی و افاضلی هم مربیانی هستند که در این سال‌ها نتوانسته‌اند در لیگ برتر عملکرد خوبی داشته باشند و حتی به عنوان گزینه هم نام‌بردن از آن‌ها جالب نیست. مدیران باشگاه ذوب‌آهن باید از اتفاقات فصل گذشته و تحمیل رحمان رضایی درست عبرت بگیرند و با تصمیمی درست این تیم را در یک مسیر اصولی قرار بدهند.