من بی‌گناهم!

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران با حضور رئیس دادگاه، متهمان، وکلای آن‌ها و همچنین خانواده متهمان، یک روز صبح برگزار شد.

تاریخ انتشار: 10:41 - سه‌شنبه 24 آبان 1401
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
 در این جلسه بعد از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان، فیلم اغتشاش متهمان در دادگاه پخش شد و بعد از آن، متهمان به دفاع از خود پرداختند. متهم اولی که تصویر خودش را با وضوح بالا دیده بود، حرفی نداشت و با تشکر از مسئولان دادگاه فقط گفت: تکرارش کی پخش می‌شه؟ و در جواب قاضی که گفت چرا داخل فیلم، نرده‌های اتوبوس بی‌آرتی رو از جا در آوردید و راه مردم رو بستید گفت: تو ایستگاه منتظر اتوبوس بودم. تأخیر داشت. خط اون طرف رو بستم تا سرعت این طرف بیشتر بشه! وی همچنین در پاسخ به این سؤال قاضی که چرا با چاقو رگ مأمور پلیس رو بریدی گفت: می‌خواستم ببینم توش خون هست یا نه! بعد از اظهارات متهم اول، متهم دوم در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت. او درباره تصویر خود در فیلم پخش‌شده در دادگاه گفت: خیلی عالی بود. فقط اگه ممکنه، زمانش رو بیشتر کنید. او در پاسخ به این سؤال قاضی که چرا سطل زباله رو آتش زدی و با پا به آن لگد زدی تا به داخل خیابان برود و راه خیابان بسته شود، گفت: متأسفانه مردم در مصرف برق صرفه‌جویی نمی‌کنن و آب ذخیره سدها پایین اومده. برای روشن‌ترشدن خیابان و کاهش مصرف برق سطل رو آتیش زدم و وسط خیابون فرستادم تا دید راننده‌ها بهتر و خیابون پر نورتر بشه. او درباره پاسخ به سؤال دوم که چرا حلقه‌های لاستیک را آتش زدی و به داخل خیابان پرت کردی؟ گفت: فقط می‌خواستم ببینم لاستیک‌های تولید داخل زودتر می‌سوزن یا تولید خارج! بعد از اظهارات متهمان، وکیل‌مدافع متهم دوم به بیان دفاع از موکل خود پرداخت و گفت: موکل من عاشق ایران و هموطنانشه و همه اقداماتش در راستای کمک به مردم و حمایت از تولید داخل بوده. همین! پس از این اظهارات متهمان و وکلای آن‌ها، قاضی ختم جلسه اول دادگاه را اعلام کرد.