ایذه با هفت قربانی
حوالی عصر چهارشنبه (25 آبان) بود که بازار مرکزی شهرستان ایذه از استان خوزستان شاهد کشته و زخمیشدن 17 تن از هموطنان عزیزمان (7 کشته و 10 زخمی) به دست عوامل تروریستی بود که حضور یک کودک ده ساله در میان این شهدا، غم این حادثه را برای ملت ایران چند برابر کرد. حادثهای که چند ساعث پس از آن، داعش با انتشار توئیتی در صفحه خود مسئولیت آن را بر عهده گرفت و روز گذشته رئیس کل دادگستری خوزستان از دستگیری سه نفر از عوامل اصلی این حادثه در شهرستان ایذه خبر داد. خبری که استاندار خوزستان هم آن را تأیید کرد و در این باره به فارس گفت: تعدادی از عاملانی که در به شهادت رساندن شهدای حادثه تروریستی ایذه مشارکت داشتند، دستگیر شدهاند. صادق خلیلیان با بیان اینکه سرنخهای خوبی از عاملان این جنایت به دست آمده است، اظهار کرد: تعدادی از عاملانی که در بهشهادترساندن شهدای تروریستی ایذه مشارکت داشتند، در حین فرار دستگیر شدند و در حال بازجویی هستند. او با اشاره به شناسایی تمام عناصر پشت پرده این حمله کور تروریستی ادامه داد: تمامی شبکههایی که این حادثه تروریستی را سازماندهی کردند، شناسایی و دستگیر شده و مجازات میشوند. خلیلیان یادآور شد: همچنین عناصری که در رسانههای خارج از کشور پشت پرده این اتفاق تلخ در ایذه هستند، شناسایی میشوند و به موقع اطلاعات آن در اختیار مردم شریف ایران قرار میگیرد. معاون انتظامی امنیتی استانداری خوزستان هم ضمن اشاره به عاملان حمله تروریستی در بازار مرکزی ایذه اظهار کرد: این حمله تروریستی توسط راکبین دو موتورسیکلت رخ داده و راکبین با سلاح کلاشینکف مردم و مدافعان امنیت را به گلوله بستهاند و نیروهای نظامی و انتظامی هیچ نقشی در این حادثه نداشتهاند. به گفته عبدالرضا سیفی نیروهای نظامی و انتظامی اصلا از سلاح جنگی استفاده نمیکنند و تنها روشهای ضد شورش برای پراکندهکردن اغتشاشگران مورد توجه آنهاست. فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) در خوزستان روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی بیرحمانه با بمباران، موشک و استفاده از تمام سلاحها شهرهای ما را مورد هدف قرار میداد و امروز هم چنین صحنهای را تکرار کرده است. حسن شاهوارپور ادامه داد: دشمنان از ترس توانمندی دفاعی ایران به اغتشاش، تخریب، حمله به مراکز مذهبی و به آتش کشیدن حوزه علمیه روی آوردهاند. فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان این اقدامات را در تضاد با باورهای مردم دانست و گفت: کشتهشدن نوجوان عزیز ما کیان، جنایتی نابخشودنی است و مردم ما مطمئن باشند که این کارها، کار دشمن است. او با اشاره به جنایت دشمن در ایذه گفت: امروز مردم ایذه با حضور پرشور خود در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی ایذه ناکامی دشمن را اعلام کردند.
اصفهان با سه قربانی
هنوز چند ساعتی از حادثه تروریستی ایذه نگذشته بود که مشابه این حادثه در اصفهان هم اتفاق افتاد. حوالی ساعت ۲۱ چهارشنبه شب در منطقه خانه اصفهان شش نفر راکب سه موتورسیکلت به حوزه مقاومت بسیج 10 امام علی النقی خانه اصفهان حمله کرده و نیروهای مستقر در آنجا را به رگبار بستند. در این حادثه دو تن در صحنه تیراندازی و یک تن دیگر نیز روز پس از این حمله در بیماستان به شهادت رسیدند و هفت تن مجروح شدند. در خصوص جزئیات این حمله تروریستی در اصفهان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان به رسانهها اعلام کرد: متأسفانه در جریان اغتشاشات در منطقه خانهاصفهان، راکب موتورسیکلتی به سمت نیروهای حافظ امنیت شلیک میکند که باعث به شهادت رسیدن چند تن از آنها شد. محمدرضا جانثاری همچنین با اشاره به درگیریهای بهوجود آمده در شهرستان سمیرم در جریان اغتشاشات روز چهارشنبه نیز افزود: در سمیرم نیز سه نفر از کسانی که در صحنه اغتشاشات حضور داشتند، کشته شدند که پرونده همه آنها در دست اقدام است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: خوشبختانه امنیت در اصفهان و سمیرم برقرار است و مشکل خاصی در این زمینه نیست؛ اما موضوع شهیدشدن عزیزان بسیجی در حال پیگیری است و افرادی که در شهرستان سمیرم کشته شدند، در دست اقدام و بررسی است تا متوجه شویم که از چه ناحیهای بوده است. روحالله حکیمیفرد، مسئول روابطعمومی سپاه حضرت صاحبالزمان(عج) استان اصفهان نیز با بیان جزئیاتی از حادثه تروریستی در فلکه نگهبانی خانهاصفهان اظهار کرد: شامگاه چهارشنبه مورخ 25 آبان در پی فراخوان گسترده ضدانقلاب برای ایجاد آشوب و اغتشاش، نیروهای حافظ امنیت به منظور برقراری نظم و امنیت در فلکه نگهبانی خانهاصفهان حضور پیدا میکنند که پس از آن عوامل تروریستی از بین اغتشاشگران با رگبار به سمت نیروهای مدافع امنیت تیراندازی کرده که دو نفر از نیروهای بسیجی به نام محسن حمیدی و محمدحسین کریمی را به شهادت رساندند و سرهنگ اسماعیل چراغی از مدافعان امنیت مردم در یگان ویژه پلیس اصفهان را مجروح کردند. (چراغی صبح روز پس از حادثه به شهادت رسید). در پیگیریها برای شناسایی عاملان حادثه تروریستی در اصفهان، اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در گفتوگو با رسانهها با اشاره به شهادت نیروی مدافع امنیت در منطقه خانه اصفهان گفت که دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری ضاربان صادر شده و مأموران به صورت ویژه در حال انجام عملیات شناسایی و دستگیری آنان هستند که خوشبختانه طی چند ساعت پس از این دستور خبر شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه از سوی رسانهها منتشر شد.
مسئولان پیگیر مجازات جنایت تروریستی ایذه و اصفهان هستند
در پی وقوع حادثه تروریستی در شهرستان ایذه، معاون اول به همراه معاون اقتصادی رئیسجمهور با حضور در این شهر ضمن شرکت در مراسم تشییع شهدای این حادثه در روز جمعه (27 آبان) به برگزاری جلسات در راستای پیگیری عملیات تروریستی ایذه هم برآمدند و بر مجازات سریع و قاطع عوامل این حادثه تلخ تأکید کردند. دستیار ویژه معاون اول رئیس جمهوری نیز در این باره اظهار کرد: نهادهای ذیربط اقدامات خوبی در زمینه پیگیری عملیات تروریستی ایذه انجام دادهاند و معاون اول رئیسجمهوری هم بر شناسایی و مجازات عوامل این حادثه تأکید کرد. کاوه اشتهاردی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «در سفر معاون اول رئیس جمهور به خوزستان جلسهای در حوزه مسائل کلان استان و پیگیری مصوبات سفر ریاستجمهوری برگزار شد. همچنین نهادهای ذیربط اقدامات خوبی در زمینه پیگیری عملیات تروریستی ایذه انجام دادهاند که دکتر مخبر بر شناسایی و مجازات سریع و قاطع عوامل این حادثه تلخ تأکید کرد.»
دستاندرکاران، جنایت ایذه و اصفهان را به سرپنجه قضایی کشور بسپارند
رئیس قوه قضائیه نیز به رؤسای دادگستری خوزستان و اصفهان دستور داد که با همکاری دستگاههای امنیتی و انتظامی نسبت به شناسایی عوامل عملیاتی و پشتیبانی این حوادث تأسفآور اقدام کرده و در اسرع وقت پرونده قضایی تشکیل و مجرمان به اشد مجازات محکوم شوند. غلامحسین محسنیاژهای، رئیس قوهقضائیه ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای این حوادث تروریستی به رؤسای دادگستری خوزستان و اصفهان دستور اکید داد تا با همکاری دستگاههای امنیتی و انتظامی نسبت به شناسایی عوامل عملیاتی و پشتیبانی این حادثه تأثرآور اقدام کرده و در اسرع وقت پرونده قضایی تشکیل و مجرمان به اشد مجازات محکوم شوند. او همچنین طی پیامهایی جداگانه حوادث تلخ و تأسفبار شهادت تعدادی از هموطنان در شهرستان ایذه و همچنین اصفهان را تسلیت گفت و تصریح کرد: مجاهدان و سلحشوران ایران اسلامی طی بیش از چهار دهه در راه تثبیت و تحکیم امنیت مردم این جغرافیای پهناور جانفشانیهایی مثالزدنی و تاریخی به منصه ظهور رساندهاند و بیتردید مزدوران و اذناب رذل و حقیر شبکههای جاسوسی و تروریستی مستکبران و عناصر دونپایه میدانی آنها در تحقق نقشه شوم تحدید امنیت کشور ما ره به جایی نخواهند برد و خواهند دانست که پیگرد و مجازاتی سخت و عبرتآموز نصیبشان خواهد شد. در پیام رئیس قوه قضائیه تأکید شده که دستگاههای مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با نهایت سرعت و دقت، تمامی دستاندرکاران جنایت ایذه و اصفهان را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه قضایی کشور بسپارند. مســعـــود ســـــتایــــشی، سخــنگـــوی قوه قضائیه نیز در پی حوادث استانهای خوزستان و اصفهان جمعه شب در پیامی اعلام کرد که فرزندان و خادمان مردم ایران در قوه قضائیه تا هنگام التیام یافتن این داغها، گریبان مسببان و عاملان این جنایات را رها نکرده و به اراده الهی، در مسیر تکمیل تلاشهای مدافعان امنیت ایران اسلامی تمامی جنایتکاران تروریست را وفق قوانین مربوطه به سزای اعمال ننگین خود میرساند.



