آخرین فرصت برای دومین سهمیه المپیکی تیراندازی اصفهان

تیم ملی تیراندازی کشورمان در حالی برای کسب سهمیه المپیک پاریس در آخرین رویداد انتخابی تلاش می‌کند که تاکنون چهار سهمیه المپیک در این رشته به دست آمده؛ اما در مقایسه با شش سهمیه دوره قبل، دو سهمیه کمتر کسب کرده و مهم‌تر اینکه دارنده مدال طلای دوره قبل هنوز موفق به کسب سهمیه نشده است.

تاریخ انتشار: 13:52 - شنبه 1403/01/25
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
آخرین فرصت برای دومین سهمیه المپیکی تیراندازی اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ تیم ملی تیراندازی کشورمان در حالی برای کسب سهمیه المپیک پاریس در آخرین رویداد انتخابی تلاش می‌کند که تاکنون چهار سهمیه المپیک در این رشته به دست آمده؛ اما در مقایسه با شش سهمیه دوره قبل، دو سهمیه کمتر کسب کرده و مهم‌تر اینکه دارنده مدال طلای دوره قبل هنوز موفق به کسب سهمیه نشده است.

رقابت‌های قهرمانی تیراندازی جهانی که حکم توزیع سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ در رشته تفنگ و تپانچه را دارد، از دیروز در ریودوژانیرو برزیل آغاز شده و تا پایان فروردین نیز ادامه خواهد داشت.

روال کسب سهمیه در رشته تیراندازی از سال 1401 آغاز شد که در رویدادهای برگزارشده، هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ بادی ۱۰ متر و محمد بیرانوند در تراپ سهمیه حضور در المپیک پاریس را به دست آوردند و برزیل آخرین فرصت پیش‌رو برای تکمیل کاروان تیراندازی کشورمان خواهد بود.

در این رویداد ۱۶ سهمیه المپیک پاریس توزیع خواهد شد و هر کشور در هر ماده می‌تواند دو سهمیه برای المپیک پاریس کسب کند. ایران در تفنگ بادی زنان هر دو سهمیه‌اش را گرفته است و دیگر در این ماده سهمیه‌ای به کشورمان تعلق نخواهد گرفت، تفنگ ۱۰ متر مردان (دوسهمیه)، تفنگ سه وضعیت زنان (دو سهمیه) و مردان (دو سهمیه)، تپانچه بادی ۱۰ متر زنان (دوسهمیه) و مردان (دوسهمیه) و تپانچه ۲۵ متر زنان (یک سهمیه) ماده‌هایی است که نمایندگان ایران می‌توانند سهمیه المپیک کسب کنند. علاوه بر سهمیه‌های توزیع شده در برزیل، ۱۲ سهمیه دیگر مربوط به رنکینگ است و نفر اول رنکینگ هر ماده براساس قوانین می‌تواند سهمیه کسب کند که بعید است در این بخش سهمی به ورزش ایران برسد.

تیم ملی تیراندازی کشورمان برای کسب آمادگی بیشتر جهت حضور در این رویداد انتخابی قرار بود در روزهای پایانی اسفند اردویی را در آلمان برگزار کند؛ اما این کشور همکاری لازم را با فدراسیون تیراندازی نداشت تا ورزشکاران کشورمان چندروز زودتر راهی برزیل شوند تا تمریناتشان را در محل برگزاری مسابقات دنبال کنند.
گلنوش سبقت‌الهی، ملی‌پوش اصفهانی یکی از نفرات اعزامی به برزیل است که برای کسب سهمیه تلاش می‌کند. سبقت‌الهی برای المپیک ریو توانست در آخرین رویداد انتخابی سهمیه المپیک را به دست بیاورد؛ اما برای المپیک توکیو با وجودی که تجربه بین‌المللی بیشتری داشت، نتوانست سهمیه کسب کند و از حضور در این رویداد بازماند.

این بانوی تیرانداز سال گذشته در چندین رویداد انتخابی شرکت کرد؛ اما از کسب سهمیه بازماند و اگر بتواند در برزیل دست به کار بزرگی بزند، ورزش اصفهان دو سهمیه در رشته تیراندازی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 − سه =