پرسپولیس به دنبال صدرنشینی موقت

گذر سپاهان به خانه محرم افتاد

رقابت در لیگ برتر فوتبال ایران به اوج خودش رسیده و دو تیم استقلال و پرسپولیس برای رسیدن به بیست‌وسومین کاپ قهرمانی ول‌کن یکدیگر در صدر جدول نیستند و نتایج این چند هفته اخیر به صورتی رقم خورده است که فاصله یک امتیازی دو تیم در صدر جدول رده‌بندی دست‌نخورده باقی‌مانده و همه منتظرند تکلیف قهرمان در این چهار هفته باقی‌مانده مشخص شود.

تاریخ انتشار: 10:09 - شنبه 1403/02/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
گذر سپاهان به خانه محرم افتاد

به گزارش اصفهان زیبا؛ رقابت در لیگ برتر فوتبال ایران به اوج خودش رسیده و دو تیم استقلال و پرسپولیس برای رسیدن به بیست‌وسومین کاپ قهرمانی ول‌کن یکدیگر در صدر جدول نیستند و نتایج این چند هفته اخیر به صورتی رقم خورده است که فاصله یک امتیازی دو تیم در صدر جدول رده‌بندی دست‌نخورده باقی‌مانده و همه منتظرند تکلیف قهرمان در این چهار هفته باقی‌مانده مشخص شود.

کورس استقلال و پرسپولیس چند هفته‌ای است که ادامه پیداکرده و دو تیم تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند میدان را به رقیب خود واگذار کنند و به همین خاطر امتیازهای این چهار هفته پایانی لیگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛اما بازی‌های هفته 27 لیگ در شرایطی با انجام پنج مسابقه دنبال می‌شود که تیم صدرنشین، یعنی استقلال با تأخیری 48ساعته نسبت به پرسپولیس بازی می‌کند و شاگردان نکونام می‌توانند با اطلاع از نتیجه رقیب اصلی روز دوشنبه به دیدار فولاد بروند. جدا از حساسیت بازی‌های دو تیم سرخابی در این هفته باید بدون شک نگاه ویژه‌ای هم به بازی مس رفسنجان در برابر سپاهان داشت که خودش به اندازه کافی سوژه لازم برای پرداختن دارد.

ملاقات محرم و سپاهان در رفسنجان

سپاهان در روزهایی که شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند، راهی رفسنجان شده است تا شاگردان مورایس به دیدار محرم نویدکیا و تیمش بروند. محرم در این نیم‌فصلی که هدایت مس رفسنجان را برعهده‌گرفته کاملا این تیم را متحول کرده و نتایج این سرمربی محبوب فوتبال ایران کاملا باب میل رفسنجانی‌ها بوده است؛ البته در طرف مقابل، شرایط در نیم‌فصل دوم برای مورایس خوب پیش نرفته و او این روزها در حالتی نابسامان مشغول هدایت تیمش بوده و نتایجی که سپاهان به دست آورده حتی ممکن است به قیمت ازدست‌رفتن سهمیه آسیایی هم تمام شود و بدون شک برای خیلی از هواداران سپاهان نتیجه تیمشان در دیدار با محرم نویدکیا اهمیت زیادی دارد و این می‌تواند یک معیار مهم برای سنجش عملکرد مورایس باشد. نویدکیا در حالی در نیم‌فصل هدایت نارنجی‌پوشان رفسنجان را پذیرفت که این تیم در نیم‌فصل اول متحمل هشت شکست شده و از ۱۵ بازی، فقط ۱۵ امتیاز به‌دست آورده بود؛ اما با ورود محرم به‌یک‌باره این تیم دگرگون شد و در ۱۲ بازی در لیگ و جام حذفی شکست نخورد.

اما در هفته گذشته اسطوره محبوب سپاهان بالاخره در برابر صنعت نفت آبادان شکست خورد تا رکورد شکست‌ناپذیری او همراه با مس رفسنجان با شوت ناگهانی علی یوسف قطع شود. محرم نمی‌خواهد در برابر تیم محبوبش دومین شکست را بپذیرد؛ بااین‌حال مس رفسنجان که به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی هم راه پیداکرده، امیدوار است همراه با محرم نویدکیا رتبه‌ای تک‌رقمی در لیگ برتر داشته باشد. حضور بازیکنان سابق سپاهان مثل جلال‌الدین علی محمدی و سجاد شهباززاده در ترکیب مس هم نکته مهم دیگری است که درباره این مسابقه وجود دارد.

پرسپولیس هوادار پیروزی است

در دیگر بازی مهم امروز پرسپولیس در رقابت با هوادار متحول شده باید به دنبال کسب سه امتیاز باشد تا بتواند همچنان در تعقیب استقلال بماند. قرمزها که در بازی قبلی خود با وجود ده‌نفره شدن توانستند نساجی را شکست دهند، امیدوارند با گرفتن سه امتیاز از هوادار موقتا به صدر جدول لیگ صعود کنند؛ اما حریف هم تیم ضعیفی نیست و آن‌ها با هدایت مسعود شجاعی و درخشش داریوش شجاعیان در این چند هفته تیمی قابل‌احترام بوده‌اند و بدون شک پرسپولیس روز بسیار سختی را در مقابل حریفش خواهد داشت.

قرمزها در غیاب سروش رفیعی که در بازی قبلی تیمش اخراج شد، چشم امید به درخشش ستاره ازبک خودشان خواهند داشت و البته هوادار هم در تلاش است تا نقشی مهم در تعیین قهرمان لیگ ایفا کند. دیگر بازی مهم امروز را هم دو تیم شگفتی‌ساز شمس‌آذر و ملوان برگزار می‌کنند که در این فصل فراتر از حد تصور ظاهر شده‌اند و نبرد دو همسایه در شهر قزوین می‌تواند تبدیل به یکی از بازی‌های جذاب این هفته شود. هم سعید دقیقی و هم مهدی تارتار با تیم‌هایشان چشم به رتبه پنجم جدول لیگ داشته‌اند و این موضوع اهمیت بازی دو تیم را بسیار زیاد کرده است.

از طرف دیگر، تراکتور هم که با سرمربی جدید خودش، یعنی حمید مطهری موفق شد در هفته گذشته به سپاهان نزدیک شود، میزبان گل‌گهر سیرجان است تا شاید با گرفتن سه امتیاز شانسی برای کسب سهمیه آسیایی پیدا کند و البته گل‌گهر هم‌ تیمی غیرقابل‌پیش‌بینی است که در هفته‌های گذشته عملکرد متناوبی از خودبه نمایش گذاشته است و با سرمربی یونانی خود در اندیشه گرفتن امتیاز از تراکتور خواهد بود.

برنامه هفته 27 لیگ برتر
شنبه 22 اردیبهشت
شمس آذر_ملوان ساعت 17:15
مس رفسنجان-سپاهان ساعت 17:50
هوادار_پرسپولیس ساعت 18:20
آلومینیوم_صنعت نفت ساعت 18:30
تراکتور_ گل‌گهر ساعت 18:50
دوشنبه 24 اردیبهشت
ذوب‌آهن- پیکان ساعت 18:15
استقلال خوزستان_ نساجی مازندران ساعت 19:30
استقلال-فولاد خوزستان ساعت 19:30

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

19 − 14 =