
گردشگری دیجیتال دیگر یک انتخاب لوکس نیست؛ بلکه ضرورتی برای بقای صنعت گردشگری در دنیای امروز است. صنعتی که بدون اینترنت پرسرعت، سامانههای اطلاعاتی هوشمند و ابزارهای نوین نمیتواند خدماتی در شأن گردشگران ارائه کند.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان در حاشیه دومین جلسه شورای سیاستگذاری و هماهنگی رویداد ایزینکس اعلام کرد که این رویداد بهعنوان مهمترین برنامه جذب سرمایهگذاری در استان اصفهان است.

دبیر همایش «مغز آگاه، اقتصاد پویا» از برگزاری این رویداد علمی با هدف ارتقای دانش صاحبان کسبوکار در اصفهان خبر داد.

در کنفرانس ملی «توسعه پایدار در کشاورزی، علوم دام و صنایع غذایی» که در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، بر ضرورت وجود کشاورزی دانشبنیان تأکید شد.

فعالیتهای نوآورانه و دیجیتال در موزهها و حتی کپیبرداری از نمونههای رایج آن در دنیا، هم باعث درآمدزایی بیشتر میشود و هم فضای جذابتری برای بازدیدکنندگان ایجاد میکند.

بسیاری از کسبوکارها، بهویژه در شهرهایی با پیشینه اقتصادی سنتی مانند اصفهان هنوز در مسیر پذیرش تحولات در حوزه فناوری با چالشهایی روبهرو هستند.

اصفهان، شهری با پیشینهای تاریخی و فرهنگی، همواره بهعنوان یکی از پیشروترین مناطق کشور در زمینههای علمی و صنعتی شناخته شده است.

اکوسیستم استارتاپی اصفهان با وجود ظرفیتهای فنی و منابع مالی فراوان، با چالشهای جدی همچون بیتوجهی به توسعه منابع انسانی، قوانین محدودکننده و مهاجرت استعدادها مواجه است.

انتخاب محیط کاری مناسب، یکی از مهمترین عوامل در مسیر رشد حرفهای و فردی افراد است. کار در استارتاپها یا شرکتهای بزرگ و بالغ هرکدام مزایا و چالشهای خود را دارند، اما آنچه اهمیت بیشتری دارد، کیفیت محیطی است که بتواند فرصت یادگیری، همکاری و پیشرفت را فراهم کند.

اصفهان بهعنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با سهم بیش از ۹ درصد از کل شرکتهای دانشبنیان کشور، رتبه دوم را از این لحاظ در بین استانها دارد و براساس آمارها، سهم اقتصاد دانشبنیان در اصفهان حدود ۲, ۵ درصد و بیشتر از میانگین کشوری است …

سرمایهگذاری در استارتاپهای اصفهان در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است. بازیگران جدید وارد اکوسیستم استارتاپی اصفهان شدهاند و سرمایههای جدیدی به نوپاها تزریق شده است.

شرکتهای دانشبنیان اصفهان با چالشهای متعددی در حوزه تأمین منابع مالی روبهرو هستند که رشد و توسعه آنها را بهشدت محدود کرده است.