نیمکت تیم‌های اصفهانی برای لیگ آینده چه وضعیتی دارد؟

جای محکم مورایس؛ صندلی لرزان تارتار

شرایط لیگ بیست‌ودوم به نوع دیگری در لیگ بیست‌وسوم برای تیم‌های اصفهانی تکرار شده و برخلاف فصل گذشته که تیم سپاهان درگیر انتخاب سرمربی بود، برای فصل آینده ذوب‌آهن با ابهام برای نیمکتش روبه‌رو شده است.

تاریخ انتشار: 09:53 - پنجشنبه 1402/03/11
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
جای محکم مورایس؛ صندلی لرزان تارتار

به گزارش اصفهان زیبا؛ شرایط لیگ بیست‌ودوم به نوع دیگری در لیگ بیست‌وسوم برای تیم‌های اصفهانی تکرار شده و برخلاف فصل گذشته که تیم سپاهان درگیر انتخاب سرمربی بود، برای فصل آینده ذوب‌آهن با ابهام برای نیمکتش روبه‌رو شده است.

زمانی که ژوزه مورایس برای سرمربیگری تیم سپاهان انتخاب شد، تردیدهـایی در خصوص کیفیت فنی این مربی وجود داشت. برخی به‌واسطه دستیاری مورینیو و حضور در تیم‌های مطرح آسیا، او را گزینه خوبی برای زردپوشان قلمداد می‌کردند؛ اما در مقابل برخی دیگر بر این باور بودند مورایس در تیم‌های آسیایی خوب نتیجه نگرفته و گزینه مناسبی برای تیم اصفهانی محسوب نمی‌شود.

در نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال، تیم سپاهان یک تیم مدعی نشان نداد تا فرضیه دوم هواداران تقویت شود؛ با این حال در نیم‌فصل دوم طلایی‌پوشان یک تیم متحول‌شده نشان دادند و حتی در مقطعی از لیگ هم صدرنشینی را در اختیار گرفت. هرچند که با یک لغزش صدرنشینی و قهرمانی را به طور هم‌زمان از دست داد؛ اما عملکرد این مربی پرتغالی نظر مثبت مدیریت و هواداران سپاهان را جلب کرد و فصل آینده در دومین فصل قراردادش با این تیم روی نیمکت تیم اصفهانی می‌نشیند.

برای تیم ذوب‌آهن شرایط متفاوت است و ادامه همکاری با مهدی تارتار و ماندن یا نماندن او روی نیمکت تیم، منوط به تصمیم‌گیری های آینده است. در فصل اولی که تارتار هدایت تیم ذوب‌آهن را برعهده داشت، با توجه به اینکه تیم در هول و ولای سقوط نبود و آرامش نسبی در اطراف آن حاکم شده بود، تردیدی برای ادامه همکاری با او وجود نداشت؛ اما برای لیگ بیست‌وسوم قطعیتی در این خصوص وجود ندارد.

ذوبی‌ها با رتبه نهم لیگ را به پایان بردند که برای تیمی با بودجه ذوب‌آهن نتیجه نسبتا منطقی محسوب می‌شود، اما چندان دیدگاه مثبتی در خصوص ادامه همکاری با این مربی وجود ندارد، به ویژه دیدگاه برخی مربیان وپیش کسوتان اصفهانی که ارزیابی مثبتی از تارتار ندارند.

با پایان‌یافتن لیگ، پیج‌های هواداری، مدعی مذاکره تیم ذوب‌آهن با چندگزینه شدند و برخی از رسانه‌ها نیز از جلسه هیئت‌مدیره برای انتخاب سرمربی خبر دادند؛ با این حال، رسانه رسمی باشگاه ذوب‌آهن در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها نوشت: «با توجه به اخبار و شایعات منتشرشده در فضای مجازی درخصوص تیم فوتبال ذوب‌آهن، بدین‌وسیله به اطلاع هواداران عزیز و مردم شریف اصفهان می‌رساند که باشگاه فرهنگی‌ورزشی ذوب‌آهن اصفهان مطابق با روال گذشته و با تکیه بر بیـش ‌از نیم‌قرن حضور پرافتخار در عرصه ورزش کشور که همــواره با پرهیز از هرگونه حاشیه‌پردازی صورت ‌گرفته است، بنا بر نظر هیئت‌مدیره محترم قطعـا در روزهـای آتی پـس‌ از بررسـی گزینه‌های موجود و در راستای منافع حداکثری باشگاه، بهترین تصمیم را برای هدایت تیم فوتبال اخذ کرده و از طریق پایگاه‌های رسمی باشگاه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.»

علی احسانی، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن نیز در گفت‌وگویی که با یکی از خبرگزاری‌ها داشته، تأکید کرده تیم و باشگاه باید مشخص شود تا بر اساس آن قادر به تصمیم‌گیری باشیم.

او با بیان اینکه جلسه هیئت‌مدیره نیز هنوز برگزار نشده است، ابراز امیدواری کرد با برگزاری هرچه زودتر این جلسه، وضعیت سرمربی هم مشخص شود. تیم فوتبال ذوب‌آهن که سابقه قهرمانی در جام حذفی و نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، چندسالی است که از لحاظ بودجه‌ای جزو تیم‌های متوسط لیگ محسوب می‌شود و جذب مربی و بازیکن هم بر همین مبناست. بـر اساس روال مرسوم در فوتبال ایران، در محدوده تیم‌های متوسط، تعدادی از مربیان فعالیت دارند که می‌توانند با تیم‌های معمولی نتیجه بگیرند که مربیانی چون مهدی تارتار، مجتبی حسینی و ساکت الهامی مناسب تیم‌های میانه جدولی هستند.

این تیم‌ها نمی‌توانند با مربیان سرشناس همکاری خوبی داشته باشند؛ زیرا مربیانی مثل امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی به کارکردن با ستاره‌ها عادت کرده‌اند و توان فنی آن‌ها در گرو کارکردن با چنین بازیکنانی است و قاعدتا چنین مربیانی به کار تیم ذوب‌آهن نمی‌آیند.

به‌کارگیری مربیان جوان که تجربه‌ای نداشتند، دیگر احتمال پیش رو است؛ اما کارکردن با این مربیان ریسک بزرگی محسوب می‌شود؛ زیرا ممکن است عده‌ای مثل مهدی رحمتی جواب بدهند و برخی دیگر چون رحمان رضایی ناکام باشند.

در شرایط فعلی و با توجه به سابقه پنجاه‌ساله ذوب‌آهن، این تیم نمی‌تواند دست به ریسک بزند و به‌نظر می‌رسد کارکردن با یکی از مربیان رده متوسط اولویت پیش روی آن‌ها باشد که از جمع متوسط‌ها، ادامه همکاری با تارتار منطقی به‌نظر می‌رسد.باید منتظر بمانیم و ببینیـم تصمیم‌گیرندگان فوتبال ذوب‌آهن چه رویکردی را دنبـال می‌کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

17 + چهارده =