پادرهوایی خط هوایی اصفهان

اصفهان می تواند میزبان گردشگران جام جهانی قطر باشد ولی به دلیل محدودیت هایی که در خصوص زیرساخت های حمل و نقل هوایی دارد آنطور که باید و شاید نمی تواند درخصوص جذب گردشگر موفق عمل کند.

تاریخ انتشار: 12:40 - یکشنبه 1401/02/25
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
پادرهوایی خط هوایی اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ اصفهان می تواند میزبان گردشگران جام جهانی قطر باشد ولی به دلیل محدودیت هایی که در خصوص زیرساخت های حمل و نقل هوایی دارد آنطور که باید و شاید نمی تواند درخصوص جذب گردشگر موفق عمل کند. تعداد پروازهایی هوایی اصفهان به مقاصد گردشگری محدود است.

نبود انسجام و هماهنگی بین متولیان گردشگری بخش دولتی و خصوصی اصفهان مانع از این شده تا اصفهان بتواند در بین استان های کشور در خصوص حمل و نقل هوایی حرفی برای گفتن داشته باشد. این کم کاری ها باعث شده تا باوجود پتانسیل بالای این استان درخصوص گردشگری اما اصفهان از استان هایی مانند تبریز و شیراز هم عقب باشد.

ایکه اصفهان چرا در بحث حمل و نقل هوایی تا این اندازه ضعیف عمل کرده و چه اقداماتی برای تقویت زیرساخت های حمل و نقل هوایی اش انجام شده پرسشی است که از مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان می پرسیم.

حسن امجدی  پاسخ به این پرسش را در قالب یک پارگراف در اختیار خبرنگار اصفهان زیبا گذاشت. امجدی در این باره گفت« فرودگاه اصفهان بزرگترین فرودگاه مرکزی کشور است، درصورت تامین و برقراری پروازهای جدید، توسط شرکت های هواپیمایی و همچنین راه اندازی شرکت هواپیمایی اختصاصی با بیس فرودگاه اصفهان می تواند بیش از پیش در صنعت حمل و نقل هوایی نقش آفرینی  کند که در سال های گذشته با درخواست تعدادی از شرکت های هواپیمایی در شرف تاسیس برای راه اندازی ایرلاین با پایگاه اصفهان موافقت شده است و امیدواریم طی سال جاری یک یا دو شرکت به فاز عملیاتی وارد شوند.»

عزم استانی وجود ندارد

«مشکل اصلی این است که عزم جدی بین متولیان استانی و کشوری برای راه اندازی خط هوایی در اصفهان وجود ندارد» این موضوعی است که رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان روی آن انگشت می گذارد و به اصفهان زیبا می گوید: با وجود اینکه سایر استان ها همچون شیراز و تبریز از لحاظ ترانسفری در حد اصفهان نیستند ولی این استان ها در بحث حمل و نقل هوایی موفق عمل می کنند و پروازهای خوبی به مقاصد عمان و ترکیه دارند متاسفانه اصفهان در بحث  حمل و نقل هوایی ضعیف عمل می کند.

 سید محسن روناسی عنوان می کند: متاسفانه عزم استانی و ملی برای تقویت زیرساخت های حمل و نقل هوایی وجود نداشته است مشکل دوم هم به بحث تامین منابع مالی ارتباط پیدا می کند.

روناسی بیان می کند: در برخی مواقع فرد سرمایه گذاری کرده تسهیلات هم دریافت کرده است، چند صباحی هم تابلو داخل فرودگاه نصب شده است ولی بلافاصله تابلو برداشته می شود اخیرا این اتفاق برای هواپیمای فراز جی سپاهان افتاد جدیدا هم بحث راه اندازی هواپیمای دلیران مطرح شده است این افراد منابع مالی دریافت می کنند و به صورت اسمی وارد اصفهان می شود ولی خبری از راه اندازی نیست.

تامین منابع مالی ممکن است

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان اذعان می کند: به خاطر مرکزیت اصفهان لازم است که هواپیمای کوچک مانند ام دی و فوکر راه اندازی شود تا مسیرهای کوتاه هوایی را بتوان پوشش داد؛ اصفهان به رامسر پرواز هوایی داشته ولی مداومتی نداشته است یا حتی برای پروازهای کیش و قشم نیز اصفهان محدودیت دارد رفع این مشکلات عزم مسئولان استانی و کشوری را می طلبد تا در کنار یکیدگر مسائل حل و فصل شود.

روناسی خاطرنشان می کند: فولادمبارکه، پالایشگاه پتروشیمی از نظر منابع مالی قوی هستند ولی برای تقویت حمل و نقل هوایی کوتاهی شده است؛ اتاق بازرگانی اصفهان می تواند ورود پیدا کند ، در اتاق هزینه هایی انجام می شود که می توان این هزینه ها را برای راه اندازی ایرلاین به کار ببریم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان می افزاید: متولی باید وجود داشته باشد که بخشی از منابع را هم به عنوان پیش پرداخت از آژانس ها بگیرد، به عنوان مثال 5 میلیارد به یک ایرلاین در تهران پرداخت می کنیم و به آنها اعلام می کنیم که براساس این پیش پرداخت بخشی از مسیر را برای ما انجام دهد.

جذب توریسم مناسبتی باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان به اصفهان زیبا می گوید: راه اندازی خط هوایی جزو پیشران های اصفهان تعریف شده و در اتاق بازرگانی نیز طی جلساتی به این موضوع پرداخته شده است، هماهنگی لازم هم برای این اقدامات در استان وجود دارد، برای این کار تقویم گردشگری از سوی اتاق بازرگانی و میراث فرهنگی در نظر گرفته شده که این طرح در حال جمع بندی است، براساس این طرح به مناسبت های مختلف گردشگران انگیزه پیدا می کنند که به اصفهان سفر کنند و  می توانیم جذب گردشگر داشته باشیم.

احسان شهیر اذعان می کند:  ایجاد خط هوایی جزو پروژه های پیشران اصفهان تعریف شده است، راه اندازی خط هوایی قبلا در مجموعه فولادمبارکه مطرح شده است ولی طی تحقیق و تفحصی که از این واحد صنعتی انجام شده طرح به مزایده گذاشته شده تا این طرح واگذار شود.

شهیر تصریح می کند: هرکدام از رایزن هایی که از کشورهای دیگر وارد می شود میتوان نظرشان را جلب کرد تا برای راه اندازی خط هوایی اقدام شود، برای جام جهانی قطر هماهنگی هایی انجام شده تا تعداد پروازها در این زمان افزایش پیدا کند تا ااز این فرصت بتوان برای جذب گردشگر استفاده کرد.

وی خاطرنشان می کند: ستادی در سطح ملی برای جام جهانی تشکیل شده است، ما نیز از سوی استانداری پیشنهادهایی به آنها ارائه کردیم تا در این زمینه ورود پیدا کنند، می توان از ظرفیت خواهر خوانده ها و از ظرفیت تیم سپاهان به عنوان تیمی که در این عرصه ها ورود پیدا کرده استفاده کرد و با کشورها برای جذب گردشگر تعامل داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اذعان می کند: می توان از پتانسیل هایی همچون صنایع دستی اصفهان برای ارائه کردن در نمایشگاه هایی که در قطر برگزار می شود استفاده کرد در این خصوص مکاتباتی نیز انجام شده است تا بتوانیم از اصفهان نمایشگاه و پاویون در قطر داشته باشیم.

جذب توریسم روزانه باشد

اظهارنظرهای معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان درباره طراحی تقویم گردشگری به عنوان یکی از اقدامات اثرگذار برای جذب گردشگر به مناسب ها درحالی مطرح می شود که به زعم رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری راهنمایان گردشگری استان «اصفهان هر روز می تواند جذب گردشگر داشته باشد، سند گردشگری اصفهان تنطیم شده و در این سند از  فرصت ها و پتانسیل ها صحبت به میان آمده ولی شاید فقط 2 درصد از مسئولین استان این سند گردشگری را مطالعه کرده باشد»

امین عدیلی در گفت و گو با اصفهان زیبا ادامه می دهد: ضعف اصفهان در بخش حمل و نقل هوایی به کم کاری متولیان بخش خصوصی و دولتی اصفهان ارتباط دارد؛ این افراد هماهنگی لازم را برای اینکه در در راستای راه اندازی ایرلاین و افزایش تعداد پروازها داشته باشند نداشته اند.

امین عدیلی بیان می کند: آژانس های خصوصی اصفهان ضعیف عمل کرده اند و معاونت گردشگری میراث فرهنگی تیز در این زمینه عزم لازم را نداشته است اگر بخش خصوصی و دولتی اصفهان در کنار یکدیگر به صورت منسجم عمل کنند استان ما نیز از ایرلاین و پرواز های هوایی برخوردار می شود.

عدیلی خاطرنشان می کند: آژانس های ما در اصفهان در حد تورهای شهری طبیعت گردی عمل می کنند این درحالی است که بخش خصوصی باید نگاه بلندمدت داشته باشد و این کار سرمایه گذاری زیادی را می طلبد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری راهنمایان گردشگری استان می گوید: اصفهان شهر ثروتمندی است منابع طبیعی، منابع غنی معدنی و کارخانه جات بزرگی دارد باوجود این تفاسیر برای تامین مالی به منظور تقویت زیرساخت های حمل و نقل هوایی  مشکلی وجود ندارد.

عدیلی اذعان می کند: در جلسات اتاق بازرگانی صحبت از ضعف در حوزه حمل و نقل هوایی می شود و از این مشکل به طور مدام در جلسات یاد شده است ولی چاره اندیشی در این خصوص صورت نگرفته است.

او بیان می کند: بنده در جریان تقویم گردشگری که در اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شده نیستم

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شانزده − 8 =