حذف آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

 معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش شرایط جدید ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی را اعلام کرد.

تاریخ انتشار: 10:04 - دوشنبه 1 تیر 1405
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
حذف آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

به گزارش اصفهان زیبا؛ معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش شرایط جدید ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی را اعلام کرد. بر اساس این دستورالعمل، این مدارس دیگر برای پذیرش دانش‌آموزان پایه هفتم آزمون برگزار نمی‌کنند.

ثبت‌نام بدون آزمون و شهریه

وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد که مدارس نمونه دولتی در دوره اول متوسطه باید ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم را بدون آزمون انجام دهند. این مدارس فقط بر اساس محدوده جغرافیایی و شرایط عمومی دانش‌آموزان ثبت‌نام می‌کنند.

همچنین این مدارس حق دریافت شهریه از دانش‌آموزان را ندارند و باید مانند سایر مدارس دولتی عمل کنند.

ممنوعیت هرگونه شرط اضافی برای پذیرش

در این بخشنامه، وزارت آموزش‌وپرورش هرگونه شرط اضافی برای ثبت‌نام را ممنوع کرد. مدیران مدارس نمی‌توانند برای پذیرش دانش‌آموزان آزمون برگزار کنند یا مصاحبه بگیرند.

همچنین آن‌ها اجازه ندارند امتیاز ویژه‌ای برای برخی دانش‌آموزان در نظر بگیرند.

سابقه حذف آزمون مدارس نمونه

شورای عالی آموزش‌وپرورش حدود ۹ سال پیش مصوبه حذف آزمون ورودی پایه هفتم مدارس نمونه دولتی را تصویب کرد. با این حال، برخی مدارس همچنان رویه‌های متفاوتی اجرا می‌کردند.

در همان مصوبه، شورا اجازه داد مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه به‌صورت هیئت امنایی اداره شوند.

جمع‌بندی

با اجرای این دستورالعمل جدید، مدارس نمونه دولتی باید ثبت‌نام پایه هفتم را بدون آزمون و شهریه انجام دهند. این تصمیم با هدف ایجاد عدالت آموزشی و کاهش فشار بر دانش‌آموزان اجرا می‌شود.