سپاهان در مسیر میان‌بر!

جام حذفی یک مسیر میان‌بر است و یک تیم با کسب پنج برد می‌تواند جام قهرمانی و سهمیه آسیایی را کسب کند؛ از این رو برای تیم‌هایی که از فتح جام در لیگ برتر ناامید شده‌اند، جام حذفی بهترین گزینه است.

تاریخ انتشار: 11:28 - شنبه 1401/10/24
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سپاهان در مسیر میان‌بر!

جام حذفی برای تیم‌های اصفهانی از مرحله سوم آغاز شد که تیم ون پارس، نماینده دسته‌یکی نصف‌جهان، با برتری مقابل تیم ستارگان کرمانشاه به مرحله یک‌شانزدهم راه یافت؛ جایی که کار دو نماینده دیگر نصف‌جهان هم از این مرحله آغاز شد؛ البته تلفات هم داشت و از سه تیم، یک تیم به مرحله یک هشتم رسید و دو تیم دیگر در همین مرحله از قطار جام حذفی پیاده شدند.

تیم ون‌پارس که در این فصل به لیگ دسته‌یک راه پیدا کرده، روی کاغذ با قرعه دشواری در جام حذفی مواجه شده بود؛ اما دیدار با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی اتفاق بزرگی برای این تیم قلمداد می‌شد و شاگردان مجتبی توتونی از این فرصت برای دیده‌شدن بهترین بهره را بردند. بازیکنان تیم ون پارس که بدون هراس از نام بزرگ حریف، بازی تهاجمی در دستور کار داشتند، در وقت‌های قانونی و اضافه بازی به تساوی رسیدند تا سرخ‌های تهرانی برای حذف‌نشدن، علیرضا بیرانوند را برای ضربات پنالتی به زمین بفرستند و درنهایت هم توانستند جواز صعود به مرحله بعد را دریافت کنند.

با اینکه عمده بازی‌های تیم ون‌پارس در لیگ دسته‌یک پخش از شبکه استانی دارد، اما این مسابقه به اندازه کل یک فصل این تیم دیده شد و عملکرد شاگردان مجتبی توتونی، به‌ویژه دروازه‌بان این تیم به چشم رسانه‌ها و اهالی فوتبال آمد.

 

وداع ذوب‌آهن با جام

در ادامه مرحله یک‌شانزدهم، تیم ذوب‌آهن که به نسبت دیگر تیم‌های لیگ برتری با قرعه سخت‌تری مواجه شده بود، به مصاف تیم مس رفسنجان رفت و مقابل این تیم مغلوب شد تا شاگردان مهدی تارتار خداحافظی زودهنگامی با این جام داشته باشند. تیم ذوب‌آهن تاکنون نتوانسته است عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کند؛اما چهار قهرمانی این تیم در جام حذفی، باعث شده است این تیم در بین مدعیان فوتبال ایران سرش را افراشته نگه دارد و جام حذفی این دوره، بهترین فرصت برای بازگشت دوباره این تیم به جمع مدعیان بود که این اتفاق رخ نداد.

تارتار که فصل گذشته هم نتوانست با ذوب آهن در جام حذفی نتیجه‌ای بگیرد، در نشست خبری بعد از بازی تأکید کرد با کناررفتن از جام حذفی، تمرکز این تیم معطوف به لیگ برتر می‌شود. ذوبی‌ها که در نیم‌فصل اول لیگ، در بیشتر هفته‌ها رتبه تک‌رقمی داشتند، به واسطه نتیجه‌گیری ضعیف در هفته‌های پایانی دور رفت، به رتبه دهم تنزل پیدا کردند. فصل نقل‌وانتقال‌های لیگ برتر فوتبال آغاز شده است و انتظار می‌رود مهدی تارتار به رفع نقاط ضعف تیمش اقدام کند؛ همچنان‌که در نیم‌فصل لیگ گذشته نیز دو بازیکن تاثیرگذار چون سعید باقرپسند و سجاد آشوری به ترکیب این تیم اضافه شدند و به کار تیم آمدند.

 

در انتظار جام

اختلاف پنج‌امتیازی سپاهان با تیم صدرنشین، نتیجه‌ای که هواداران و البته مدیران باشگاه سپاهان از آن راضی باشند، نیست و به‌نظر جبران این عقب‌ماندگی امتیازی در نیم‌فصل دوم که تیم‌ها التزام بیشتری به نتیجه‌گیری دارند، چندان ساده نیست؛ با این حال قهرمانی در جام حذفی می‌تواند هواداران این تیم را از مورایس راضی نگه دارد.

تیم سپاهان در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی با قرعه نسبتا خوبی مواجه شده بود و غلبه بر تیم سایپای دسته اولی کار چندان سختی محسوب نمی‌شد. زردهای اصفهانی در این دیدار با نتیجه سه بر صفر مقابل نارنجی پوشان تهران به پیروزی رسیدند تا به جمع 16 تیم برتر جام حذفی راه پیدا کنند. قاعدتا برد مقابل تیم سایپا نتیجه خارق‌العاده‌ای محسوب نمی‌شود که هواداران یا رسانه‌ها به واسطه آن ذوق کنند؛ اما این پیروزی می‌تواند پیامدهای مثبتی به همراه داشته باشد. از پایان هفته جاری، نیم فصل دوم لیگ برتر آغاز می‌شود و تیم سپاهان با انگیزه بیشتری پای در این مرحله می‌گذارد.

در لیگ چهاردهم که تیم سپاهان در هفته پایانی لیگ با یک اتفاق معجزه‌آسا به قهرمانی رسید، در نیم‌فصل شش امتیاز با تیم دوم فاصله داشت و توانست فاصله ایجادشده را جبران کند؛ از این رو جبران پنج امتیاز هم کار محال و دور از دسترسی نیست؛ اما موضوع اینجاست که با کیفیتی که شاگردان مورایس در نیم‌فصل اول نشان دادند، این کار شدنی نیست و این تفاوت فنی باید در کار این تیم در نیم‌فصل دیده شود.

نکته مهم دیگر، آمادگی این روزهای شهریار مغانلو است. این مهاجم که در هفته‌های پایانی لیگ نیز پایش به گلزنی باز شد، در دیدار برابر ساپیا هت‌تریک کرد تا نشان دهد از انگیزه زیادی برای ادامه لیگ برخوردار است و تیم سپاهان که در دور رفت، بابت نداشتن یک تمام کننده شش‌دانگ، درگیر مشکلات زیادی شد، می‌تواند روی این بازیکن حساب باز کند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × پنج =