در صحن علنی شورای شهر از پزشکان و داروسازان اصفهان تجلیل شد:

لزوم احداث مرکز جامع سلامت مادر و کودک

هزار و ۵۰ بیمارستان در کشور داریم که هشت مجموعه آن تخصصی حوزه کودکان است و این نشان می‌دهد که کودکان در سیاست‌گذاری‌ها مدنظر قرار نگرفته‌اند.

تاریخ انتشار: 08:45 - دوشنبه 1402/06/6
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
لزوم احداث مرکز جامع سلامت مادر و کودک

به گزارش اصفهان زیبا؛ اعضای شورا در یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر به مناسبت روز پزشک و داروساز از محمود اعتباری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پرویز کاشفی پزشک و رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان اصفهان، مهرداد معمارزاده فوق‌تخصص جراحی اطفال و رئیس بیمارستان امام حسین(ع)، مینو موحدی پزشک متخصص زنان و زایمان و پزشکان تینا حسنوند، فاطمه خدارحمی، خانم کوشکیان و محمد سلطانی داروساز و پزشک تجلیل کردند.

در این جلسه بر لزوم حفظ سرمایه‌گذاران برای توسعه بخش درمان و ایجاد مرکز جامع سلامت مادر و کودک تأکید شد.

کمبود متخصص جراحی نوزادان در اصفهان

پرویز کاشفی، رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان اصفهان در این جلسه با اشاره به بی‌برنامگی‌ها در مدیریت امور اظهار کرد: مدیریت واحد شهری اگر محقق شود، بسیاری از مشکلات که ناشی از ناهماهنگی میان دستگاه‌هاست برطرف خواهد شد که در این میان نقش شهرداری‌ها و شوراها باید مؤثرتر باشد.

او با اشاره به آینده بخش درمان گفت: بسیاری از رشته‌های پزشکی دانشگاه‌ها و صندلی‌ها در حال خالی‌شدن است و خیلی از رشته‌ها دیگر داوطلب ندارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان با پنج‌میلیون نفر جمعیت، شش یا هفت‌نفر متخصص جراحی نوزادان وجود دارد و در آینده‌ای نزدیک اصفهان از وجود این متخصصان خالی خواهد شد. این معضل این یک هشدار است. از مدیریت شهری می‌خواهیم در خصوص تصمیم‌ها در حوزه درمان، چنین موضوعاتی را نیز مدنظر قرار دهند.

او درخصوص سرمایه‌گذاری در بخش سلامت تصریح کرد: در توسعه بخش بیمارستانی در رتبه پایین قرار داریم. در این راستا مدیریت واحد شهری می‌تواند حل‌کننده بسیاری از مشکلات باشد.

کاشفی با اشاره به اینکه در خصوص توسعه بیمارستانی باید تلاش کرد، گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان توسعه بخش درمان به‌صورت دولتی و خصوصی را در دستور کار قرار دهد.

اصفهان نیازمند مرکز جامع سلامت مادر و کودک است

در ادامه این جلسه مهرداد معمارزاده، رئیس دانشگاه امام حسین(ع)، با تأکید بر لزوم توجه به فرزندآوری در اصفهان گفت: هزار و ۵۰ بیمارستان در کشور داریم که هشت مجموعه آن تخصصی حوزه کودکان است و این نشان می‌دهد که کودکان در سیاست‌گذاری‌ها مدنظر قرار نگرفته‌اند.

او با بیان اینکه شهر اصفهان نیازمند مرکز جامع سلامت مادر و کودک است، افزود: باید از مادران پرخطر در محیطی امن مراقبت کرد تا زایمان بدون خطری داشته باشند.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه بالاترین نرخ سرطان کودکان مربوط به اصفهان است، خاطرنشان کرد: در بیمارستان سیدالشهدا (ع) ۳۸ تخت برای این بخش وجود دارد؛ اما اصفهان نیازمند مرکز تشخیص و درمان سرطان کودکان است که به توسعه توریسم سلامت نیز کمک کند.

معمارزاده با بیان اینکه در اصفهان هشت‌هزار کارآفرین فعال وجود دارد، گفت: این قشر در حوزه مشارکت‌های اجتماعی باید به سمت حوزه پزشکی سوق داده شوند و جلوی مهاجرت سرمایه را گرفت تا سرمایه‌گذاران به سمت توسعه بخش سلامت هدایت شوند.

وضعیت اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطلوب نیست

در ادامه محمود اعتباری، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با بیان اینکه تعادل مالی دانشگاه منفی است، اظهار کرد: وضعیت اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطلوب نیست و در تأمین دارو و تجهیزات دچار مشکل هستیم.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیازمند کمک مدیریت شهری در این زمینه است تا برخی کمبودها جبران شود؛ البته در این زمینه به‌صورت روزانه و هفتگی مشکل مردم را حل کرده‌ایم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امروز با قاچاق برخی فرآورده‌ها روبه‌رو هستیم که فیک و تقلبی هستند، تصریح کرد: بخش خصوصی نیازمند تزریق نقدینگی است و باید کمک کنیم تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

انتقاد از جذب پایین پزشک و سرمایه‌گذار در اصفهان

در ادامه پزشک متخصص زنان و زایمان، مینو موحدی با اشاره به جذب پایین پزشک و سرمایه‌گذار در اصفهان گفت: شرایطی که برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده باعث می‌شود که آن‌ها در خارج از استان سرمایه‌گذاری کنند.

او افزود: از کاهش جمعیت صحبت می‌کنیم که اصفهان در این خصوص آمار منفی دارد و برای رشد جمعیت کاری انجام نشده است.

موحدی با بیان اینکه آلاینده‌ها سبب ایجاد سرطان، زایمان زودرس و بسیاری دیگر از بیماری‌ها می‌شود، تصریح کرد: وقتی از مدیریت واحد شهری صحبت می‌کنیم، برای حل یکپارچه چنین مشکلاتی است.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × 5 =