عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر:

ایجاد صندوق پروانه موتور محرکه فیلم‌سازی است

عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر با تأکید بر اینکه ایجاد صندوق پروانه، موتور محرکه فیلم‌سازی است، گفت: تلاش برای ایجاد صندوق پروانه یکی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

تاریخ انتشار: 14:59 - سه شنبه 1402/07/18
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایجاد صندوق پروانه موتور محرکه فیلم‌سازی است

به گزارش اصفهان زیبا؛ عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر با تأکید بر اینکه ایجاد صندوق پروانه، موتور محرکه فیلم‌سازی است، گفت: تلاش برای ایجاد صندوق پروانه یکی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با «اصفهان‌زیبا» افزود: شایسته است که جشنواره به بهترین نحو برگزار شود تا بتواند موتور محرکه فیلم‌سازی، کارگردانی و تولیدکنندگی باشد و به هنرمندان این حوزه کمک کند.

او تصریح کرد: امسال شاهد سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کودکان و نوجوانان در اصفهان هستیم؛ جشنواره‌ای که پس از چهارسال شور و شعف دوباره‌ای به شهر اصفهان برگردانده و باعث نشاط و شادی در شهر و کودکان شده است.

عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر با بیان اینکه زبان هنر و فیلم، زبانی است که در همه جای دنیا و در همه گروه‌ها قابل‌بررسی است، تصریح کرد: با زبان هنر می‌توان بسیاری از موضوعات تربیتی و مباحثی را که مربوط به تکامل انسان است در درون کودکان و نوجوانان نهادینه کرد.

کلاهدوزان با بیان اینکه یکی از تمایزهای جشنواره امسال با جشنواره‌های قبلی تعداد بسیاری از کودکان و نوجوانان به‌عنوان داور است، ادامه داد: در این راستا سلیقه، ذائقه و نیاز کودکان و نوجوانان امروز به فیلم‌سازانی که شاید سلایق مخاطب را کمتر می‌شناسند، ارائه می‌شود و فیلم‌سازان می‌توانند در تولیدات آینده مباحثی چون محتوا، پیام، سلیقه و ذائقه مخاطب را  که مهم‌ترین اصل در سینمای کودک و نوجوان است، مدنظر قرار دهند.

عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر این جشنواره را فرصت مغتنمی برای فیلم‌سازان دانست و گفت: فیلم‌های جشنواره با حضور نزدیک به 900 داور دختر و پسر ارزیابی می‌شود و این ره‌آوردی است تا نوجوانان هم برای شناسایی، سلیقه و مذاق مخاطب وارد عرصه عمل شوند و بتوانند به فیلم‌سازان برای تولید فیلم ایده دهند.

حمایت از مدل شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار در حوزه فیلم‌سازی

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: اضافه‌شدن جایزه ابونصر فارابی با محتوای تربیتی فیلم‌ها یکی دیگر از تمایزهای جشنواره امسال با جشنواره‌های دیگر است. امیدوارم جشنواره به سمت به‌روزشدن و بهینه‌شدن قدم بردارد و هرسال چشم‌انداز متداومی در این زمینه داشته باشد.

او با بیان اینکه تولید متمرکز با توجه به قدرت دانش‌بنیان‌ها یکی از نقاط ضعفی است که در کشور وجود دارد، اظهار کرد: باید از مدل شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار در حوزه محصولات فرهنگی ازجمله فیلم‌سازی حمایت کرد. همان‌گونه که در معاونت علمی ریاست‌جمهوری به صنایع خرد و کلان توجه شده است، صنایع خلاق هم باید مدنظر قرار گیرند و از فیلم‌سازان و تولیدکنندگان آثار هنری در این زمینه حمایت کرد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × پنج =