تبدیل‌شدن المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان به یک رویداد سینمایی

دبیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران گفت: این رویداد به دلیل اهمیت و استقبالی که از آن صورت می‌گیرد، ازاین‌پس یک رویداد سینمایی خواهد بود.

تاریخ انتشار: 12:54 - پنجشنبه 1402/07/20
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
تبدیل‌شدن المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان به یک رویداد سینمایی

به گزارش اصفهان زیبا؛ دبیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران گفت: این رویداد به دلیل اهمیت و استقبالی که از آن صورت می‌گیرد، ازاین‌پس یک رویداد سینمایی خواهد بود.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، وحید ملتجی در برنامه زنده تلویزیونی صبح‌به‌خیر ایران با اشاره به برگزاری المپیاد فیلم‌سازی در کنار جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: وقتی جشنواره برگزار و شور و حالی در حوزه سینما ایجاد می‌شود، همه دنبال همین هستند و بخشی از جشنواره همان لذت فیلم دیدن است. اما در این ایام تعداد زیادی از بچه‌ها علاقه‌مند به ورود به حوزه تولید می‌شوند و خود را در این بستر می‌بینند.

او ادامه داد: هرکدام از کودکان و نوجوانان به یکی از حوزه‌های سینما علاقه‌مند هستند و سال‌ها این علاقه رها می‌شد. اما در سال‌های اخیر، اتفاق خوبی افتاد که به‌واسطه راه‌اندازی المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، زمینه برای ورود کودکان و نوجوانان به عرصه آموزش مسائل تولید و فیلم‌سازی فراهم شد. اکنون هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران درحال برگزاری است.

دبیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با اشاره به نحوه برگزاری این رویداد تصریح کرد: نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال از همه ایران می‌توانند اثر خود را در قالب طراحی یک صفحه داستان یا تولید فیلم کوتاه با تلفن همراه یا دوربین معمولی در موضوعات مشخص‌شده به دبیرخانه ارسال کنند. آثاری که دارای ویژگی خاص و برخی شاخصه‌ها باشند، توسط هیئت‌داوران انتخاب ‌شده و صاحبان این آثار برای شرکت در کارگاه چندروزه دعوت می‌شوند.

او افزود: کارگاه‌ها با حضور اساتید درجه‌یک و باتجربه ایران در حوزه سینما و تولید فیلم برای نوجوانان برگزار شده و پس‌ازآن، شرکت‌کنندگان می‌توانند اولین فیلم حرفه‌ای خود را بسازند. میان گروه‌های شرکت‌کننده رقابتی شکل‌ می‌گیرد و اولین گروه به‌عنوان گروه برگزیده المپیاد انتخاب می‌شود.

ملتجی از خانواده‌ها برای ثبت‌نام نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال علاقه‌مند به سینما در المپیاد دعوت به عمل ‌آورد و تأکید کرد: این المپیاد هم مانند المپیادهای فیزیک، شیمی، ریاضی و سایر المپیادهاست که همه می‌دانند از چه سطحی برخوردار است و یک رشد را در کشور نشان می‌دهد. المپیاد فیلم‌سازی هم در همین عرصه پیش می‌رود و در این دوره هدف این است که سطح و جایگاه این المپیاد را افزایش بدهیم.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته، المپیاد فیلم‌سازی هم‌زمان با جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شد؛ اما در این دوره تدبیری صورت گرفت و شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی به این جمع‌بندی رسیدند که المپیاد به دلیل اهمیت و استقبالی که صورت می‌گیرد، مستمر و طولانی‌تر برگزار شود؛ به همین دلیل تا سیزدهم آبان فرصت ارسال آثار به دبیرخانه وجود دارد.

دبیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران تصریح کرد: المپیاد فیلم‌سازی ازاین‌پس یک رویداد سینمایی است که احتمال برگزاری آن در دی‌ماه سال جاری وجود دارد. این المپیاد در دو شاخه طراحی داستان و فیلم‌سازی با موضوعاتی همچون «من و خداوند»، «من و شهر زیبای خودم»، «من و خانواده» و «من و دوستانم» برگزار می‌شود. سایر موضوعات و اطلاعات تکمیلی نیز در سامانه بنیاد سینمایی فارابی یا درگاه جشنواره فیلم کودک موجود است.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یازده − شش =