اداره آکواریوم ناژوان توسط شهرداری از مهرماه امسال

از مهرماه امسال با پایان مهلت قرارداد مشارکت سرمایه‌گذار خارجی آکواریوم ناژوان توسط شهرداری اداره می‌شود. فارغ از همه بحث‌ها در این رابطه، در چند بازدید حین عملیات تحویل و تحول و به‌روزرسانی یک گره عملی دیگر به بند «ما می‌توانیم» در دلم زده شد.

تاریخ انتشار: 14:13 - یکشنبه 1402/07/23
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اداره آکواریوم ناژوان توسط شهرداری از مهرماه امسال

به گزارش اصفهان زیبا؛

یادداشت اول: از مهرماه امسال با پایان مهلت قرارداد مشارکت سرمایه‌گذار خارجی آکواریوم ناژوان توسط شهرداری اداره می‌شود. فارغ از همه بحث‌ها در این رابطه، در چند بازدید حین عملیات تحویل و تحول و به‌روزرسانی یک گره عملی دیگر به بند «ما می‌توانیم» در دلم زده شد.

فرایندی که تقریبا مشابه داخلی در این ابعاد نداشت، از تکنولوژی و ایده تقریبا انحصاری بود، تمام تجهیزاتش خارجی بود و البته از همه مهم‌تر با موجود زنده سر و کار داشت، کمتر کسی فکرش را می‌کرد با وجود خلف وعده در آموزش و واگذاری در شرایط قابل بهره برداری، متخصصان داخلی بتوانند به آن ورود کنند.

تأکید می‌کنم فارغ از آنچه رخ داده، در این بازدیدها عزم و تصمیم و تلاش برای توانستن و تخصص و دانشی را دیدم که به ایرانی بودنم افتخار کردم. واقعا تسلط و شناخت چنین فرایند و ساختاری سال‌ها دانش و دنیا‌دیدگی می‌خواست که ما در ناژوان و با حضور چند مشاور داخلی آن را از نزدیک لمس کردیم که «ما می‌توانیم»…

امیدوارم در ادامه هم نتیجه این تلاش‌ها منجر به موفقیت شود. حتما درباره ساز‌و‌کار و فناوری آکواریوم‌های بزرگ‌مقیاس و تخصص‌های متعدد مورد نیازش جست و جو کنید.

نمایشگاه فن‌نما یک اتفاق بزرگ بود

یادداشت دوم: نمایشگاه فن‌نما یک اتفاق بزرگ بود که با یک همکاری همه‌جانبه رقم خورد؛ اما بد نیست بدانید درآغاز فعالیتش کمتر کسی به آن اعتقاد داشت. حتی همین همکارانی که ماه‌ها مانند بچه‌شان برای فن‌نما زحمت کشیده بودند، بعضا اعتقاد داشتند در اصفهان ظرفیت برگزاری چنین رویدادی نیست.

اصلی‌ترین مسئله این بود که اهمیت کار، نیاز بازار و ظرفیت اصفهان را نمی‌شناختیم و اصرار داشتیم که چون اینوتکس یا کیتکس یا عناوین مشابه دیگری است نباید کار جدید برای رفع نیاز چرخه تولید دانش تا تولید ثروت و احساس رضایت در جامعه از کارکرد علم و فناوری انجام دهیم.

باز هم اصرار و بن‌بست‌شکنی برخی‌ها از جمله انجمن شرکت‌های دانش‌‌بنیان، مانند بسیاری بن‌بست‌های دیگر با ایمان قلبی به توصیه رهبر انقلاب، باعث شد تا مطلب را عمیقا دنبال کنند تا در نهایت یک باور جمعی شکل بگیرد.

شاید در اجرا سهم همه یکسان و برخی از جمله همکارانم در شهرداری تلاش بیشتری داشتند؛ اما باور ایجادشده یک جبهه همگانی شکل داد و ثابت کرد در رشد کشور بیشتر از سخت‌افزار نیازمند مغزافزار جهادی، رو به جلو و ثابت‌قدم هستیم.

دوره اول فن‌نما، تجربه‌ای فراتر از انتظار با همه ارکان زیستی بود. این دوره از دانش تا فناوری، کسب‌و‌کار تا تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری در معرض دید مخاطب اجتماعی قرار گرفت. در حال حاضر ادامه کار با سطح بهتر، مهم‌تر و سخت‌تر از آغاز آن خواهد بود. به امید رشد و تثبیت فن‌نما.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

17 + 17 =