دوهزار کشتی‌گیر خردسال در ورزشگاه تختی رقابت می‌کنند:

پهلوانک‌ها روی تشک طلایی

کشتی‌گیران خردسال رقابت‌های خود را از پنجشنبه آغاز خواهند کرد؛ برای نفرات اول تا سوم هم کارت هدیه نقدی در نظر گرفته ‌شده است و هادی عامل، گزارشگر مسابقات خواهد بود و امیرحسین زارع نیز برای تشویق بازیکنان در سالن حضور پیدا خواهد کرد.

تاریخ انتشار: 15:07 - چهارشنبه 1402/07/26
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
پهلوانک‌ها روی تشک طلایی

به گزارش اصفهان زیبا؛ در آستانه اجرای جشنواره پهلوانک‌های کوچک، نشست خبری این رویداد در خانه کشتی تجدد برگزار شد.

مصطفی میرزایی، رئیس هیئت کشتی استان اصفهان، در ابتدا اشاره‌ای به عملکرد هیئت داشت و گفت: با توجه به اولویت‌های تعریف‌شده، خانه‌های کشتی بسیاری ساخته و برخی دیگر نیز بازسازی شد؛ زیرا اعتقاد داشتیم با ارتقای کمیت، کیفیت نیز افزایش پیدا خواهد کرد و با توجه به اقدام‌های صورت‌گرفته، هیئت کشتی استان در چهار سال اخیر در بحث عمرانی دو سال به‌عنوان هیئت نمونه استان انتخاب شد.

او با بیان اینکه بالغ‌بر ۱۲هزار بیمه‌شده در کشتی استان وجود دارد، تصریح کرد: هیئت کشتی اصفهان در مقطعی رتبه 27 کشور را داشت؛ اما امروزه جزو ده استان برتر کشور است و ۱۰ کشتی‌گیر ما به‌همراه مربیان خود به اردوی تیم‌ ملی دعوت ‌شده‌اند.

میرزایی به برگزاری جشنواره پهلوانان کوچک اشاره کرد و گفت: مسابقات پهلوانان کوچک برای اولین‌بار با این وسعت در اصفهان برگزار خواهد شد و نزدیک به دوهزار خردسال در رشته آزاد و فرنگی در این رویداد شرکت می‌کنند؛ همچنین هشت تشک کشتی در ورزشگاه تختی مورداستفاده قرار خواهد گرفت که در نوع خود کم‌سابقه است.

به گفته او، کشتی‌گیران خردسال رقابت‌های خود را از پنجشنبه آغاز خواهند کرد؛ برای نفرات اول تا سوم هم کارت هدیه نقدی در نظر گرفته ‌شده است و هادی عامل، گزارشگر مسابقات خواهد بود و امیرحسین زارع نیز برای تشویق بازیکنان در سالن حضور پیدا خواهد کرد.

آن‌طوری‌که رئیس هیئت کشتی استان بیان داشت، هدف از برپایی این جشنواره، استعدادیابی و استعدادپروری است تا کشتی‌گیرهای اصفهانی در عرصه‌های ملی خوش بدرخشند. شعار این جشنواره کودکان برای کودکان است تا هم یادی از کودکان غزه کنیم و هم حس نوع‌دوستی در نونهالان ایجاد شود.

میرزایی به حضور باشگاه‌های فعال در کشتی هم اشاره کرد و گفت: باشگاه‌های سپاهان، پادمایدک و ایزی‌پایپ در کشتی فعال هستند و همین موضوع سبب پیشرفت کشتی می‌شود؛ اما امیدواریم این باشگاه‌ها در آکادمی سرمایه‌گذاری کنند و نگاه مقطعی نداشته باشند.

مصطفی میرزایی، رئیس هیئت کشتی استان اصفهان فرایند قهرمان‌پروری را پروسه بلندمدتی عنوان کرد و بیان داشت: پروسه قهرمانی در کشتی، ۸ تا ۱۰ سال طول می‌کشد و به همین دلیل استعدادیابی و استعدادپروری نقش مؤثری در قهرمانی دارد؛ ازاین‌رو تلاش کرده‌ایم بسترهای لازم را برای بازیکنان فراهم کنیم تا بدون دغدغه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی را دنبال کنند.

ورزش تعلیم‌‌وتربیتی؛ جزو اولویت‌های مهم شورای شهر

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان و عضو هیئت‌رئیسه هیئت کشتی، دیگر سخنران این نشست بود که تأکید کرد: سرانه ورزشی ایران از سرانه ورزشی جهان کمتر است و تمامی دستگاه‌ها باید همت‌وتلاش خود را به‌کار گیرند تا سرانه ورزشی ارتقا پیدا کند. باید چنین اتفاقی رقم بخورد تا مسیر مردم برای رسیدن به نشاط و ورزش آسان شود.

او با بیان اینکه تلاش شورای ششم، دسترسی ارزان و سریع به ورزش است، گفت: بر این باوریم که بسیاری از مشکلات جسمی و روحی با ورزش مرتفع خواهد شد و با تلاش مضاعف چنین امر مهمی امکان‌پذیر می‌شود.

مهروی‌پور با بیان اینکه ورزش تعلیم‌‌وتربیتی جزو اولویت‌های مهم شورای شهر است، به برگزاری جشنواره پهلوانک‌ها اشاره کرد و یادآور شد: عنوان پهلوان‌های کوچک بسیار زیباست. امیدواریم استعدادها را علاوه بر کشف، پرورش دهیم تا شاهد حضور قهرمان‌های ملی در عرصه کشتی باشیم؛ ضمن اینکه مطالب اخلاقی و تربیتی بیشترین اولویت را دارد و به یاد کودکان غزه نام این جشنواره کودکان برای کودکان خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر این نکته که تلاش کرده‌ایم تعامل‌های خود با هیئت‌های ورزشی را افزایش دهیم و نگاه ویژه‌ای به روزهای خاص ورزش‌ها داشته باشیم، ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم در شورای ششم، مسائل مهم اجتماعی است و همکاری با مجموعه‌های مردم‌نهاد یکی از اولویت‌های ما خواهد بود، همچنین نگاه ویژه‌تری به مسائل اجتماعی داشته و به مناطق کم‌برخوردار نیز توجه ویژه‌ای داریم.

ورزش ارزان‌قیمت در دسترس همه

علیرضا خاکسار، معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی رفاهی تفریحی‌ ورزشی شهرداری اصفهان نیز که به‌تازگی این مسئولیت را عهده‌دار شده است، تأکید کرد: نگاه معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی استان اصفهان در دوره جدید، ورزش ارزان‌قیمت، دردسترس و آسان است و در این راستا اولین گام این است که از تمامی ظرفیت دستگاه‌ها استفاده کنیم.

او افزود: برای استفاده از ظرفیت آموزش‌و پرورش، تفاهم‌نامه‌ای را با این اداره منعقد کردیم و به‌طورکلی در تابستان ۷۲ نقطه خدمات عصر ورزش را ارائه دادند.

خاکسار با تأکید بر استفاده از حیاط مدارس به‌عنوان یک فرصت، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌هایی که کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند، موردتوجه است و تلاش می‌کنیم سرانه ورزشی استان افزایش پیدا کند.

او به برگزاری جشنواره پهلوانک‌های کوچک اشاره و تصریح کرد: با نگاه توسعه ورزش پهلوانی و قهرمانی، وظیفه خود دانستیم حمایت همه‌جانبه‌ای داشته باشیم تا ارزش‌های پهلوانی ترویج پیدا کند؛ زیرا بر آینده خردسالان تأثیرگذار است.

سردار اکبر پاکزاد، عضو هیئت‌رئیسه هیئت کشتی استان، از زحمات رئیس هیئت کشتی تقدیر کرد و گفت: در نظر داریم برای کشتی کار بزرگی را انجام دهیم؛ زیرا این ورزش غریب شده بود.

او با اشاره به ضرورت برگزاری چنین رویدادی تأکید کرد: این جشنواره نیازمند پشتیبانی بود. در همین مسیر ابتدا با شورای شهر گفت‌وگو داشتیم که از این طرح استقبال کردند.

سردار پاکزاد به اهمیت فرهنگ‌سازی در ورزش نیز اشاره کرد و گفت: هنگامی ‌که روی دوبنده نوجوان نام اهل‌بیت حک‌شده باشد، پدر و مادر او احساس غرور می‌کنند و معنویت فراوانی به همراه دارد. ورزش کشتی مقدس است و در جدال‌ها کشتی‌گیران ذکر می‌گویند. هر ورزشکاری باید ارزش‌ها را رعایت کند و در کشتی این اتفاق رقم می‌خورد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

11 + هجده =