بررسی معادلات صعود تیم‌های ایرانی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا:

همه گزینه‌ها روی میز است

با برگزاری مسابقات هفته ماقبل پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، حذف تیم نساجی مازندران قطعی شده؛ اما تکلیف صعود دو تیم سپاهان و پرسپولیس به هفته آخر و نتایج رقم‌خورده در دیدارهای هفته ششم بستگی دارد.

تاریخ انتشار: 10:28 - چهارشنبه 1402/09/8
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه گزینه‌ها روی میز است

به گزارش اصفهان زیبا؛ با برگزاری مسابقات هفته ماقبل پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، حذف تیم نساجی مازندران قطعی شده؛ اما تکلیف صعود دو تیم سپاهان و پرسپولیس به هفته آخر و نتایج رقم‌خورده در دیدارهای هفته ششم بستگی دارد.

بر اساس شیوه جدید برگزاری لیگ باشگاهی در قاره کهن، علاوه بر تیم‌های اول گروه که راهی مرحله حذفی می‌شوند، سه تیم برتر دوم نیز به مرحله یک‌شانزدهم صعود می‌کنند که هر دو نماینده ایران شانس دارند در جمع این سه تیم قرار بگیرند.

با توجه به برد سپاهان مقابل نیروی هوایی عراق و تساوی پرسپولیس در خانه النصر عربستان، تیم اصفهانی با 10 امتیاز بهترین تیم دوم است و پس از آن، نوبهار ازبکستان با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در رده سوم بهترین تیم‌های دوم هم پرسپولیس با هشت امتیاز قرار دارد و پس از آن هم الشارجه با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر ایستاده است که شرایط امتیازی و تفاضل تیم‌ها را می‌توانید در جدول شماره یک مشاهده کنید.

در گروه C لیگ قهرمانان، تیم الاتحاد عربستان همان‌طوری که پیش‌بینی می‌شد، تیم اول گروه است و صعودش محتمل است. تیم سپاهان که در بازی رفت با تیم عربستانی درگیر ماجراهای متعددی شد و پس از لغو بازی، بازنده فنی شد تا بازی برگشت اهمیت بیشتری پیدا کند.

تیم نیروی هوایی در هفته پایانی با تیم المالیق ازبکستان دیدار می‌کند که پیروزی این تیم را باید تقریبا قطعی دانست؛ اما نتیجه رقم‌خورده در دیدار مستقیم نمایندگان ایران و عربستان، نقش مهم‌تری ایفا خواهد کرد.

تیم سپاهان اگر در این دیدار به برتری برسد، صدرنشین گروه خواهد شد و در صورت تساوی نیز شانس بالایی برای صعود خواهد داشت. شرایط این گروه در یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی را در جدول شماره دو ببنید.

علاوه بر نتیجه‌گیری مقابل الاتحاد، اگر نسف قارشی در خانه السد شکست بخورد، شارجه امارات نتواند در اردن، الفیصلی را شکست دهد یا پرسپولیس نتواند در آزادی تیم الدحیل را شکست بدهد، راه‌یابی زردهای اصفهانی به مرحله بعد قطعی خواهد شد.

در گروه E لیگ قهرمانان آسیا نیز پرسپولیس با تساوی مقابل النصر، هشت‌امتیازی شد و در دیدار آخر خود مقابل الدحیل حذف‌شده باید پیروز شود.

در این گروه تیم الشارجه، در تعقیب سرخ‌پوشان پایتخت است و در صورت پیروزی این تیم در هفته آخر مرحله گروهی، شاگردان گل‌محمدی نیاز به برد پرگل مقابل الدحیل خواهند داشت. شرایط این گروه در جدول شماره سه مشخص است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هشت − پنج =