بررسی عملکرد سپاهانی‌ها مقابل آلومینیوم اراک

بازار داغ اخراج در روز سرد نقش جهان

در فاصله دو هفته تا پایان رقابت‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر، سپاهان در غیاب تماشاگران میزبان آلومینیوم اراک، یکی از حریفان سرسخت خودش در تاریخ لیگ بود تا شاید با گرفتن سه امتیاز و با استفاده از توقف استقلال مقابل گل گهر بتواند خودش را به صدر جدول لیگ برساند.

تاریخ انتشار: 09:01 - دوشنبه 1402/10/4
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازار داغ اخراج در روز سرد نقش جهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ در فاصله دو هفته تا پایان رقابت‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر، سپاهان در غیاب تماشاگران میزبان آلومینیوم اراک، یکی از حریفان سرسخت خودش در تاریخ لیگ بود تا شاید با گرفتن سه امتیاز و با استفاده از توقف استقلال مقابل گل گهر بتواند خودش را به صدر جدول لیگ برساند. غیبت زکی‌پور و قربانی، دومهره اصلی سپاهان، در خط دفاعی باعث شد تا مورایس دوباره محمد دانشگر را در ترکیب اصلی تیمش قرار دهد و آریا یوسفی هم جای زکی‌پور را در سمت چپ خط دفاعی بگیرد. مهم‌ترین اتفاق این بازی حضورنداشتن تماشاگران اصفهانی به خاطر محرومیت بود که باعث شد سپاهان در جوی آرام و کم‌هیجان میزبان حریف خودش باشد.

بازی در نیمه اول شور و هیجانی نداشت و تغییرات ترکیب سپاهان باعث شد شاگردان مورایس نتوانند به‌جز یکی دو صحنه موقعیت آن‌چنانی بر روی دروازه حریف ایجاد کنند. در نیمه دوم سپاهان بازی هجومی‌تری به نمایش گذاشت؛ ولی بر روی یک ضدحمله دروازه سپاهان باز شد و سه اخراج بدموقع هم سپاهان را هشت‌نفره کرد تا با این شکست تاریخی یک روز تلخ برای سپاهان رقم بخورد.

پیام نیازمند  ۷.۵ از 10:

برای دومین بازی متوالی می‌توانست یک کلین شیت در کارنامه خودش ثبت کند؛ ولی حیف که در نیمه دوم ضربه دقیق بازیکن آلومینیوم دروازه پیام را باز کرد تا او در نقش‌جهان همچنان دروازه‌اش بدون محافظ بماند.

محمد دانشگر ۷ از ۱۰:

بعد از دو هفته غیبت دوباره به ترکیب اصلی تیم بازگشت تا یاد بگیرد انضباط تیمی از هر چیز دیگری برای مورایس مهم‌تر است. دانشگر رهبر خط دفاعی سپاهان است و باید بیشتر از این‌ها مراقب رفتارش باشد. تکل دانشگر در دقیقه ۷۰ یک گل را برای سپاهان خرید؛ ولی روی گل آلومینیوم باید فشار بیشتری به بازیکن حریف وارد می‌کرد. البته در بقیه دقایق مسابقه خط حمله آلومینیوم نتوانست موقعیت آن‌چنانی بر روی دروازه سپاهان ایجاد کند.

هادی محمدی ۷ از ۱۰:

جای ثابتی در ترکیب تیمش پیدا  کرده است و هر هفته در کنار مدافعان متفاوتی بازی می‌کند. محمدی در مقابل آلومینیوم به سمت راست زمین متمایل بود و پشت سر رامین رضاییان را پوشش می‌داد؛ ولی در نیمه دوم بعد از دریافت یک کارت زرد توسط سرمربی تعویض شد تا حضور حسین‌نژاد ترکیب تیم را هجومی‌تر کند.

برایان دابو  ۵ از ۱۰:

در تصمیمی عجیب از جانب مورایس به‌عنوان مدافع چپ در ترکیب سپاهان قرار گرفت و همین موضوع باعث شد چالش بسیار زیادی با بازیکنان آلومینیوم پیدا کند. به هرحال او یک هافبک دفاعی است و سرعت لازم برای بازی به‌عنوان مدافع چپ را ندارد؛ ولی مورایس در مقابل آلومینیوم دست به این ریسک زد. البته اخراج دابو در اواخر بازی نشان داد او ظرفیت بازی به‌عنوان یک مدافع را ندارد.

محمد کریمی ۵ از ۱۰:

کاپیتان سپاهان در این مسابقه برایان دابو و محمد قربانی را در کنار خودش نمی‌دید و به نظر می‌رسید که همین موضوع کمی احتیاط به سبک بازی کریمی تزریق کرده بود. هافبک دفاعی سپاهان در مقابل آلومینیوم آن‌چنان موفق نبود و نتوانست موقعیت آن‌چنانی برای مهاجمان تیمش ایجاد کند و با اخراج ثانیه‌های پایانی، روز بد خودش را  تکمیل کرد.

کاوه رضایی ۵.۵ از ۱۰:

درخشش کاوه در مقابل فولاد و هوادار باعث شد تا مورایس بازهم به این هافبک باتجربه تیمش اعتماد کند و رضایی در مقابل آلومینیوم در خط هافبک سپاهان قرار گرفت؛ اما برخلاف مسابقات قبلی کاوه روز خوبی نداشت و نتوانست موقعیتی بر روی دروازه حریف ایجاد کند و درنهایت جای خودش را به رضا شکاری داد.

فرشاد احمدزاده ۶.۵ از ۱۰:

احمدزاده تلاش زیادی داشت تا شاید با نفوذهایش از سمت چپ زمین بتواند ارسال‌های دقیقی بر روی دروازه حریف انجام دهد؛ اما بازی فیزیکی بازیکنان آلومینیوم در چند مرحله احمدزاده را متوقف کرد و البته داور هم توجهی به زمین‌خوردن‌های احمدزاده نداشت. یک‌بار هم در اواسط نیمه دوم شانس خودش را از پشت محوطه جریمه امتحان کرد که البته شوتش دقت لازم را نداشت.

آریا یوسفی ۶ از ۱۰:

تعویض طلایی مورایس به‌نوعی جانشین زکی‌پور در ترکیب سپاهان بود؛ ولی جلوتر از دابو در خط هافبک بازی کرد و انتظار می‌رفت نفوذهای موفقی از سمت چپ انجام دهد؛ ولی در این راه توفیقی نداشت.

رامین رضاییان ۷.۵ از ۱۰:

یکی از کم‌اثرترین بازی‌های رضاییان در طول این فصل بود و مدافع راست سپاهان نتوانست درخشش خودش در بازی‌های قبلی را تکرار کند. یک‌بار هم در نیمه اول صاحب یک ضربه ایستگاهی خوب شد که توپش راهی به دروازه آلومینیوم پیدا نکرد.

رضا اسدی ۶ از ۱۰:

سرماخوردگی به‌شدت بر روی عملکرد اسدی تأثیرگذار بوده و او در مقابل آلومینیوم نتوانست موقعیتی برای خودش ایجاد کند و فقط یک‌بار شوت پای چپش توسط دروازه‌بان آلومینیوم برگشت داده شد. اخطاری هم که در اواخر نیمه دوم گرفت، او را عصبی کرد تا در ادامه کارت قرمز را پیش چشم خودش ببیند.

شهریار مغانلو ۶.۵ از ۱۰:

یک‌بار در نیمه اول با  گلر حریف تک‌به‌تک شد و یک‌بار هم در نیمه دوم با ضربه سر شیرجه‌ای توپ را به بیرون زد تا نتواند روند گلزنی های خودش در لیگ را ادامه دهد. شهریار باید بداند یک مهاجم سطح اول باید در چنین مسابقاتی خودش را نشان دهد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دوازده − 9 =