صعود تیم ملی با پیروزی برابر هنگ‌کنگ قطعی می‌شود

گام دوم آسیایی

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ‌کنگ در مرحله دوم جام ملت‌های آسیا با این ویژگی خاص برگزار می‌شود که اگر تیم کشورمان به پیروزی برسد، با دو پیروزی صعودش به مرحله بعد را قطعی می‌کند و تیم هنگ‌کنگ نیز اگر بازنده میدان باشد، با  دو باخت متوالی از جام وداع خواهد کرد.

تاریخ انتشار: 10:13 - پنجشنبه 1402/10/28
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
گام دوم آسیایی

به گزارش اصفهان زیبا؛ دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ‌کنگ در مرحله دوم جام ملت‌های آسیا با این ویژگی خاص برگزار می‌شود که اگر تیم کشورمان به پیروزی برسد، با دو پیروزی صعودش به مرحله بعد را قطعی می‌کند و تیم هنگ‌کنگ نیز اگر بازنده میدان باشد، با  دو باخت متوالی از جام وداع خواهد کرد.

با انجام دیدارهای مرحله اول جام ملت‌های آسیا که هنوز پسوند 2023 را یدک می‌کشد و این روزها در قطر در حال برگزاری است، تا حدودی شرایط تیم‌ها مشخص‌شده؛ هرچند که با یک دیدار نمی‌توان ارزیابی درستی از تیم‌های مدعی داشت و برداشت قبلی نسبت به تیم‌ها و قدرت آن‌ها فعلا ملاک نتیجه‌گیری کارشناسان و فوتبال دوستان است.

تیم ملی فوتبال ایران که برای دومین بار با امیر قلعه‌نویی راهی جام ملت‌های آسیا شده، در بازی اول جام با نتیجه 4 بر یک مقابل فلسطین به پیروزی رسید که البته با توجه به تفاوت سطح فنی دو تیم و البته فاصله فوتبال ایران و فلسطین، این برد را نمی‌توان نتیجه چندان خاصی قلمداد کرد؛ اما کسب پیروزی و سه امتیاز در دیدار اول هر تورنمنتی، ازلحاظ روحی و روانی شرایط را به سود آن تیم خواهد کرد.

تیم کشورمان فردا شب از ساعت۲۱ در دومین بازی و در ورزشگاه خلیفه دوحه در حالی به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود که این تیم در دیدار اول نتیجه را به امارات واگذار کرد و تحمل دومین شکست متوالی به‌منزله خداحافظی این تیم از دور مسابقات خواهد بود. تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ‌کنگ تاکنون هفت بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که نتیجه آن، کسب هفت پیروزی برای تیم ملی بوده و از 19 گل ردوبدل شده در دیدارهای دو تیم، 18 گل سهم تیم ایران و یک گل سهم تیم هنگ‌کنگ بوده است.

این آمارها نشان می‌دهد تیم ملی ایران با حریف سرسختی مواجه نیست؛ بااین‌حال دست‌کم‌گرفتن هیچ حریفی منطقی نیست. همچنان که اگر تیم ملی کشورمان فردا شب نتواند برابر نماینده جنوب شرق آسیا نتیجه لازم را کسب کند، برای بازی سوم فشار روانی قابل‌توجهی به این تیم وارد می‌شود و بعید نیست همین فشار مانع از نتیجه‌گرفتن در دیدار آخر شود.

برای دیدار تیم ملی ایران با هنگ‌کنگ احتمال ایجاد تغییرات در ترکیب تیم ملی دور از ذهن نیست؛ به‌ویژه اینکه بازی‌های مرحله گروهی فرصت خوبی برای ارزیابی توان فنی و تاکتیکی تیم است.

با نظر کادر فنی تیم ملی فوتبال، در بازی برابر فلسطین شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی بازی کردند. در دقیقه ۴۴ شجاع به‌دلیل مصدومیت جای خود را به سید مجید حسینی داد.

بنا بر تحلیل کارشناسان، با اینکه آسیب‌دیدگی خلیل‌زاده جدی نیست؛ ولی با توجه به دوری موقت از تمرینات گروهی، احتمال اینکه قلعه‌نویی برای استفاده از این بازیکن در بازی با هنگ‌کنگ ریسک نکند، زیاد است.

حسین کنعانی‌زادگان هم در بازی با فلسطین کارت زرد دریافت کرد و بعید نیست کادرفنی با استراحت به مدافع، از نفراتی مثل روزبه چشمی و سامان فلاح برای خط دفاعی استفاده کند.

همچنین احتمال قرارگرفتن رامین رضاییان و میلاد محمدی در ترکیب تیم ملی برای بازی با هنگ‌کنگ وجود دارد.

در خط حمله نیز یک تغییر دور از انتظار نیست؛ زیرا سردار آزمون به دلیل دیر ملحق‌شدن به اردوی تیم ملی، از همراهی تیم رم در بازی‌های سری آ خسته بود، در دیدار با فلسطین در نیمه دوم به میدان رفت و با توجه به اینکه امیر قلعه‌نویی برای خط حمله تیم ملی، روی زوج مهدی طارمی و سردار آزمون حساب باز کرده، به‌احتمال‌زیاد آزمون برای بازی با هنگ‌کنگ در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد تا برای دیدارهای آینده آماده شود.

در دیگر دیدار این گروه، تیم‌های امارات و فلسطین به مصاف هم می‌روند که این دیدار هم می‌تواند چهره یک تیم حذف‌شده و یک تیم صعودکننده را مشخص کند.

تیم امارات که در بازی اول برابر تیم هنگ‌کنگ به پیروزی 3 بر یک رسید، در صورت برتری مقابل فلسطین، در آستانه صعود از گروه قرار می‌گیرد و بازی سوم این تیم با تیم ملی کشورمان حساسیت بیشتری پیدا خواهد کرد؛ زیرا تقابل دو تیم جنگ صدرنشینی خواهد بود.

تیم ملی فوتبال کشورمان که سابقه سه دوره قهرمانی در جام ملت‌ها را دارد، بیش از چهاردهه در حسرت فتح جام است و قهرمانی در این رویداد، یک‌بار دیگر آقایی فوتبال ایران را ثابت خواهد کرد؛ اما موضوع اینجاست که تحقق این رؤیا کار سختی است؛ هرچند که ناممکن نیست.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 + 11 =