نرمش‌های مفیدی برای گردن و شانه

امروزه بسیاری از افراد دچار گردن درد و شانه درد هستند که در این صورت بهتر است برای تقویت گردن و شانه، نرمش‌های مفیدی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

تاریخ انتشار: 09:34 - سه شنبه 1402/11/3
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
نرمش‌های مفیدی برای گردن و شانه

به گزارش اصفهان زیبا؛ امروزه بسیاری از افراد دچار گردن درد و شانه درد هستند که در این صورت بهتر است برای تقویت گردن و شانه، نرمش‌های مفیدی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

خم کردن گردن به جلو

در حالت نشسته یا ایستاده سر را به طرف سینه ببرید. چند ثانیه گردن را در این حالت نگاه دارید و با هر نرمش، به آرامی نفس بکشید و به آهستگی نفس را خارج کنید. این کار به شل شدن عضلات کمک می‌کند. این حرکت را 15 بار تکرار کنید. هربار که گردن را خم می‌کنید، سعی کنید عضلات گردن و پشت خود را شل کنید.

حرکات چرخشی شانه‌ها

در حالت نشسته یا ایستاده، بازوها را در طرفین بدن نگهداشته و آرنج‌ها را خم کنید. سعی کنید استخوان‌های کتف خود را در پشت یکدیگر نزدیک کنید. سپس شانه‌ها را 15 بار با حرکات ریتمیک به طرف عقب بچرخانید. کمی استراحت کنید. سپس حرکات چرخشی شانه را به طرف جلو 15 بار انجام دهید.

چرخاندن گردن

به آهستگی گردن را به طرف راست بچرخانید. چند ثانیه نگاهدارید. سپس به جلو نگاه کنید. بین حرکات چند ثانیه استراحت کنید. این حرکت را 15 بار تکرار کنید. سپس این حرکات را در جهت مخالف‌(چپ) هم انجام دهید.

خم کردن گردن به طرفین

 ابتدا مستقیم به جلو نگاه کنید، سپس بدون اینکه شانه را حرکت دهید، گوش راست خود را روی شانه راست بگذارید. گردن را چند ثانیه در این حالت نگهدارید. سپس سر را به حالت اولیه بازگردانید. این حرکت را 15 بار تکرار کنید. در ضمن این حرکات را در جهت مخالف(چپ) هم انجام دهید.

حرکات عمودی شانه‌ها

در حالت نشسته یا ایستاده‌، با دست راست‌، مچ دست چپ را بگیرید و  بازو و شانه را به بالا و طرف راست سر بکشید. مدت پنج ثانیه در این حالت نگهدارید. شانه چپ و عضلات پشت را  در حالت شل نگهدارید. بین حرکات کمی استراحت کرده و این حرکت را 15 بار تکرار کنید. برای طرف مقابل‌، با دست چپ‌، مچ دست راست را گرفته و این حرکات را تکرار کنید.

حرکات کششی پشت

در حال ایستاده‌، هر دو دست را روی یک میز یا سکوی کوتاه قرار داده  و از ناحیه کمر به جلو خم شوید. نفس‌تان را بیرون دهید و گردن و شانه‌ها را شل نگهداشته و در حالی که به پشت خود قوس می‌دهید‌، بگذارید سرتان به جلو بیافتد‌(‌شبیه حرکات گربه که پشت خود را قوس می‌دهد). بیرون دادن نفس به شل شدن عضلات کمک می‌کند. سپس به کمک دست‌ها به حالت ایستاده و اولیه برگردید. این حرکت را به آهستگی 15 بار تکرار کنید.

خم شدن به طرفین

 بایستید یا مستقیم روی یک صندلی بنشینید. برای حمایت گردن دو دست را در پشت گردن به یکدیگر قفل کنید و تنه را به طرف راست خم کنید. پنج ثانیه در این حالت باقی بمانید و سپس به حالت اولیه برگردید. سپس این حرکت را به طرف چپ انجام دهید. هر حرکت را 15 بار تکرار کنید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 × 5 =