تاوان گل‌نزدن، باختن بود

شب باشکوه نقش‌جهان تکمیل نشد

شب باشکوه نقش‌جهان با حضور پرشور هواداران سپاهان خوب تمام نشد و اشتباه‌های زیاد بازیکنان طلایی‌پوش درنهایت منجر به ازدست‌رفتن برتری شاگردان مورایس در مقابل حریف قدرتمند خودشان شد تا کار برای بازی برگشت بسیار سخت شود.

تاریخ انتشار: 10:10 - شنبه 1402/11/28
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
شب باشکوه نقش‌جهان تکمیل نشد

به گزارش اصفهان زیبا؛ شب باشکوه نقش‌جهان با حضور پرشور هواداران سپاهان خوب تمام نشد و اشتباه‌های زیاد بازیکنان طلایی‌پوش درنهایت منجر به ازدست‌رفتن برتری شاگردان مورایس در مقابل حریف قدرتمند خودشان شد تا کار برای بازی برگشت بسیار سخت شود.

گل زیبای رامین رضاییان که در نیمه اول وارد دروازه الهلال شد، ورزشگاه پرتماشاگر نقش‌جهان را به مرز انفجار رساند؛ ولی این برتری فقط یک نیمه تداوم داشت و در نیمه دوم الهلالی‌ها در شرایطی گل تساوی را به ثمر رساندند که بی‌دقتی فرشاد احمدزاده در زدن ضربه نهایی باعث شد سپاهان نتواند به گل دوم برسد و همان توپ در برگشت نصیب بازیکنان الهلال شد و در ادامه، توپ وارد دروازه سپاهان شد تا برتری خانگی از دست برود.

در ادامه، حرکت غیرحرفه‌ای محمد دانشگر در تکل روی پای بازیکن حریف هم سپاهان را ده‌نفره کرد و همین موضوع باعث شد در وقت‌های اضافه الهلالی‌ها با زدن دو گل دیگر کار صعود خودشان را در اصفهان تقریبا یکسره کنند. به‌هرحال این بازی زیر نظر کمک‌داور ویدئویی برگزار می‌شد و طبیعی بود که کوچک‌ترین رفتار بازیکنان درون زمین توسط بقیه داوران موردبررسی قرار بگیرد و دانشگری که سال‌هاست در فوتبال حرفه‌ای ایران بازی می‌کند، بدون توجه به این موضوع تیمش را ده‌نفره کرد تا دیروز جمعه مجبور شود در فضای مجازی از هواداران تیمش عذرخواهی کند. الهلال در شبی که چند بازیکن اصلی خودش در ساختار دفاعی را هم به‌همراه نداشت، همان تیم قدرتمند و حرفه‌ای مرحله گروهی نشان داد که حتی در غیاب ستاره‌ای مثل نیمار هم می‌تواند در خانه سپاهان به این برتری ارزشمند دست پیدا کند.

البته این شکست در شرایطی رقم خورد که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد سپاهان کاری بسیار سخت در برابر این حریف قدرتمند و حرفه‌ای داشته باشد که همین اتفاق هم افتاد؛ بااین‌حال اگر سپاهانی‌ها و بازیکنان باتجربه این تیم دچار اشتباه نشده بودند، شاید نتیجه بهتری در این مسابقه به‌دست می‌آمد تا نماینده ایران با امید بیشتری این هفته راهی کشور عربستان شود؛ بااین‌حال هنوز چیزی صددرصد تمام نشده است و چون قانون گل زده در خانه حریف وجود ندارد، سپاهان می‌تواند با یک برتری دوگله کار را به وقت اضافه و ضربه‌های پنالتی بکشاند که البته این موضوع با توجه به غیبت دانشگر در خط دفاعی کار ساده‌ای نیست و شاگردان مورایس باید تلاش بسیار زیادی از خودشان به نمایش بگذارند.

اتفاق مهم بازی پنجشنبه‌شب دو تیم مدعی آسیایی حضور جمعی از هواداران خانم سپاهانی در ورزشگاه بود که فضایی متفاوت را روی سکوها ایجاد کرده بود و همه یک‌صدا مشغول تشویق نماینده فوتبال کشورمان بودند.

مورایس: مقابل بهترین ترکیب آسیا بازی کردیم

ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال سپاهان ایران، در نشست خبری پس از این دیدار اظهار کرد: من معمولا به همه پرسش‌ها جواب می‌دهم؛ ولی دوست دارم فقط درباره این دیدار صحبت کنید. در تیم ضعف وجود دارد و اولین ضعف مربوط به خط دفاعی و کارت قرمزی بود که گرفتیم. گلی که دریافت کردیم، به دلیل اشتباه در سازمان‌دهی دفاعی بود. گل دومی که دریافت کردیم، خیلی عجیب بود.

او افزود: «تکل‌زدن» یک اتفاق لحظه‌ای است. تکل دانشگر زیاد سنگین نبود؛ ولی کارت قرمز داشت و بهانه را به داور داد تا با کارت بازیکن ما را جریمه کند. مورایس با اشاره به اینکه در مقابل یک تیم خوب بازی کردیم، تصریح کرد: با یک بازیکن کمتر تیم با برخی از چالش‌ها روبه‌رو می‌شود. جنگیدیم؛ ولی سازمان‌دهی را از دست دادیم. با یک بازیکن کمتر مقابل بهترین ترکیب آسیا بازی کردیم؛ البته این‌گونه چالش‌ها طبیعی بود. به‌هرحال بازی تمام شده است و باید به‌دنبال رفع برخی نکته‌ها باشیم.

او خاطرنشان کرد: درباره برخی از جزئیات با بازیکنان صحبت می‌کنم. ما خیلی موقعیت داشتیم؛ ولی به گل منجر نشد. قبل گل اولی که دریافت کردیم، موقعیت گل داشتیم که به ثمر نرسید؛ به‌هرحال بازی تمام شده است.

ژسوس: اخراج دانشگر کار ما را راحت کرد

ژورژه ژسوس، سرمربی تیم فوتبال الهلال عربستان، در نشست خبری پس از این دیدار با اشاره به ساعت پرواز تیمش اظهار کرد: من فقط به بازیکنان الهلال تبریک نمی‌گویم، ساختن این جو فوق‌العاده را به هواداران سپاهان تبریک می‌گویم. ما بردیم؛ زیرا تیم برتر بودیم و مجدد به تیمم بابت این پیروزی تبریک می‌گویم.

او با اشاره به بازی برگشت مقابل سپاهان افزود: این پیروزی، برتری خوبی است. با احترام به حریف خود بازی کردیم و با دو گل جلو هستیم. شانس برتری ما در ریاض باتوجه‌به حضور هوادارانمان بیشتر است. امیدوارم پیروز دیدار بعد شویم.

ژسوس تصریح کرد: روند بازی تعویض‌ها را برای من مشخص کرد و تصمیم گرفتم کدام بازیکنان را به مستطیل سبز بفرستم. نیمه اول یک مقدار سخت بود؛ اما سه موقعیت گل ایجاد کردیم. از سمت راست یک گل از سپاهان دریافت کردیم؛ ولی در نیمه دوم سعی کردیم بهترین شیوه را به نمایش بگذاریم. با دریافت کارت قرمز بازیکن سپاهان کار برای ما راحت‌تر شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

20 − 9 =