دردسر فدراسیون اصفهانی برای فوتبال اصفهان

صدرنشینی تیم سپاهان در شرایطی به وقوع پیوست که چند هفته نتیجه‌گرفتن سرخ‌های تهرانی، موجب شد سرمربی این تیم به‌طور غیرمستقیم مدعی دخالت فدراسیون در نتایج به سود یک تیم شود.

تاریخ انتشار: 10:31 - سه شنبه 1401/11/18
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
دردسر فدراسیون اصفهانی برای فوتبال اصفهان

یک امتیاز جلوافتادن تیم سپاهان از پرسپولیس آن هم در 12 هفته مانده به پایان لیگ، تضمینی برای قهرمانی تیم اصفهانی در لیگ نیست؛ اما بیش از آنکه رقبای مدعی و تیم‌های مقابل حریف تیم سپاهان باشند، این تیم باید نگران حاشیه‌هایی باشد که به واسطه فدراسیون اصفهانی سرکار ، برای این تیم ایجاد می‌شود.

تیم سپاهان با پنج امتیاز اختلاف نسبت به تیم اول جدول رده بندی نیم فصل اول را به پایان برد؛ اما تجربه لیگ چهاردهم که سپاهان با شش امتیاز اختلاف با تیم قهرمان نیم‌فصل، توانست در پایان جام قهرمانی را به اصفهان بیاورد، باعث شده هواداران و جامعه رسانه، به بازگشت این تیم به کورس رقابت ناامید نباشند.

تیم سپاهان که در این فصل ژوزه مورایس برزیلی را به خدمت گرفته، در نیم‌فصل اول نتوانست در قامت یک تیم مدعی ظاهر شود؛ اما تا به این جایی که از نیم‌فصل دوم سپری شده، به نسبت خوب نتیجه گرفته است. پیروزی در دیدار آخر و تساوی پرسپولیس مزید بر علت شده تا طلایی‌پوشان اصفهانی پس از مدت‌ها صدرنشین لیگ شوند.

صدرنشینی تیم سپاهان در شرایطی به وقوع پیوست که چند هفته نتیجه‌گرفتن سرخ‌های تهرانی، موجب شد سرمربی این تیم به‌طور غیرمستقیم مدعی دخالت فدراسیون در نتایج به سود یک تیم شود.

به‌زعم گل‌محمدی، فدراسیون تحت مدیریت مهدی تاج، تلاش دارد با فشار به داوران آن‌ها را به نگرفتن پنالتی یا اخراج بازیکنان تیم سپاهان ترغیب کند و در مقابل، وادار به حمایت از تیم سپاهان شوند.

آن‌هایی که فوتبال را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند، می‌دانند چنین ادعایی پایه و اساس درستی ندارد و خواست مسئولان فدراسیون نمی‌تواند باعث قهرمانی یک تیم شود.

همچنان که پس از پنج دوره قهرمانی متوالی تیم پرسپولیس، هواداران تیم‌های رقیب به‌خصوص استقلالی‌ها، این قهرمانی‌های پرتعداد را به حمایت وزیر ورزش و جوانان از تیم پرسپولیس نسبت می‌دادند؛ تا جایی که لفظ «بابا مسعود» به واژه آشنایی در پیج های هواداری و فوتبالی تبدیل شده بود.

بااین‌حال کارشناسان فوتبال بر این باورند که قدرت تیم پرسپولیس و همچنین لغزش رقبا باعث قهرمانی سرخ‌های تهرانی شده است و حمایت‌های پیرامونی نمی‌تواند به تنهایی عامل موفقیت یک تیم باشد؛ هرچند از تأثیر مثبت آن نمی‌توان عبور کرد.

اگر به واسطه یک هفته دورشدن از صدر پرسپولیسی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که فدراسیون تاج به سود تیم سپاهان عمل می‌کند، پس لابد از اتفاق‌های پشت پرده اطلاع دارند و این لطف زودتر شامل حال این تیم شده است.

در مقطع قبلی که مهدی تاج ریاست فدراسیون را برعهده داشت، بیشترین قهرمانی نصیب سرخ‌ها شده است که آمار آن را در جدول می‌بینید.تیم سپاهان در هفته نوزدهم لیگ و در یک دیدار دشوار به مصاف تیم فولاد خوزستان می‌رود.

در بازی رفت دو تیم که در نقش‌جهان برگزار شد، تیم فولاد برابر تیم اصفهانی به پیروزی رسید تا دیدار برگشت جنبه انتقامی هم پیدا کند. فولاد از لحاظ نتیجه‌گیری در این فصل خوب عمل نکرد؛ اما برد مهمی که مقابل تیم پرسپولیس کسب کرد، انگیزه این تیم را برای کسب نتیجه برابر سپاهان افزایش داده است.

فولادی‌ها که تورس، بازیکن سابق اوساسونا را به خدمت گرفته‌اند، به واسطه این بازیکن باکیفیت شرایط بهتری پیدا کرده‌اند. با تساوی امتیازی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس، لیگ بار دیگر برای طلایی‌پوشان اصفهانی آغاز شده است.

سپاهان در این مدت از لیگ دچار نوسان امتیازگیری بوده، اما تا به اینجا هر چه بوده، گذشته است و اینک یک بار دیگر مسیر قهرمانی پیش روی این تیم قرار گرفته است. شاگردان مورایس در نیم‌فصل اول درگیر بحران نبود یک مهاجم شش‌دانگ و گلزن بودند.

اما شهریار مغانلو این روزها در بهترین فرم آمادگی قرار دارد و مهاجم جدید برزیلی هم به جمع زردها ملحق شده است که البته هنوز از کیفیت او اطلاعی در دست نیست.

تیم پرسپولیس این هفته باید به مصاف تیم صنعت نفت آبادان برود که به نسبت فولاد حریف ساده‌تری محسوب می‌شود و اگر سپاهانی‌ها از بازی امروز ، قافیه را ببازند، جبران آن در ادامه دشوار خواهد بود. اما اگر این تیم روند امتیازگیری حداکثری داشته باشد، در دیدار مستقیم با سرخ‌های تهرانی، می‌تواند سبقت اصلی را بگیرد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نه + هفده =