رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست گفت: امروز به دلیلی در این برنامه حضور پیدا کردم تا ضمن تشکر از شهردار به دیدار علما نیز آمده باشم؛ زیرا علما نقش بزرگی بین مردم ایفا میکنند و ما نیز باید از زحمات آنها تشکر کنیم تا به نحوی زحمات آنها را جبران کرده باشیم. علیرضا نصر اصفهانی با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی زیادی در شهر انجام شده است، اظهار کرد: فعالیتهای عمرانی در اصفهان باید انجام شود؛ زیرا شهر یک موجود زنده است و ما باید برای زیست مردم شرایطی را فراهم کنیم تا شهروندان بهتر زندگی کنند. با توجه به اینکه نظام ما جمهوری اسلامی است، هرچه خدمت به مردم ارائه دهیم در راه دین است و به همین دلیل نباید اقداماتی انجام دهیم که مردم دچار افسردگی شوند. او با بیان اینکه رسالت ما این است که جمعیت بیش از دو میلیونی شهر شرایط خوبی داشته باشند، تصریح کرد: اقدامات عمومی در شهر باید مواج باشد. اجرای پروژههای مختلف عمرانی را در هرگوشه شهر شاهد هستیم که اقدامات بسیار بزرگی است و رینگ چهارم و خط دوم مترو جزو آنهاست. سه ایستگاه خط دوم در منطقه ۱۰ است و در حال حاضر احداث ایستگاههای دیگری در زیر شهر اصفهان موجود است که شهروندان کمتر به آن توجه کردهاند. تلاش مدیریت شهری این است که خط دوم مترو را تکمیل کرده و حملونقل عمومی را افزایش دهد و آرامش را در شهر رقم بزند. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تقاطعهای غیر همسطح شهید سردار سلیمانی پنج پل دارد، تصریح کرد: تلاش میکنیم شب عید این پروژه در اختیار مردم قرار گیرد. همچنین با توجه به جایگاه و شأن والای شهدا سالن گلستان شهدا به زودی افتتاح میشود. این سالن بزرگ پنج هزار متر زیربنا دارد که هرچه زودتر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. نصر اصفهانی افزود: اجرای پروژه چهارباغ عباسی میتواند زمینه آرامش و رفتوآمد مردم باشد. همچنین مرکز همایشهای بینالمللی نیز در دست احداث است. این مکان فضایی است که تمام کشور میتوانند از آن استفاده کنند تا میزبان رویدادهای بینالمللی باشد. او ادامه داد: هر هفته شاهد افتتاحیه پروژههای عمرانی از سوی مدیریت شهری برای مردم هستیم؛ زیرا اگر ما تنها متوجه کالبد شهر باشیم و از مردم غافل شویم اتفاق خوبی رخ نمیدهد. اصفهان شهری زیبا و جهانی است که باید به شهروندان آن توجه شود تا شاهد اتفاقهای خوشایند در آن باشیم.
عدم رشد مردم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی، باعث ضرر و زیان میشود
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه عدم رشد مردم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی باعث ضرر و زیان میشود، گفت: زمانی شهر ما برتر خواهد شد که به مردم توجه شود، ارتباط با مردم نشانه توسعهیافتگی شهر است و توسعهیافتگی تنها به ساختمانهای بلند ختم نمیشود، بلکه مشارکت مردم در فعالیتهای شهری از اهمیت زیادی برخوردار است و علما در این راستا نقش مهمی دارند. نصر اصفهانی با اشاره به اینکه وجود فضاهای اخلاقی در جامعه ما کمرنگ شده است، خاطرنشان کرد: باید نگران این موضوع باشیم و با مردم ارتباط بگیریم تا شهروندان در کنار یکدیگر خشنود باشند و همه با هم اتفاقاتی را رقم بزنیم تا شاهد نشاط و شادی در شهر باشیم. او با بیان اینکه رشد بودجه نشاندهنده توسعه شهر است، اظهار کرد: توسعه شهر نشاندهنده آن است که باید بهطور شایسته در شهر کار کنیم. اکنون مدیریت شهری به سمت توزیع عادلانه خدمات رفته است و اگر اقدامات به خوبی انجام و موفقیتی حاصل شود پای همه تمام میشود. امیدوارم صمیمیت و همراهیهایی که بین مدیران و مردم در مناطق شکل گرفته است، باقی بماند؛ زیرا نشانگر فهم و درک خوب مردم است. این همیاریها باید روز به روز بیشتر شود تا مدیریت شهری با تمام وجود در اختیار شهروندان باشد.
اقدامات جدید برای راهبردیکردن بودجه
در ادامه این نشست مدیرمنطقه10 شهرداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به بیماری کرونا این جلسه با تأخیر برگزار شد، گفت: نزدیک به ۲۶ ماه است که خدمتگزار مردم هستم و این ایام خیلی زود به پایان رسید. در این مدت تلاش کردیم با معتمدان محل و روحانیان ارتباط برقرار کنیم تا در این منطقه که شامل 17 محله است، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. حمید شهبازی ادامه داد: در این مدت نگاهی فنی و حرفهای به امور نداشتیم، بلکه سعی کردیم بین بخشها و مردم، هماهنگی ایجاد کنیم که خوشبختانه این اتفاقها در این دوره مدیریتی رخ داد.
او افزود: با توجه به شرایط کرونایی نتوانستیم بسیاری از برنامههای فرهنگی را اجرا کنیم؛ اما در حوزه اقدامات شهری اتفاقهای خوبی را شاهد بودیم که در همین راستا از شهردار اصفهان تشکرمیکنم؛ زیرا همواره حمایتهای لازم از این منطقه را به عمل آورند و در همه شرایط همراه و حامی ما بودند. او تصریح کرد: موفقیتهای حاصلشده در منطقه حاصل کار جمعی بوده و اکنون خدا را شاکرم که به یک همافزایی و همدلی رسیدهایم و ارتباطات لازم برقرار شده است.
مدیرمنطقه10 شهرداری اصفهان گفت: بودجه منطقه10 شهرداری اصفهان در سال گذشته ۱۳۷ میلیارد تومان بود که با توجه به وضعیت منطقه و مشکلات اقتصادی موجود در کشور محققکردن این بودجه برای ما کاری دشوار بود به همین دلیل سعی کردیم فشار کمتری را به مردم وارد کنیم به همین سبب برای راهبردیکردن بودجه به دنبال راههای جدید و نو بودیم.
شهبازی خاطرنشان کرد: توانستیم با تلاش همکارانم و افراد معتمد در این منطقه، درآمد را تا ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم. این اتفاق تا پایان سال رخ داد و گفتنی است که بیشتر مبلغ این بودجه صرف بخشهای عمرانی شد. همچنین پروژههای مشارکتی زیادی در این منطقه انجام شد و بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در پروژههای مشارکتی سهم داشتیم. به بیان او، بیش از ۳۴ مرکز فرهنگیورزشی درمنطقه10 وجود دارد و تلاش ما افزایش این مراکز بوده است. در حوزههای ترافیک، مالی، شهرسازی و عمرانی نیز اقدامات قابلقبولی را انجام دادهایم.
مدیرمنطقه10 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ۳۱۰ میلیارد تومان بودجه برای سال آینده شهرداری این منطقه پیشبینی شده است، گفت: امیدوارم بتوانیم با این بودجه اقدامات خوبی را برای شهروندان منطقه10 رقم بزنیم، همه مناطق، سازمانها و شرکتهای وابسته به شهرداری برای ارتقابخشی به کیفیت زندگی مردم باید تا حد توان وارد عمل شوند که این کار نیازمند تدبیری جمعی است. شهبازی اظهار کرد: ما به دنبال شهروند مطالبهگر هستیم و از مردم دعوت میکنیم تا مشارکتهای لازم را انجام دهند؛ زیرا شهر برای مردم است.
او با اشاره به اینکه ۱۲۰ پروژه برای سال آینده پیشبینی شده و بر اساس آن برنامههایی نیز تدوین شده است، خاطرنشان کرد: امسال در پروژههای منطقهای از لحاظ مالی ۴۰۰درصد رشد داشتهایم که این آمار نشانگر اتفاقهای خوب است که تمام آنها با مشارکتهای مردم به ثمر نشسته است.
اجرای پروژهها با توجه به کرونا و شرایط اقتصادی موجود، حذف نشد
مدیرمنطقه10 شهرداری اصفهان گفت: امسال اجرای پروژهها با توجه به کرونا و شرایط اقتصادی موجود حذف نشد، بلکه برای اتمام همه پروژهها تلاش کردیم و به سمت منابع مالی جدید رفتیم تا پروژههای عمرانی را با رویکرد اجتماعی احداث کنیم. شهبازی افزود:منطقه10 جزو مناطق شاخص شهرداری اصفهان است که اکنون در مسیر توسعه قرار گرفته و این موفقیت را مدیون کمکها و مساعدتهای مردم هستیم. او با بیان اینکه جلسات با معتمدان محلی به صورت دورهای برگزار شده است، تصریح کرد: کارهای خوبی با همکاری خیریهها انجام شده است و اکنون خوشحالم چنین مردمی در این منطقه زندگی میکنند. مدیرمنطقه10 شهرداری اصفهان اظهار کرد: برای هر شهروند اصفهانی سه میلیون تومان هزینه در بودجه سال آینده شهرداری در نظر گرفته شده است. شهبازی ادامه داد: بیش از ۲۳۰ هکتار بافت فرسوده درمنطقه10 وجود دارد و برخی از محلهها از امکانات محروم هستند، در همین راستا درصددیم اقداماتی را انجام دهیم تا همه مردم از امکانات لازم در منطقه بهرهمند شوند. امیدوارم سال آینده نیز از حمایتهای مردمی بهره مند شویم تا شاهد اتفاقهای خوبی برای شهر و این منطقه باشیم.



