بــه گزارش مهر، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای اداری شهرستان، اظهار داشت: بهعنوان نماینده رئیسجمهور حاضر شدیم. از ابتدای این سفر با مدیران صنعت در شهرک رازی شهرضا گفتوگو کردم و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتم؛ همچنین با اقشار مختلف ازجمله کشاورزان و اصناف دیدار کردم.او با بیان اینکه جاده ترانزیتی که شهرضا را در محور شمال به جنوب کشور قرار داده، دارای اهمیت است، افزود: با توجه به وجود ایستگاه شهید امامی در شهرضا و کشف سالانه کالای قاچاق و مواد مخدر در این ایست و بازرسی، سیستمهای نظارتی و تجهیزات پلیس باید در این ایستگاه تقویت شود.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر پیگیری ششخطهشدن محور شهرضا به اصفهان، بیان کرد: مشکلات صنایع را در صندوق توسعه ملی حتما پیگیری خواهم کرد. بعضی از مشکلات نیاز به مصوبه در دولت دارد و برخی دیگر را هم از وزرای دولت مطالبه خواهم کرد. او تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی در دستورکار شورای عالی مناطق آزاد قرار دارد و در اولینجلسه به تصویب خواهد رسید. در شهرضا راهاندازی منطقه ویژه اقتصادی اتفاق بزرگی است که فضای اقتصادی را شکوفاتر میکند. خیلی از مناطق به دنبال اخذ این مجوز بودند؛ اما مجوز آن داده نشد. اسماعیلی با بیان اینکه مهمترین مزیت فرهنگی شهرضا امامزاده شاهرضا است و باید به آن توجه شود، ادامه داد: از زمانی که در اصفهان بودم، بحث این خیمه مطرح بود و متأسفانه پیگیری انجام نشد. از سازمان اوقاف پیگیری میکنم تا بلافاصله با همکاری استان و شهرستان این کار انجام شده و مکان خوبی برای کارهای فرهنگی فراهم شود. او با اشاره به اینکه امامزادهها قطبهای فرهنگی هستند، بیان کرد: در دولت سیزدهم نهضت بازگشت به مساجد را بهعنوان شعار محوری حوزه فرهنگی انتخاب کردهایم. برنامه وسیعی را شروع کردهایم و در همه استانها این شعار را دنبال میکنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: زمانی که در استانداری اصفهان بودم، برای مقبره علامه مجلسی یکمیلیارد تومان در سال ۹۰ برای ایجاد دارالحدیث هزینه کردیم. توسعه و آبادانی اماکن دینی و مذهبی جزو وظایف اصلی ما است. او اظهار کرد: شهرضا مفتخر به زادگاه شهید همت است. این شهید از ستارگان بیبدیل در کشور است و باید جایگاه شهید همت تقویت شود. چقدر زمانها باید بگذرد و نسلها عوض شود تا یک شهید همت دیگری در تاریخ ایران اسلامی بدرخشد. باید قدر این نعمت را با ترویج سیره شهدا ارج نهیم.
اسماعیلی تصریح کرد: برای مجتمع فرهنگیهنری شهید مدرس دومیلیارد تومان از اعتبارهای فرهنگی را اختصاص دادیم. در ادامه این جلسه، فرماندار شهرستان شهرضا گفت: اصلیترین موضوع شهرستان ما تأمین آب شرب است. اکنون منابع آب شهرضا متکی به چاههاست. هرساله عمر چاهها افزایش پیدا میکند؛ اما کیفیت آب کاهش مییابد. سید امیر جعفری در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا اظهار کرد: شهرضا دارای ظرفیت صنعتی بسیار بالایی است و قرارگرفتن در کنار جاده مواصلاتی شمال و جنوب ترانزیتی کشور، قرارگرفتن در کنار جاده راهآهن و نزدیکی به مرکز استان موقعیت بیبدیلی را بهوجود آورده است.او افزود: امروزه تقریبا ۵۰درصد از ظرفیت شهرک صنعتی رازی فعال بوده و نیازمند توجه بیشتری است. متأسفانه یکی از مشکلات شهرک صنعتی رازی تأمین گاز و برق است و گاز آن تنها از یک مسیر تأمین میشود. فرماندار شهرستان شهرضا بیان کرد: در شرایط اقتصادی که حمایت از تولید داخلی دغدغه کشور بهشمار میرود، باید به سرمایه ثابت، سرمایه در گردش و حمایت از تولید داخل توجه داشت. او تصریح کرد: شیمیپارک از اولویتهای مهم حوزه صنعت است. مجوزهای لازم اخذ شده است؛ نیازمند عزم جدی برای اجراییکردن این مجموعه هستیم که بسیار میتواند در شکوفایی صنعت و اشتغالزایی مؤثر باشد.جعفری با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی ادامه داد: موافقتها انجام شده است؛ منتظر تصمیم شورای عالی مناطق تجاری کشور هستیم تا شهرستان بتواند از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی استفاده کند. او بیان کرد: دام و طیور شهرضا از رتبه بالایی برخوردار است و باید از آن حمایت و پشتیبانی شود. خوشبختانه دولت درزمینه تسهیلات دامدارکارت اقدامات تأثیرگذاری انجام داده است. فرماندار شهرستان شهرضا با تأکید بر قدمت و فرهنگی بودن شهرضا ادامه داد: باید ظرفیتها برای هنرمندان، فرهیختگان و نخبگان فعال شود. با تعامل و همفکری امامجمعه برای حمایت از نخبگان فرهنگی، پروژه قرارگاه فرهنگی را آغاز کردیم و تمام کارهای فرهنگی که در حوزه فرهنگی انجام میشود، در این حوزه سازمان مییابد. او تصریح کرد: یکی از موضوعهای مهم، پروژه امامزاده شاهرضاست که هیچ تغییر و فعالیت عمرانی در آن انجام نشده است. با پیگیریهای فراوان دستور استاندار را گرفتیم و مجوزهای ساختوساز برای توسعه داده شده است. لازم به ذکر است، در پایان این جلسه از پدر شهید شاهچراغی، از شهدای تازهتفحصشده، از سوی وزیر ارشاد تقدیر بهعمل آمد.



