عبور یحیی از سد طلایی

شکست در این بازی می‌توانست کار را برای یحیی تمام کند؛ اما او و تیمش از سد بلند نقش‌جهان با موفقیت عبور کردند.

تاریخ انتشار: 10:25 - پنجشنبه 1401/12/4
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
عبور یحیی از سد طلایی

حساس‌ترین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی بین دو رقیب سنتی فوتبال با برتری پرسپولیس به پایان رسید تا هواداران قرمزپوش در پایان مسابقه خوشحال از برد تیمشان راهی خانه شوند. البته پرسپولیس که در مرحله قبلی دیگر نماینده اصفهان، یعنی ون پارس را شکست داده بود، دومین نماینده فوتبال اصفهان را هم حذف کرد تا منتظر مشخص‌شدن حریفش در مرحله بعد باشد. / یحیی

بازی سپاهان و پرسپولیس در شرایطی در حضور پرتعداد هواداران طلایی‌پوش آغاز شد که با وجود اعلام ظرفیت سی‌هزارنفری تماشاگران، سکوهای نقش‌جهان میزبان تعداد بیشتری از هواداران بود و حتی بخش زیادی از سکوهای طبقه دوم استادیوم هم پر شده بود.

نکته مهم ترکیب اولیه سپاهان حضور محمد قربانی و ایگور کاتاتو در ترکیب فیکس بود که به نظر می‌رسید مورایس قصد دارد برنامه‌های قبلی پرسپولیس را دچار مشکل کند. اعلام یک پنالتی مشکوک در همان دقایق ابتدایی باعث شد تا برنامه‌های مورایس برای این بازی به هم بریزد و گولسیانی به عنوان بازیکن سابق سپاهان هم خیلی خونسرد پشت توپ قرار گرفت و با یک ضربه فنی تیمش را به گل رساند.

سپاهانی‌ها که انتظار دریافت گل زودهنگام را نداشتند رو به استفاده از ضربات ایستگاهی آوردند و بر روی یکی از همین توپ‌ها فشار محمد دانشگر بر روی دانیال اسماعیلی‌فر باعث شد تا مدافع سابق سپاهان دروازه بیرانوند را باز کند.

مصدومیت تلخ دانشگر

مهم‌ترین اتفاق بازی در نیمه اول مصدومیت محمد دانشگر، بهترین بازیکن سپاهان در این هفته‌ها بود که مورایس را وادار کرد تا در پایان نیمه اول دست به تعویض بزند و حضور جونیور در ترکیب ساختار خط دفاعی سپاهان را به هم ریخت تا پرسپولیسی‌ها از این آشفتگی استفاده کنند و عیسی آل کثیر با یک ضربه سر در اوایل نیمه دوم دوباره پرسپولیس را پیش بیندازد.

تعویض‌های تهاجمی مورایس

مورایس در واکنش به گل خورده بلافاصله دست به تعویض زد و با فرستادن یاسین سلمانی و علی‌نژاد به درون زمین‌آهنگ هجومی به تیمش بخشید. البته عقب‌کشیدن پرسپولیس هم دلیلی برای افزایش فشار سپاهان شد و دو ضربه سر از جانب نورافکن و مغانلو دروازه پرسپولیس را با خطر روبه‌رو کرد تا در نهایت فرشاد احمدزاده در یک موقعیت مناسب با دخالت مغانلو توانست دروازه پرسپولیس را باز کند و دوباره بازی را به تساوی بکشد.

یکی دیگر از نکات مهم بازی سپاهان عملکرد رامین رضاییان در ترکیب این تیم بود که به نظر می‌رسید از او خواسته شده بود به‌خاطر قدرت سمت چپ پرسپولیس، نفوذ آنچنان زیادی انجام ندهد و رضاییان بر خلاف بازی‌های قبلی بیشتر مشغول انجام کارهای دفاعی بود و در نهایت تقابل دوتیم در نوددقیقه برنده‌ای نداشت تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در ثانیه‌های پایانی، ورود دو جیمی جامپ به درون زمین برای دقایقی تماشاگران را مشغول کرد که هر دو نفر بعد از رسیدن به دروازه‌بانان دو تیم توسط مسئولان انتظامی از زمین خارج شدند.

وقت اضافه جنجالی

در وقت اضافه اول پرسپولیس با حرکت پابه‌توپ وحید امیری صاحب یک موقعیت مناسب شد تا سیامک نعمتی بازیکن مغضوب یحیی بتواند گل سوم تیمش را به ثمر برساند. در ادامه یک ضدحمله دیگر و خطای سیاوش یزدانی بر روی مهاجم برزیلی پرسپولیس پنالتی دیگری نصیب قرمزها کرد تا گولسیانی در این بازی دبل کند.

اخراج سیاوش یزدانی در این صحنه سپاهان را ده‌نفره کرد تا کار برای این تیم سخت‌تر از قبل شود. اما در وقت اضافه دوم ده‌نفره‌بودن سپاهان باعث شد تا شاگردان مورایس زور لازم برای نزدیک‌شدن به دروازه پرسپولیس را نداشته باشند و ۱۵ دقیقه بی‌خطر و کم‌موقعیت در پیش چشم تماشاگران انجام شد و در نهایت پرسپولیس با برتری پرگل ۴ بر ۲ توانست مجوز صعود به مرحله بعد را به‌دست بیاورد.

یحیی ابقا شد

این برد باعث شد تا پرسپولیس بعد از هفته‌ها بتواند نفسی به راحتی بکشد و صعود این تیم به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی به نوعی ادامه کار یحیی گل‌محمدی بر روی نیمکت پرسپولیس را تضمین کرد.

شکست در این بازی می‌توانست کار را برای یحیی تمام کند؛ اما او و تیمش از سد بلند نقش‌جهان با موفقیت عبور کردند. در طرف مقابل سپاهان هم که برای کسب دو جام برنامه‌ریزی کرده بود، با این باخت باید همه تمرکز خودش را بر روی رقابت‌های لیگ بگذارد تا در ماراتن چند هفته آینده بتواند فاصله خودش را با پرسپولیس حفظ کند و در نهایت جبران این شکست در بازی‌های لیگ انجام شود. سپاهان هنوز فرصت لازم برای قهرمانی در لیگ را در اختیار دارد و مورایس باید از لحاظ روحی تیمش را آماده نگه دارد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

19 − 16 =