استدلال هیئتمدیره باشگاه ذوبآهن برای تیمداری در عرصه ورزش، پرهیز از موازیکاری بوده است. اصفهان فصل گذشته سه تیم در لیگ برتر هندبال داشت که قهرمانی به تیم سپاهان رسید و تیم ذوبآهن نیز به مرحله نیمهنهایی راه یافت. تیم سپاهان نوین هم بهعنوان تیم سوم استان در جمع تیمهای میانهجدولی حضور داشت و با توجه به انصراف تیم ذوبآهن، فصل آینده دو تیم همخانواده سپاهان و سپاهان نوین در لیگ شرکت میکننــد. در خصـــوص رشتــــه فــوتبـــال تصمیمگیری هیئتمدیره فراتر از بحث موازیکاری است و آنطوری که مدیرعامل باشگاه در گفتوگو با ایمنا مطرح کرده، به دلیل اینکه 10، 15 بازیکن این تیم غیربومی و خارج از استان بودهاند، برای آنها در اصفهان خوابگاه و امکانات فراهم شد تا بار حقوقی برای باشگاه ایجاد کرده و با توجه به اینکه تیم فوتبال سپاهان در لیگ حضور داشته، استدلال هیئتمدیره آن بوده که توان بومی استان جذب دیگر تیم میشوند و بازیکن بومی برای تیم ذوبآهن باقی نمیماند. این تصمیم واکنشهای زیادی را به همراه داشت و فعالان فوتبال بانوان با ابراز مخالفت به این تصمیم، به مقایسه تیم فوتبال آقایان ذوبآهن که بیشتر بازیکنانش غیربومی هستند، با تیم بانوان پرداختهاند. در اینکه انحلال هر تیم نقصانی برای ورزش استان خواهد بود، حرفی نیست؛ اما درباره تصمیم باشگاه برای تعطیلکردن تیم بانوان ذوبآهن باید به رویکرد کادر فنی و تصمیمگیرندگان فوتبال بانوان ذوبآهن نیز خرده گرفت.
تیم فوتبال لیگ برتری آقایان ذوبآهن ویترین باشگاه بوده و بهعنوان برندینگ مجموعه صنعتی ذوبآهن فعالیت دارد و حساب آن از دیگر تیمها جداست؛ اما درخصوص دیگر تیمهای باشگاه ذوبآهن؛ اصل فعالیت این تیمها بر مبنای مسئولیت اجتماعی شرکت ذوبآهن است که سهامداران را راضی به هزینهکرد در ورزش میکند که هر روز نیز نسبت به گذشته گرانتر میشود.با این حال مسئولیت اجتماعی شرکت ذوبآهن متوجه مربیان و بازیکنان بومی استان است و این شرکت مسئولیتی در قبال بازیکنان دیگر استانها ندارد.تعطیلکردن کامل رشته فوتبال بانوان در باشگاه ذوبآهن ضرر بزرگی را متوجه ورزش استان میکند و حتی اگر انحلال تیم لیگ برتری قطعی شود، نباید بر فعالیت در رده پایه تأثیر بگذارد؛ زیرا با بازیکنسازی در رده پایه و سرمایهگذاری بر روی دختران با استعداد استان، علاوه بر اینکه میتوان زمینه تشکیل یک تیم بومی را ایجاد کرد، برای آینده ملی فوتبال بانوان کشورمان نیز تأثیرگذار خواهد بود.
همچنین انتظار میرود کادر فنی تیم فوتبال سپاهان با عبرتگرفتن از آنچه بر سر تیم ذوبآهن آمد، مبنای درستتری را برای تیمداری مدنظر قرار بدهند.پس از انتشار اخباری مبنی بر انحلال تیم فوتبال بانوان ذوبآهن، حسین چرخابی، از مربیان سرشناس فوتبال اصفهان در گروه واتساپی کانون مربیان پیشنهاد کرد کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال مردان ذوبآهن دو درصد از قرارداد خود را به استمرار فعالیت تیم لیگ برتری بانوان اختصاص بدهند که به فرض هزینه صدمیلیاردی برای تیم مردان، دو درصد آن دو میلیارد شده و هزینه تیم بانوان را پوشش میدهد.این پیشنهاد با استقبال جمعی از مربیان مواجه شد. در ادامه نیز چرخابی اعلام کرد پیشنهاد را با مهدی تارتار، سرمربی و قاسم حدادیفر، کاپیتان سابق ذوبیها که برای فصل آینده به کادر فنی پیوسته، در میان گذاشته که با موافقت ضمنی آنها مواجه شده است؛ اما معلوم نیست این پیشنهاد در عمل قابلیت اجرایی داشته باشد.
به نظر میرسد تصمیم هیئتمدیره باشگاه ذوبآهن برای انحلال تیم فوتبال بانوان صرفا وابسته به مسائل مالی نباشد و عوامل دیگری در آن دخیل بودهاند؛ زیرا شنیده شده تیم بسکتبال بانوان ذوبآهن قرار است فصل آینده با ترکیبی از بازیکنان بومی در سوپر لیگ شرکت کند. ضمن اینکه تیم پاورلیفتینگ باشگاه ذوبآهن نیز برای اولین فصل در رقابتهای باشگاهی شرکت کرده است و اگر بحث مسائل مالی در میان بود، تشکیل این دو تیم منطقی نبود. موضوع مهم اینجاست که اگر ذوبآهن قصد تیم دادن در لیگ فوتبال بانوان را دارد، باید هرچه زودتر تصمیم نهایی را اتخاذ کند؛ زیرا خروجی تیم دقیقه نودی بهتر از فصل گذشته نمیشود.



