جشنواره گل پاییزی

سرانجــام هـواداران تیــم فــوتبـــال ذوب‌آهن نتیجه صبر و تحمل خودشان در رقابت‌های لیگ‌برتر را به چشم دیدند و شاگردان مهدی تارتار در یازدهمین بازی فصل با ثبت یک‌نتیجه غیرقابل انتظار و پرگل در برابر نفت مسجدسلیمان نشان دادند که می‌توان به این ذوب‌آهن در فصل بیست‌ویکم هم امیدوار بود.
 
تاریخ انتشار: 11:41 - یکشنبه 8 آبان 1401
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
نماینده فوتبال اصفهان در شرایطی پنج گل به حریف خوزستانی خودش زد که صادق صــادقی، هافبک این تیــم، در نیمـــه اول یک‌ضربه پنالتی هم از دست داده بود. ثبت این نتیجه می‌تواند در ادامه فصل و البته بعد از تعطیلات جام‌جهانی شرایط را برای ذوب‌آهن به‌صورت کامل تغییر دهد.تارتار که سه‌فصل قبل به‌عنوان سرمربی تجربه هدایت نفتی‌ها را هم برعهده داشت، با کسب این برد پرگل، به نوعی اعتماد دوباره هواداران و مدیریت باشگاه را کسب کرد و در آستانه تعطیلات رقابت‌های لیگ ذوب‌آهنی‌ها با روحیه خوب می‌توانند تمرینات خودشان را ادامه دهند.
 
حبیب فرعباسی:
دروازه‌بان ذوب‌آهن در برابر تیم شهر خودش به میدان رفته بود و به همین خاطر می‌شد حدس زد که انگیزه بسیار زیادی برای بسته نگه‌داشتن دروازه خودش داشته باشد؛ البته فرعباسی در نیمه اول مغلوب اشتباه مدافع تیمش و ضربه دقیق شنانی شد و در اواخر نیمه دوم هم دوبار توپ تیرک دروازه‌اش برخورد کرد؛ ولی با این وجود با دریافت یک گل در این مسابقه توانست عملکرد خوبی از خودش به‌جا بگذارد.
 
حامد نورمحمدی:
 مدافع باتجربه ذوب‌آهــن در روزی که آرمــان قاسمــی و قریشی در کنار او حضور نداشتند، با ترکیبی متفــاوت خــط‌دفــاعــی تیمــش را در بــرابــر نفتــی‌ها را رهبــری کرد و البته زور حریف خوزستـــانی آنقـــدر زیاد نبـــود که بتــوانـــد خط‌دفاعی ذوب‌آهن را اذیت کند.
 
 آرمان اکوان: 
در غیاب قریشی وظیفه بازی در خط دفاعی ذوب‌آهن بر دوش اکوان گذاشته شده بود و البته آسان‌گیری او در صحنه تک‌گل نفت مسجدسلیمان می‌توانست برای ذوب‌آهن گران تمام شود؛ با این وجود اکوان در نیمه‌دوم جبران مافات کرد و با  جاگیری مناسب توانست گل سوم تیمش را وارد دروازه نفت کند و همین گـــل به‌نـــوعی مهـــر تــأییـــدی بــر پیـــروزی ذوب‌آهن در این بازی بود.
 
 امیرحسین رنگرز:
بهترین بازی فصل خودش را برای ذوب‌آهن انجام داد و با نفوذهای زیادش از سمت راست زمین خطرات زیادی را بر روی دروازه نفتی‌ها ایجاد کرد و بر روی دوگل تیمش هم نقش اساسی ایفا کرد تا بعد از 11 هفته، سرانجام ارزش این بازیکن جوان در ترکیب ذوب‌آهن برای هواداران تیمش روشن شود.
 
 محمد سلطانی‌مهر: 
در روزی که خط دفاعی ذوب‌آهن تغییر بسیار زیادی را در ترکیب خودش می‌دید، سلطانی‌مهر نقشی بسیار مهم برای محافظت از دروازه خودی داشت و به‌همین‌خاطر کمتر از بازی‌های قبلی به درون زمین حریف نفوذ کرد؛ ولی با این وجود او هم بازیکنی است که روند ثابتی در ترکیب تیمش دارد و در برابر نفت هم وظایف خودش را به خوبی انجام داد.
 
صــادق صــادقی: 
او بــاتجــربه‌تــرین بازیکنان حاضر در ترکیب ذوب‌آهن بود و به همین خاطر انتظار می‌رفت که ضربه پنالتی خودش را خیلی بهتر و دقیق‌تر به سمت دروازه نفت شلیک کند؛ ولی به‌نظر می‌رسید که او در لحظه آخر دچار تردید شد و همین موضوع یک موقعیت مناسب را برای گلزنی از او گرفت؛ البته صادقی خوش‌شانس بود که در ادامه مسابقه ذوب‌آهنی‌ها اشتباه او را جبران کردند و تیمش توانست به یک برد پرگل دست پیدا  کند.
 
 پوریا پورعلی: 
در میانه میدان تیمش آنقدر جنگیــد که در اواخــر بــازی دچـــار مصدومیت شد؛ ولی پورعلی هم به مانند چندبازیکن دیگر ذوب‌هن در برابر نفت عملکرد بسیار خوبی داشت و همین موضوع به تیم حریف اجازه نداد تا فرصت آنچنانی بر روی دروازه فرعباسی ایجاد کند.
 
 سجاد عاشوری: 
 مشخص نیست که چرا ضربه پنالتی اول ذوب آهن به او سپرده نشد؛ ولی با این وجود عاشوری برای پنالتی دوم ذوب‌آهن پشت توم قرار گرفت و به زیبایی دروازه حریف را باز کرد؛ البته این گل برای او خوش‌یمن نبود و مصدومیتش باعث شد تا آشوری از ترکیب ذوب‌آهن خارج شود. جانشین او، یعنی امین درویشی نتــوانست بــه مانـنــد عاشـــوری در ترکیـب تیمش مؤثر باشد؛ با این حال نفتی‌ها آنقدر قوی نبودند که این تغییر به ضرر ذوب‌آهن تمام شود.
 
 محمدعلی فرامرزی:
برای بازیکنانی مثل فرامرزی این مدل مسابقات فرصت خوبی است تا توانایی‌های خودشان را در ترکیب اصلی تیم نشان دهند و فرامرزی در روزی که چند بازیکن اصلی ذوب‌آهن غایب بودند به‌نظر می‌رسد که فرامرزی توانست انتظارهای سرمربی تیمش را برآورده کند.
 
محمدحسین اسلامی:
این بازیکن آینده فوتبال ذوب‌آهن است و هرچقدر که در رقابت‌های لیگ بدرخشد، نماینده فوتبال اصفهان باید بابت داشتن او بسیار خوشحال باشد. اسلامی در این بازی مزد بازی خوبش را با زدن یک گل زیبا هم گرفت و از این به بعد باید بیشتر در ترکیب اصلی تیمش بازی کند.
 
محمدرضا سلیمانی:
یک‌گل زیبا به ثمر رساند و بر روی تیزهوشی خودش یک پنالتی هم از بازیکنان حریف گرفت و با این کار بهترین بازی خودش در این فصل را برای ذوب‌آهن به ثبت رساند تا در روزهای غیبـــت بــــاقــــرپسنـــــد و دارکــــــو بیــــدوف، ذوب‌آهنی‌ها نسبت به آماده‌شدن سلیمانی در خط حمله تیمشان امیدوار شوند.